Audi Q8

Το Audi Q8 συνδυάζει την κομψότητα ενός 4πορτου coupe με την πρακτικότητα ενός SUV. Πλούσια εξοπλισμένο, διασυνδεδεμένο και ικανό για τις εκτός δρόμου διαδρομές, μπορεί να εκτελέσει άνετα όποιες «δοκιμασίες» και αν του θέσει ο ιδιοκτήτης του. Μεγάλοι χώροι Το μήκος του είναι 4,99μ., το πλάτος 2,00μ. και το ύψος 1,71μ.. Αυτό του επιτρέπει να […]

Audi Q8 | to10.gr

Το Audi Q8 συνδυάζει την κομψότητα ενός 4πορτου coupe με την πρακτικότητα ενός SUV. Πλούσια εξοπλισμένο, διασυνδεδεμένο και ικανό για τις εκτός δρόμου διαδρομές, μπορεί να εκτελέσει άνετα όποιες «δοκιμασίες» και αν του θέσει ο ιδιοκτήτης του.

Μεγάλοι χώροι

Το μήκος του είναι 4,99μ., το πλάτος 2,00μ. και το ύψος 1,71μ.. Αυτό του επιτρέπει να είναι πιο μικρό σε μήκος, πιο πλατύ και πιο χαμηλό από το αδελφό Q7. Με το μεταξόνιό του να πλησιάζει τα 3,00μ., προσφέρει μεγάλους χώρους για τα γόνατα και τα κεφάλια των επιβατών. Τα πίσω, τριών θέσεων καθίσματα, προσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες και όταν ανακλιθούν, ο χώρος φόρτωσης ανεβαίνει στα 1,755 λίτρα.

Νέο «πρόσωπο» για την οικογένεια Q

Το οκταγωνικό πλαίσιο της μάσκας αποκαλύπτει το νέο πρόσωπο. Η φρεσκαρισμένη γρίλια είναι σε κάθετη θέση σχετικά με το έδαφος και μαζί με το σπόιλερ που έχει τραβηχτεί προς τα εμπρός, αλλά και τους μεγάλους αεραγωγούς, τονίζουν τον δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η κομψά κεκλιμένη οροφή καταλήγει στην κολόνα D και «ακουμπά» σε τέλεια θέση πάνω από τα τόξα, τα οποία από τη μεριά τους φιλοξενούν τους τροχούς των 22 ιντσών. Ο σχεδιασμός υπογραμμίζει ακόμα περισσότερο τον δυναμισμό και τις ιδιαίτερες ικανότητες της μόνιμης 4κίνησης του αυτοκινήτου. Το σπόιλερ, τα διακοσμητικά στους τροχούς, το φινίρισμα στις θύρες και ο διαχύτης, έρχονται σε αντίθεση με την απόχρωση του αμαξώματος και δίνουν έμφαση στον εκτός δρόμου χαρακτήρα του. Οι προβολείς LED είναι στάνταρ, ενώ οι HD Matrix LED προαιρετικοί. Ψηφιακό χαρακτήρα έχουν τα τρισδιάστατα φώτα ημέρας, αλλά και τα πίσω, ενώ μια λεπτή λωρίδα συνδέει τα οπίσθια φωτιστικά σώματα, όπως στο Audi quattro. Οι ιδιοκτήτες του Q8, από εκεί και πέρα, μπορούν να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή myAudi από τα smartphone τους προκειμένου να ενεργοποιούν διάφορες επιλογές φωτισμού.

