Honda CRF1000L Africa Twin

Το 2018 συμπληρώνονται 30 χρόνια από τότε που η Honda XRV650 Africa Twin «πρωτοκύλησε» στους δρόμους της Ευρώπης. H μοτοσικλέτα που τώρα φέρει το όνομά της, παρουσιάστηκε το 2016 ως CRF1000L Africa Twin. Συνεχίζει να ακολουθεί τη φιλοσοφία της «Αληθινής Περιπέτειας» και αυτό σημαίνει πως κληρονομεί πλήρως την ουσία και το πνεύμα του πρώτου μοντέλου, […]

Honda CRF1000L Africa Twin | to10.gr

Το 2018 συμπληρώνονται 30 χρόνια από τότε που η Honda XRV650 Africa Twin «πρωτοκύλησε» στους δρόμους της Ευρώπης. H μοτοσικλέτα που τώρα φέρει το όνομά της, παρουσιάστηκε το 2016 ως CRF1000L Africa Twin. Συνεχίζει να ακολουθεί τη φιλοσοφία της «Αληθινής Περιπέτειας» και αυτό σημαίνει πως κληρονομεί πλήρως την ουσία και το πνεύμα του πρώτου μοντέλου, που ήταν τόσο δημοφιλές.

Η ισορροπία ανάμεσα στη δύναμη και το βάρος βρίσκεται στην καρδιά της Africa Twin, τότε και τώρα. Η τρέχουσα έκδοση έχει αποδείξει την ικανότητά της στους αναβάτες και στους casual tourers, καθώς προσφέρει ευχάριστη και βέλτιση απόδοση του κινητήρα σε ένα πλαίσιο που λειτουργεί καλά και off-road.

Το μυστικό των ικανοτήτων της CRF1000L Africa Twin ξεκινάει με τον κινητήρα, που πρέπει να αποδίδει τόσο σε off-road συνθήκες, όσο και σε δρόμους, σύντομες μετακινήσεις, όπως επίσης και σε όλα αυτά τα σημεία μεταξύ τους. Ως εκ τούτου, παρέχει βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ισχύος, ροπής, μάζας και διαστάσεων.

Η ευέλικτη και αποδοτική 4-βάλβιδη 998cc μονάδα Unicam καταφέρνει να κάνει τις μεγάλες διαστάσεις της μοτοσικλέτας να μην είναι τόσο «εμφανείς». Είναι το αποτέλεσμα έξυπνων μεθόδων εργονομίας, όπως η τοποθέτηση της αντλίας νερού μέσα στο «καβούκι» του συμπλέκτη, αλλά και η χρησιμοποίηση των αντικραδασμικών αξόνων του κινητήρα, ως «οδηγών» για τις αντλίες νερού και λαδιού. Ως αποτέλεσμα, έχει το ίδιο μήκος με τον δημοφιλή κινητήρα των 500cc της Honda και το μικρό του ύψος συνεισφέρει στην Africa Twin, τα σημαντικά 250mm αποστάσεως από το έδαφος.

Για το 2018, το τροποποιημένο σύστημα φίλτρου αέρα βελτιώνει την απόκριση στις μεσαίες στροφές, όπως και ο ελαφρύτερος αντικραδασμικός άξονας. Αναβαθμισμένη είναι και η εξάτμιση, καθώς προσφέρει έναν διαφορετικό τόνο, καθώς αυξάνονται οι στροφές του μοτέρ, συμβάλλοντας έτσι στην απόδοσή του.

Μια άλλη σημαντική προσθήκη, είναι το νέο σύστημα Throttle By Wire (TBW) με τρεις ρυθμίσεις με τους οποίους προσαρμόζεται ο κινητήρας και η απόδοσή του στις συνθήκες οδήγησης. Επίσης, υπάρχει και μια πιο εκτεταμένη χρήση για το Honda Selectable Torque Control (HSTC).

Η μοναδική έκδοση DCT διαθέτει τη στάνταρ χειροκίνητη λειτουργία – επιτρέποντας στον αναβάτη να χειριστεί το κιβώτιο μέσω κουμπιών στο αριστερό γκριπ – και δύο αυτόματες λειτουργίες. Η D προσφέρει τον καλύτερο συνδυασμό οικονομίας και άνετης οδήγησης, ενώ η S προσφέρει τρεις επιπλέον διαφορετικές λειτουργίες για σπορ οδήγηση. Το DCT είναι πλήρως εξοπλισμένο για να λειτουργεί σε off-road συνθήκες, με την off-road λειτουργία να βελτιώνεται από το κουμπί G, το πάτημα του οποίου, επιτρέπει στο σύστημα μετάδοσης να «κινηθεί» πιο σπορ.

Το ημικυκλικό ατσάλινο πλαίσιο της Africa Twin, προσφέρει την ιδανική ισορροπία και σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες και μεγάλη ικανότητα εκτός δρόμου, συνδυάζοντας αντοχή και ευελιξία. Το μοτέρ είναι τοποθετημένο σε έξι βάσεις που μειώνουν τους κραδασμούς στο ελάχιστο και έτσι δεν υπάρχει ανάγκη για αποσβεστήρες συστήματος διεύθυνσης. Για το 2018, η προσθήκη μπαταρίας ιόντων-λιθίου συμβάλλει σε μια εξοικονόμηση της τάξης των 2,3 κιλών, ενώ κι άλλες πολλές αλλαγές βελτιώνουν την ικανότητα και την αντοχή της μοτοσικλέτας σε off-road διαδρομές.

Τα πλήρως ρυθμιζόμενα και ανάποδα πιρούνια 45mm της Showa, το ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ, οι δύο ακτινικές 4-πίστονες δαγκάνες της Nissin και οι πλευστοί δίσκοι 310mm παραμένουν ως έχουν για το 2018. Οι τροχοί (21 ιντσών μπροστά-18 πίσω) είναι κατασκευασμένοι από ανοξείδωτο ατσάλι, ενώ εγκρίθηκαν και οδοντωτά ελαστικά για τοποθέτηση και χρήση.

Με την ελαφριά και παράλληλα σκληρή κατασκευή του, το φέρινγκ προσφέρει προστασία από τον άνεμο στον αναβάτη, αλλά και μια λεπτή και ευκίνητη αίσθηση στη μοτοσικλέτα. Τα διπλά φωτιστικά σώματα LED δεν έχουν αλλάξει, ενώ η οθόνη LCD ακολουθεί την εμφάνιση της μοτοσικλέτας του ράλι Ντακάρ. Η σέλα ρυθμίζεται κατά 20mm, από τα 870mm στα 850mm. Το ρεζερβουάρ είναι 18,8 λίτρων και με την κατανάλωση καυσίμου στα 21.8km/l (WMTC στη λειτουργία DCT) – προσφέρει εμβέλεια άνω των 400 χιλιομέτρων.

Η 2018 CRF1000L Africa Twin θα είναι διαθέσιμη σε τέσσερις επιλογές χρωμάτων: Matt Ballistic Black Metallic, Pearl Glare White (Τρίχρωμο), Grand Prix Red (το αγωνιστικό χρώμα του HRC) και Candy Chromosphere Red.