Νέο Ford Focus

Στην παρουσίαση του νέου Focus προχώρησε η Ford. Είκοσι χρόνια μετά τα αποκαλυπτήρια του πρώτου μοντέλου, ο κατασκευαστής προσφέρει στο αγοραστικό κοινό ένα πιο ανθρωποκεντρικό αυτοκίνητο, με πολλές καινοτομίες και νέα συστήματα, που θα κάνουν πιο ασφαλή και εύκολη τη ζωή του οδηγού. Ισχυροί κινητήρες, ευρύχωρο εσωτερικό και νέος σχεδιασμός, το καθιστούν ως ένα από […]

Στην παρουσίαση του νέου Focus προχώρησε η Ford. Είκοσι χρόνια μετά τα αποκαλυπτήρια του πρώτου μοντέλου, ο κατασκευαστής προσφέρει στο αγοραστικό κοινό ένα πιο ανθρωποκεντρικό αυτοκίνητο, με πολλές καινοτομίες και νέα συστήματα, που θα κάνουν πιο ασφαλή και εύκολη τη ζωή του οδηγού. Ισχυροί κινητήρες, ευρύχωρο εσωτερικό και νέος σχεδιασμός, το καθιστούν ως ένα από τα μοντέλα που συνεχίζει την παράδοση των προκατόχων του. Το αυτοκίνητο παράγεται σε 5θυρη και wagon έκδοση και σε ορισμένες αγορές, σε 4θυρη.

Ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός

Το νέο Focus χαρακτηρίζεται από την premium αίσθησή του, τη σπορ σιλουέτα, την άνεση και την ευρυχωρία του. Αυτό επιτυγχάνεται αρχικά από τις «τραβηγμένες» κολόνες Α προς τα πίσω, που τους επιτρέπει να «στοχεύουν» στο κέντρο των εμπρός τροχών, ενώ οι κολόνες C καλύπτουν κατά κάποιον τρόπο τους πίσω. Το μακρύτερο καπό και ο σχεδιασμός των φτερών, συμβάλλουν στο να είναι ακόμα πιο ορατή η σπορ αίσθηση του Focus. Το μεταξόνιο έχει επεκταθεί κατά 53mm, επιτρέποντας μεγαλύτερα ελαστικά, τα οποία έχουν τοποθετηθεί πιο ψηλά, μειώνοντας την αντίληψη του μήκους και της οπτικής μάζας.

Η διαχείριση της ροής του αέρα του νέου Focus διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στη σχεδίασή του και οι κοντές οπίσθιες προεξοχές με τις αναδιαμορφωμένες γωνίες του, το κάνουν πιο αεροδυναμικό. Με τη μάσκα του, προσδίδει μια πιο επιθετική εμφάνιση, καθώς είναι πιο μεγάλη και εναρμονίζεται πλήρως με τα εμπρός φωτιστικά σώματα. Όπως και τα πίσω, είναι τραβηγμένα προς τα έξω, ενισχύοντας το πλάτος και τη γενικότερη «στάση» του.

Το ολοκαίνουργιο Focus προσφέρει ένα εξατομικευμένο φάσμα επιλογών στις εκδόσεις Vignale, ST-Line και Active και τα αναγνωριστικά σημεία της καθεμιάς, περιλαμβάνουν ορισμένα χαρακτηριστικά, τα οποία διαφοροποιούν τη μία από την άλλη.

Vignale

Πρόκειται για μια έκδοση, που βάση της έχει έναν σχεδιασμό, ώστε το αυτοκίνητο να φαίνεται σαν «κόσμημα». Πολλά στοιχεία, όπως οι ράγες οροφής από αλουμίνιο, προσδίδουν μια λαμπερή αίσθηση, ό,τι γίνεται δηλαδή, στη μάσκα, στους μαρσπιέδες και στη γρίλια.

ST-Line

Πιο επιθετικός πίσω διαχύτης και μεγαλύτερο λειτουργικό σπόιλερ. Μεγαλύτερες είσοδοι αέρα, με τα τολμηρά στοιχεία της έκδοσης να τον κατευθύνουν στα σωστά σημεία για καλύτερη απόδοση με την ψύξη του μοτέρ.

Active

Αυξημένη απόσταση από το έδαφος, με μαύρα προστατευτικά τόξα. Μαρσπιέδες και πίσω/κάτω μέρος σε ασημένιο χρώμα και ανασχεδιασμένο το σημείο που τελειώνει το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου.

Οι επιλογές του εξωτερικού χρωματισμού είναι 13 και μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται οι Orange Glow, Desert Island Blue και ο αποκλειστικός για τη Vignale, Dark Black Mulberry.

