Μεταχειρισμένα με επίσημο ιστορικό

Από την 27η Σεπτεμβρίου 2019 τίθεται σε εφαρμογή η παροχή πληροφοριών για το ιστορικό των εισαγομένων αυτοκινήτων.

Η σχετική, ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Μεταφορών, θα ξεκινήσει το Σεπτέμβριο και στόχος της είναι η παροχή κρίσιμων πληροφοριών στους υποψήφιους αγοραστές εισαγομένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Στα στοιχεία που θα διατίθενται περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, τα διανυθέντα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου κατά την τελευταία διέλευση για σέρβις, οι εκκρεμείς ανακλήσεις και το ιστορικό ΚΤΕΟ στη χώρα προέλευσης.

Για τις ανεξέλεγκτες εισαγωγές μεταχειρισμένων από το εξωτερικό, είναι σκόπιμο να σημειωθούν τα εξής:

  • Στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ η παραποίηση του ιστορικού του αυτοκινήτου (γυρισμένα «χιλιόμετρα, αλλαγή έτους πρώτης κυκλοφορίας, δήλωση ψευδούς περιβαλλοντικής κλάσης, ζημιές κα.) αποτελεί ποινικό αδίκημα.
  • Στις ίδιες χώρες, τα αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα πωλούνται σε εξευτελιστικές τιμές, καθώς διατίθενται ως διαφορετικής ποιότητας προϊόντα, σε σχέση με αυτοκίνητα που έχουν διανύσει λογικές, για την ηλικία τους αποστάσεις.
  • Πολλοί καταναλωτές δεν γνωρίζουν ότι τυχόν ατασθαλίες κατά τον τελωνισμό των εισαγομένων μεταχειρισμένων «ακολουθούν» το όχημα. Συνεπώς, μελλοντικοί ιδιοκτήτες μπορεί να βρεθούν με αυτοκίνητα δεσμευμένα, αν σε δεύτερο χρόνο διαπιστωθούν ζητήματα παρατυπιών.
  • Όλες οι χώρες της Ευρώπης λαμβάνουν μέτρα να αποθαρρύνουν την κυκλοφορία των παλαιών, ρυπογόνων αυτοκινήτων, ώστε να διατηρήσουν το υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας και να ελαχιστοποιήσουν την επιβάρυνση στο περιβάλλον.
  • Συνέπεια είναι, οι ανεξέλεγκτες εισαγωγές μεταχειρισμένων να μεταφέρουν στις πόλεις της Ελλάδας το επικείμενο πρόβλημα ρύπανσης άλλων χωρών, καθώς η χώρα μας καταλήγει να «συνταξιοδοτεί» τα υπέργηρα αυτοκίνητα της Ευρώπης.
  • Η τυχόν παραποίηση κρίσιμων στοιχείων για την κατάσταση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δεν είναι μόνο ευθεία παραπλάνηση για τον καταναλωτή, αλλά επίσης θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των επιβαινόντων, αφού ο ανυποψίαστος αγοραστής δεν μπορεί να γνωρίζει τις ανάγκες συντήρησης και επισκευής του οχήματος, με βάση την πραγματική ηλικία του.

Τονίζεται τέλος, ότι η πλατφόρμα του Υπ. Μεταφορών, εκτός της ως άνω πληροφόρησης των καταναλωτών, θα λειτουργήσει επαληθευτικά και για τα στοιχεία που δηλώθηκαν κατά τη εισαγωγή των μεταχειρισμένων ως σήμερα, καθώς πολλοί καταναλωτές μπορεί να έχουν ήδη γίνει θύματα εξαπάτησης.

Πηγή: ΣΕΑΑ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από