Ανάρτηση και σύστημα κίνησης

Το πλήρως μηχανικό διαφορικό διανέμει την κίνηση στους δύο άξονες κατά αναλογία 40:60. Όμως, σε ορισμένες περιπτώσεις, ο άξονας που έχει περισσότερη πρόσφυση αποκτά το μεγαλύτερο ποσοστό. Με τα 254mm απόστασης από το έδαφος, τους μικρούς προβόλους και το hill descent control, σημαίνει πως το Audi Q8 μπορεί να συνεχίσει την πορεία του, ακόμα και εκτός δρόμου. Η ανάρτηση με έλεγχο απόσβεσης είναι στάνταρ. Προαιρετική είναι η αερανάρτηση με έλεγχο απόσβεσης είτε στο προφίλ οδήγησης comfort είτε στο sport. Προσαρμόζεται με αυτόν τον τρόπο το ύψος του οχήματος ανάλογα με την περίσταση, με τον οδηγό να έχει τη δυνατότητα να το αυξομειώσει έως και 90mm.

Το Q8 διαθέτει από εκεί και πέρα και τιμόνι all-wheel στον προαιρετικό εξοπλισμό. Στρίβει τους πίσω τροχούς έως 5 μοίρες και με αυτόν τον τρόπο, γίνεται ευέλικτο στις χαμηλές ταχύτητες και σταθερό στις υψηλές.

Όλα τα συστήματα κίνησης είναι αποδοτικά χάρη στην ήπια υβριδική τεχνολογία (MHEV). Το ηλεκτρικό σύστημα των 48 βολτ, συνεργάζεται με δύο άλλες τεχνολογίες. Μια μπαταρία ιόντων-λιθίου και έναν εναλλάκτη που λειτουργεί με ιμάντα. Κατά τη διάρκεια της πέδηαης, μπορεί να ανακτήσει έως και 12 kW ισχύος και να την αποθηκεύσει στην μπαταρία. Η τεχνολογία MHEV προσφέρει μεγάλη διάρκεια κίνησης με το μοτέρ απενεργοποιημένο και εύρος λειτουργίας/παύσης που ξεκινά από τα 22 χ.α.ω..

Λειτουργικό εσωτερικό

Το στοιχείο που ξεχωρίζει είναι η οθόνη αφής ΜΜΙ. Με τη μαύρη όψη του πάνελ, δημιουργεί μια σκούρα επιφάνεια όταν δεν είναι σε λειτουργία. Όλα τα στοιχεία «δένουν» αρμονικά μεταξύ τους. Από τη γραμμή του εξαερισμού μέχρι τη φαρδιά κονσόλα και το κιβώτιο ταχυτήτων. Όταν είναι νύχτα από εκεί και πέρα, στον φωτισμό υπάρχει μια προαιρετική επιλογή, που φωτίζει διάφορες χαρακτηριστικές λωρίδες περιγράμματος, παρέχοντας παράλληλα φωτισμό στο τρισδιάστατο λογότυπο quattro, που υπάρχει στο ντουλαπάκι. Τα καθίσματα, διατίθενται με εξαερισμό και με μασάζ, ενώ ο αυτόματος κλιματισμός τεσσάρων ζωνών και το πακέτο ποιότητας αέρα, βελτιώνουν ακόμα περισσότερο την ατμόσφαιρα.

Σύστημα ενημερωδιασκέδασης

Κάθε λειτουργία μπορεί να επιλεχτεί μέσω της 10,1 ιντσών οθόνης που βρίσκεται στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Από εκεί ελέγχεται η ψυχαγωγία και η πλοήγηση. Όσον αφορά στη οθόνη 8,6 ιντσών, που βρίσκεται κάτω από τη μεγάλη, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει τον κλιματισμό, τη θέρμανση, διάφορες λειτουργίες, αλλά και να στείλει ένα μήνυμα αν το θελήσει. Η διαδικασία είναι απλή. Ένα διακριτικό «κλικ» ακούγεται όταν το χέρι ακουμπά μια εφαρμογή. Επιπροσθέτως, μέσω φωνητικών εντολών, ο οδηγός πχ. μπορεί να προφέρει τη λέξη «πεινάω» και αυτομάτως θα εμφανιστούν στην οθόνη τα πλησιέστερα εστιατόρια. Ο οδηγός από εκεί και πέρα, έχει μπροστά του μια οθόνη οργάνων 12,3 ιντσών, που μπορεί να τη χωρίσει σε δύο τμήματα, με το πάτημα ενός κουμπιού μέσω του πολυλειτουργικού τιμονιού. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και μία τρίτη, πιο σπορ εκδοχή. Το head-up display επίσης, προσφέρει πολλές πληροφορίες στο παρμπρίζ, συμπεριλαμβανομένης της διατήρησης του οχήματος στη λωρίδα του.