«Ήρεμο» και… απαλό εσωτερικό

Αυτό επιτυγχάνεται με απλές, «καθαρές» γραμμές, με τα υλικά να είναι μαλακά και να προσδίδουν μια σαφώς πολύ καλή αίσθηση. Ο εμπρός πόρτες «ρέουν» πίσω από τον πίνακα οργάνων, προσφέροντας ένα πιο ευρύχωρο εσωτερικό. Μαζί με τις ταπετσαρίες, είναι κατασκευασμένος από απαλό υλικό, που συνδυάζεται με τα γυαλισμένα εξαρτήματα του εσωτερικού. Όπως στο εξωτερικό, έτσι και στο εσωτερικό, οι τρεις εκδόσεις έχουν τα δικά τους χαρακτηριστικά, όπως είναι τα ξύλινα τελειώματα και το δέρμα premium στη Vignale, αθλητικό περιβάλλον με κόκκινες ραφές στην ST-Line και πιο τραχιές επιφάνειες για την Active.

Τεχνολογίες που εμπνέουν εμπιστοσύνη

Το ACC περιλαμβάνει τις λειτουργίες Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring. Μπορεί να παρεμβάλλεται σε ταχύτητες έως των 200 χ.α.ω. και βοηθάει το όχημα να διατηρήσει μια άνετη απόσταση από τα προπορευόμενα, να μειώσει το στρες του οδηγού, να παρακολουθεί τα σήματα και ό,τι άλλο πλαισιώνει τη διαδρομή.

Η νέα λειτουργία Stop & Go δίνει τη δυνατότητα στο σύστημα ACC να ακινητοποιήσει πλήρως το όχημα, χρησιμοποιώντας το 50% της δύναμης πέδησης και να το αφήσει να κινηθεί, εφόσον η πέδηση δεν διαρκέσει πάνω από 3δλ. Αν αυτός ο χρόνος είναι μεγαλύτερος, ο οδηγός πατάει ένα κουμπί στο τιμόνι ή απομακρύνει το πόδι του από το γκάζι σιγά σιγά.

Η Lane Centering παρακολουθεί τα σήματα και βοηθάει τον οδηγό να διατηρήσει το όχημα στη λωρίδα του. Παρεμβαίνει στο σύστημα διεύθυνσης αν διαπιστώσει κάτι λάθος και παρέχει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις. Το Adaptive Front Lighting System προ-ρυθμίζει τα μοτίβα των προβολέων για μέγιστη ορατότητα σε στροφή, διασταύρωση ή κυκλική πορεία. Το σύστημα χρησιμοποιεί κάμερα, που μπορεί να «δει» έως και 65 μέτρα μπροστά, επιτρέποντας στον οδηγό να έχει πλήρη ορατότητα στη λωρίδα του, χωρίς να τυφλώνει τους υπόλοιπους. Από εκεί και πέρα, το Focus είναι το πρώτο αυτοκίνητο για την εταιρεία στην Ευρώπη, που χρησιμοποιεί το σύστημα Head-up display (HUD). Είναι πολύ φωτεινό και δίνει στον οδηγό χρήσιμες πληροφορίες, που εμφανίζονται στο παρμπρίζ.

Το Active Park Assist 2 καθιστά ακόμα πιο εύκολη τη στάθμευση. Παρέχει πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς σε παράλληλους και κάθετους χώρους στάθμευσης με το πάτημα ενός κουμπιού. Το σύστημα εντοπίζει κατάλληλους χώρους στάθμευσης και ο οδηγός μπορεί να ελέγχει την κίνηση του οχήματος, επιλέγοντας απλά «νεκρά» στο κιβώτιο και πατώντας ένα κουμπί στην κεντρική κονσόλα.

Τέλος, το Pre-Collision Assist, μπορεί να ανιχνεύσει πεζούς και ποδηλάτες, φρενάρει αν χρειαστεί και λειτουργεί και τη νύχτα, χρησιμοποιώντας το φως από τους προβολείς. Όσον αφορά στις άλλες τεχνολογίες ασφαλείας, είναι οι Evasive Steering Assist, Blind Spot Information System με Cross Traffic Alert, Rear wide-view camera, Wrong Way Alert, Ford MyKey και Post-Collision Braking, που συνεργαζόμενα όλα αυτά, παρέχουν μέγιστη ασφάλεια, καθώς το κάθε ένα, βοηθάει το αυτοκίνητο να μην συγκρουστεί με άλλο όχημα ή ακόμα και να μειωθούν οι συνέπειες ενός ατυχήματος.

