Υπέργηρες οι συγκοινωνίες της Αθήνας

Γερασμένος μπορεί να χαρακτηριστεί ο στόλος των αστικών λεωφορείων της Αθήνας. Την εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα, αλλάζει σελίδα και μεταβαίνει στην κίνηση με ακόμα πιο μειωμένους ρύπους, η Ελλάδα επέκτεινε τη διάρκεια ζωής του στόλου στα 27 χρόνια. Δεν είναι, πάντως, μόνο οι αυξημένες εκπομπές των παλαιότερων αντιρρυπαντικών κινητήρων, που δεν συνάδουν με τα […]

Υπέργηρες οι συγκοινωνίες της Αθήνας | to10.gr

Γερασμένος μπορεί να χαρακτηριστεί ο στόλος των αστικών λεωφορείων της Αθήνας. Την εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα, αλλάζει σελίδα και μεταβαίνει στην κίνηση με ακόμα πιο μειωμένους ρύπους, η Ελλάδα επέκτεινε τη διάρκεια ζωής του στόλου στα 27 χρόνια. Δεν είναι, πάντως, μόνο οι αυξημένες εκπομπές των παλαιότερων αντιρρυπαντικών κινητήρων, που δεν συνάδουν με τα νέα στάνταρ, αλλά ο θόρυβος, η ασφάλεια και η έλλειψη παροχών στα ΑΜΕΑ.

Ενδεικτικό είναι πως τα περισσότερα λεωφορεία που κινούνται με πετρέλαιο, είναι τάξεως Euro II και ανέρχονται στα 579 από τα συνολικά 2.021 λεωφορεία της πρωτεύουσας. Περίπου το 1/4. Μάλιστα, ο κανονισμός εκπομπών Euro II συμπληρώνει φέτος 21 χρόνια.

Μόλις 104 λεωφορεία κινούνται βάση των κανονισμών Euro V του 2010, ενώ κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στα λεωφορεία που κινούνται με βάση το φυσικό αέριο. Τα περισσότερα είναι Euro II (290) με πρώτη κυκλοφορία το 1997. Άλλα 120 από εκεί και πέρα, ανήκουν στους κανονισμούς Euro III. Και πάλι, είναι τα λιγότερα από τον συγκεκριμένο στόλο.

Με τους κανονισμούς του 2014 (Euro VI), όπου τα οξείδια του αζώτου θα πρέπει να ανέρχονται στα 0,4 g/kWh, όπως καταλαβαίνει κανείς, η πλειονότητα του στόλου των λεωφορείων χρειάζεται ανανέωση ή αντικατάσταση με οχήματα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Με το 50% του στόλου να είναι παλαιάς τεχνολογίας και το 50% των πολιτών να κινούνται με αυτά, η ανάγκη αντικατάστασης κρίνεται επιβεβλημένη, κάτι το οποίο θα βοηθήσει στη μείωση των ρύπων, στην πιο καθαρή ατμόσφαιρα και στην ευκολότερη μετακίνηση των επιβατών.

Πηγή: ΣΕΑΑ