Audi connect και συστήματα υποβοήθησης

Το Audi Q8 διαθέτει στάνταρ το σύστημα ψυχαγωγίας MMI navigation plus. Περιλαμβάνει τη μονάδα μεταφοράς δεδομένων Audi connect με στάνταρ το LTE Advanced και σημείο Wi-Fi. Το σύστημα πλοήγησης αναγνωρίζει τις προτιμήσεις του οδηγού βάσει προηγούμενων ταξιδιών και συνεπώς μπορεί να κάνει έξυπνες προτάσεις. Οι on-line υπηρεσίες του Audi connect, μπορούν να προβλέψουν κάποια στοιχεία κατά τη διαδρομή. Αυτό επιτρέπει στις δύο υπηρεσίες Car-to-X να δίνουν πληροφορίες αναφορικά με τα σήματα κυκλοφορίας ή την επικινδυνότητα του δρόμου και να επωφελείται με αυτόν τον τρόπο, όλος ο στόλος της Audi. Το προαιρετικό Audi connect key επιτρέπει στον οδηγό να ξεκλειδώνει/κλειδώνει το όχημα, αλλά και να εκκινεί τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας μια συμβατή συσκευή smartphone. Ατομικά προφίλ επιτρέπουν την αποθήκευση έως 400 προτιμώμενων ρυθμίσεων για κάθε οδηγό, ενώ με το myAudi app, ο χρήστης μπορεί να μεταφέρει διάφορους προορισμούς στο σύστημα πλοήγησης, μουσική ή το ημερολόγιο του κινητού του τηλεφώνου στο ΜΜΙ.

Το ηχοσύστημα Bang & Olufsen επιτρέπει τον τρισδιάστατο ήχο να φτάνει «καθαρός» και στους πέντε επιβαίνοντες.

Είτε παρκάρει είτε κινείται στην πόλη είτε στα ταξίδια, το Audi Q8 υποστηρίζει τον οδηγό σε πολλές καταστάσεις. Ανάμεσα στα συστήματα περιλαμβάνονται το προσαρμοζόμενο cruise control, η οικονομία, η υποβοήθηση διέλευσης σε διασταυρώσεις, η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, η προειδοποίηση ανωμαλιών στο οδόστρωμα και κάμερες 360 μοιρών. Όσον αφορά στον remote garage pilot που θα ακολουθήσει στις αρχές του 2019, υπό την επίβλεψη του οδηγού, το αυτοκίνητο μπορεί να παρκάρει σε γκαράζ και να εξέλθει, αυτόνομα. Πριν γίνει οτιδήποτε, ο οδηγός βγαίνει από το αυτοκίνητο και ενεργοποιεί τη λειτουργία μέσω της εφαρμογής myAudi, από το spartphone του. Τέλος, ο κεντρικός ελεγκτής υποστήριξης οδηγού (central driver assistance controller), υπολογίζει ένα μοντέλο του περιβάλλοντος για τη διαχείριση των συστημάτων υποβοήθησης και τα απαιτούμενα δεδομένα λαμβάνονται – αναλόγως με τα προφίλ – από έως και πέντε αισθητήρες, έξι κάμερες, 12 αισθητήρες υπερήχων και σαρωτή λέιζερ.

Το Audi Q8 θα λανσαριστεί στα τέλη του έτους.

Πηγή: Audi