Νέα Mercedes-Benz B-Class

Με περισσότερο σπορ χαρακτήρα, νέους και αποδοτικότερους κινητήρες και με υψηλά επίπεδα άνεσης.

Παρουσιάζοντας τη νέα B-Class, η Mercedes-Benz δίνει ένα πιο σπορτίφ χαρακτήρα στο όχημα. Ντεμπούτο κάνει ο 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας OM 654, ενώ τη δική του πρεμιέρα κάνει και το κιβώτιο οκτώ σχέσεων διπλού συμπλέκτη. Στο εσωτερικό, το MBUX ξεχωρίζει με τις δυνατότητές του, ενώ τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας διατηρούνται ψηλά, χάρη στον συνδυασμό διάφορων τεχνολογιών και λειτουργιών.

Εξωτερικός σχεδιασμός

Το αυτοκίνητο διαθέτει μακρύ μεταξόνιο (2.729mm), κοντούς προβόλους, ελαφρώς χαμηλωμένη οροφή και μεγαλύτερους τροχούς 16 έως 19 ίντσες. Η σπορτίφ του αίσθηση πλαισιώνεται από το χαμηλωμένο εμπρός τμήμα, που ταιριάζει σχηματικά με την κολόνα Α, σε συνδυασμό με τους μυώδεις ώμους. Αναφορικά με τα φωτιστικά σώματα, έχουν σχεδιαστεί με χαμηλό προφίλ και στο βασικό μοντέλο διατίθενται προβολείς Η7 και φώτα ημέρας τεχνολογίας LED. Αν, από εκεί και πέρα, το μοντέλο παραγγελθεί με προβολείς τεχνολογίας LED και άνω, η Β-Class αποκτά αποκλειστικότητα στα φώτα ημέρας, με σχήμα διπλού πυρσού. Στον προαιρετικό εξοπλισμό εν συνεχεία, παρέχονται οι προβολείς MULTIBEAM LED.

Αναφορικά με το πίσω μέρος, το πλάτος του οχήματος τονίζεται από τα φώτα δύο τμημάτων και ενσωματωμένους ανακλαστήρες στον προφυλακτήρα, ο οποίος διακοσμείται από μαύρο χρώμα στο κάτω του τμήμα και με μια χρωμιωμένη φέτα. Το σπόιλερ και οι μαύρης μεταλλικής απόχρωσης αεροτομές στα πλευρά του πίσω παρμπρίζ, προσφέρουν βελτιωμένη αεροδυναμική.

Η τιμή cd της νέας B-Class ξεκινά από 0,24, με τη χαμηλότερη γραμμή οροφής να βελτιώνει τη ροή του αέρα, ενώ οι αεροδυναμικοί θόρυβοι έχουν μειωθεί, χάρη στις μελέτες και εφαρμογές που έγιναν.

Να σημειωθεί πως η βελτιωμένη γεωμετρία των καθισμάτων και η χαμηλότερη γραμμή στη βάση των γυάλινων πάνελ, δημιουργούν την αίσθηση ευρυχωρίας, με τον οδηγό να κάθεται 90mm ψηλότερα, συγκριτικά με την A-Class, με συνέπεια την καλύτερη περιμετρική ορατότητα, σε συνδυασμό με τις διατομές των κολονών οροφής.

Το αυτοκίνητο εσωτερικά

Το ταμπλό οργάνων είναι ενιαίο και όχι σε δύο τμήματα, όπως της A-Class. Η ανεξάρτητη μονάδα οθονών διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: δύο οθόνες των επτά ιντσών, μία των επτά και μία των 10,25 και στην ευρεία έκδοση, με δύο των 10,25 ιντσών. Προαιρετικά, διατίθεται το head-up display.

Οι πέντε θυρίδες εξαερισμού διαθέτουν εμφάνιση που θυμίζει τουρμπίνα αεροσκάφους, ενώ στο επίπεδο εξοπλισμού Style, οι δακτύλιοι τονίζοντας εις βάθος, θυμίζοντας τουρμπίνα μαχητικού τζετ. Η κεντρική κονσόλα διατίθεται με την εμφάνιση black panel όπως στην E-Class και ο φωτισμός περιβάλλοντος περιλαμβάνει 64 χρωματισμούς και 10 μοτίβα.

Τα καθίσματα είναι πιο αναπαυτικά, παρέχουν περισσότερες ρυθμίσεις και οι επιβαίνοντες έχουν περισσότερο χώρο για το κεφάλι τους. Σε αυτό, συμβάλει το αυξημένο πλάτος των 1.456mm (+33mm).

Σύστημα ENERGIZING

Η νέα B-Class παρέχει στον προαιρετικό εξοπλισμό καθίσματα που υποστηρίζουν ορθοπεδικά τη στάση του σώματος, αλλάζοντας ανεπαίσθητα τη γωνία της πλάτης και της έδρας τους. Αυτό αφορά τα εμπρός και διατίθενται επίσης με ηλεκτρική ρύθμιση και λειτουργία μνήμης. Νέα είναι η λειτουργία ENERGIZING COACH, που προτείνει κάποια προγράμματα, ανάλογα με το πώς αισθάνεται ο επιβάτης. Αν φορά μια συμβατή έξυπνη συσκευή, ελέγχονται τα επίπεδα άγχους και άλλα πολλά, βελτιώνοντας την ακρίβεια των προτάσεων.

Βελτιωμένη είναι από εκεί και πέρα η δυνατότητα εισόδου στα πίσω καθίσματα, που αναδιπλώνονται σε αναλογία 40:20:40. Από τα μέσα του έτους, θα είναι δυνατή η μετακίνηση κατά 14cm και η ρύθμιση της πλάτης, ώστε η χωρητικότητα του χώρου φόρτωσης να κυμαίνεται από 455 έως 705 λίτρα. Όταν τα καθίσματα έχουν διπλωθεί, τα λίτρα αυξάνονται στα 1.540. Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού.

Στον βασικό, προσφέρεται το σύστημα EASY-PACK για τη θύρα του χώρου φόρτωσης, που μπορεί να ανοίξει/κλείσει με το πάτημα ενός κουμπιού ή μια απλή κίνηση του ποδιού, όταν συνδυάζεται με τον προαιρετικό εξοπλισμό HANDS-FREE ACCESS.

MBUX – Mercedes-Benz User Experience

Η B-Class είναι το δεύτερο μοντέλο μετά την A-Class, που εξοπλίζεται με το παραπάνω σύστημα πολυμέσων. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει έλεγχο μέσω οθόνης αφής (στον βασικό εξοπλισμό), καθώς και – ανάλογα με τον εξοπλισμό – το κόκπιτ ευρείας οθόνης υψηλής ανάλυσης, την οθόνη πλοήγησης με τεχνολογία Επαυξημένης Πραγματικότητας και το ευφυές σύστημα φωνητικού ελέγχου με φυσική ομιλία, το οποίο ενεργοποιείται λέγοντας απλώς «Hey Mercedes».

Χάρη στις λειτουργίες πλοήγησης, ο χρήστης διευκολύνεται στην εύρεση του οχήματος όταν είναι σταθμευμένο, ενώ ειδοποιείται αν υποστεί ζημιά ή ρυμουλκηθεί, όταν έχει σταθμεύσει.

Intelligent Drive

Για πρώτη φορά, η νέα B-Class μπορεί να κινηθεί ημιαυτόνομα σε ορισμένες περιπτώσεις. Για αυτό, χρησιμοποιούνται ραντάρ και κάμερες που ελέγχουν τον χώρο έως και 500 μέτρα μπροστά. Τα συστήματα που μεταξύ άλλων εφοδιάζεται το όχημα, είναι τα Active Distance Assist DISTRONIC (υποστηρίζει τον οδηγό σε διάφορες οδηγικές καταστάσεις, προσαρμόζοντας την ταχύτητα), Active Emergency Stop Assist, Active Lane Change Assist και Active Brake Assist.

Επιπροσθέτως, η ασφάλεια έχει βελτιστοποιηθεί, χάρη στην κατασκευή του οχήματος από χάλυβα υψηλής/υπερυψηλής αντοχής. Οι ζώνες ασφαλείας είναι τριών σημείων με πυροτεχνικούς εντατήρες και περιορισμό δύναμής τους, ενώ με το PRE-SAFE (προαιρετικός εξοπλισμός), τα εμπρός καθίσματα εξοπλίζονται με ηλεκτρικά αναστρέψιμους εντατήρες ζωνών ασφαλείας. Τα εξωτερικά πίσω καθίσματα διαθέτουν ζώνη ασφαλείας με εντατήρα και περιοριστή δύναμης ζώνης, ενώ στον βασικό εξοπλισμό διατίθενται αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, αερόσακος γονάτων οδηγού,  αερόσακοι παραθύρων και πλευρικοί αερόσακοι (αερόσακος θώρακα/λεκάνης). Προαιρετικά διατίθενται επίσης πίσω πλευρικοί αερόσακοι.

Δύο πρεμιέρες

Η μία αφορά τον εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα diesel δύο λίτρων, OM 654, ισχύος 110 kW και 140 kW. Αυτό το μοτέρ πληροί τα πρότυπα Euro 6d και προστίθεται στο 4κύλινδρο diesel OM 608, 1,5 λίτρων με ισχύ έως 85 kW και ροπή έως 260 Nm, που είναι γνωστός από την A-Class. Διαθέσιμοι είναι επίσης και δύο 4κύλινδροι βενζίνης της γκάμας M 282 με κυβισμό 1,33 λίτρων και ισχύ 100 kW/120 kW. Μάλιστα, καινοτόμο χαρακτηριστικό είναι η διαχείριση κυλίνδρων (σε συνδυασμό με το κιβώτιο ταχυτήτων 7G-DCT), η κυλινδροκεφαλή σχήματος «Δ» και το φίλτρο σωματιδίων.

Αναφορικά με τα κιβώτια, νέο είναι το αυτόματο οκτώ σχέσεων 8G-DCT, το οποίο τοποθετείται σε συνδυασμό με τον μεγαλύτερο πετρελαιοκινητήρα. Αργότερα θα ακολουθήσουν νέοι κινητήρες και μοντέλα με 4κίνηση 4MATIC.

Ανάρτηση

Ανάλογα με την έκδοση, διατίθεται χαμηλωμένη ανάρτηση και ανάρτηση με ενεργή μεταβαλλόμενη απόσβεση, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει τη ρύθμιση των αμορτισέρ κατά την οδήγηση με το DYNAMIC SELECT. Σε όλες τις εκδόσεις, εμπρός υπάρχουν γόνατα McPherson και σφυρήλατα αλουμινένια ψαλίδια, ενώ πίσω, διατίθεται ημιάκαμπτος άξονας. Διατίθεται, πάντως, ανάλογα με τα πιο ισχυρά μοτέρ ή κατ’ επιλογή του πελάτη και άξονας με τέσσερις συνδέσμους.

Οι τιμές της νέας B-Class στην ελληνική αγορά:

B180                                      € 32.560

Β200                                      € 32.900

Β180d Auto                         € 34.957

B200d Auto                         € 40.960

B220d Auto                         € 48.926

Πηγή: Mercedes-Benz

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από