Ενεργητικό και ανταποκρινόμενο

Προκειμένου να απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου, το νέο Focus έχει υιοθετήσει το σύστημα SLA (short long arm) στην πίσω ανάρτηση. Υπάρχουν πολλαπλοί σύνδεσμοι, που απομονώνουν τους θορύβους και τις δονήσεις. Αυτό, κάνει το αυτοκίνητο πιο σταθερό και έχει βοηθήσει κιόλας στην αύξηση του χώρου φόρτωσης, έτσι όπως είναι τοποθετημένοι. Εν συνεχεία, υπάρχει το σύστημα CCD στα 5θυρα μοντέλα, που σε συνδυασμό με το SLA, κάθε δύο χιλιοστά του δευτερολέπτου, παρακολουθεί την ανάρτηση, τη διεύθυνση και την πέδηση, διαμορφώνοντας την απόκριση της απόσβεσης, κάνοντας τη διαδρομή, ακόμα πιο άνετη και ευχάριστη.

Το CCD υποστηρίζει την τεχνολογία Drive Mode, που με τις λειτουργίες Normal, Sport και Eco να προσφέρονται για πρώτη φορά σε Focus, επιτρέπει στους οδηγούς να προσαρμόσουν άμεσα το πεντάλ γκαζιού, το αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων, το EPAS (Electronic Power Assisted Steering) και τα χαρακτηριστικά ACC, για να ταιριάζουν με την κατάσταση οδήγησης. Όταν είναι εξοπλισμένο με CCD, το Focus προσφέρει επίσης λειτουργίες οδήγησης Comfort και Eco-Comfort και προσαρμόζει ανάλογα τον χαρακτήρα της ανάρτησης. Στο Focus, επίσης, κάνει το ντεμπούτο του ένα εξειδικευμένο σύστημα, το Ford Stability Control, το οποίο έχει σχεδιαστεί ειδικά για να υποστηρίξει τη δυναμική οδήγηση του οχήματος, καθώς διαθέτει σύστημα ελέγχου ροπής.

Το Focus είναι κατασκευασμένο στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα C2, έχοντας 20% μεγαλύτερη ακαμψία σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του, ενώ ακόμα και η ακαμψία των πολλαπλών συνδέσμων, είναι αυξημένη κατά 50%. Μάλιστα, με τη χρησιμοποίηση υγρού αφρού στην οπίσθια κοιλότητα του πίσω μέρους, προσφέρει (όταν στεγνώσει και συναρμολογηθεί το αυτοκίνητο), 10% καλύτερη πλευρική ακαμψία, με μικρή αύξηση του συνολικού βάρους.

Συνδεδεμένο και άνετο

Η Ford έχει κάνει το Focus κινητό… WiFi, με δυνατότητα σύνδεσης έως και 10 συσκευών. Το FordPass Connect επιτρέπει στους ιδιοκτήτες, μέσω εφαρμογής να χρησιμοποιήσουν τις λειτουργίες Vehicle Locator, Vehicle Status, Door Lock Unlock, Remote Start, eCall, ενώ το σύστημα SYNC 3, με την οθόνη αφής οκτώ ιντσών, είναι συμβατό με τα Apple CarPlay και Android Auto. Το ηχοσύστημα είναι της B&O PLAY, δέκα ηχείων, ισχύος 675 watt, συμπεριλαμβανομένου ενός subwoofer.

Σχετικά με τον χώρο των επιβατών, είναι πιο μεγάλος στους εμπρός «ώμους» του οχήματος και αυτός ανέρχεται στα 1.421 χιλιοστά, ενώ ακόμα και ο πίνακας οργάνων, σε συνδυασμό με την τοποθέτηση του κιβωτίου, απελευθερώνουν χώρο για τους δύο μπροστινούς επιβάτες. Για τους πίσω, ο χώρος έχει βελτιωθεί κατά 50mm για τα γόνατά τους και ανέρχεται στα 81mm, ενώ στους «ώμους», ο αριθμός αυτός «καταλήγει» στα 60mm. Ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί στο ύψος κατά 43mm και το μήκος προς την πλάτη του πίσω καθίσματος κατά 25mm, ενώ ακόμα και ο οδηγός με τον συνοδηγό βλέπουν τον δικό τους χώρο να έχει αυξηθεί κατά 175mm. Η χωρητικότητα του Focus ανέρχεται στα 1.650 λίτρα.

Από εκεί και πέρα, αναπτυσσόμενος ειδικά για τη νέα πλατφόρμα C2, ο εξαερισμός στο Focus και το σύστημα κλιματισμού, θερμαίνει και δροσίζει την καμπίνα πιο γρήγορα, χάρη σε έναν πιο ισχυρό συμπιεστή 140cc, που διαθέτει πιο εύκαμπτες γραμμές και ομαλότερες διαδρομές ροής αέρα για πιο αθόρυβη λειτουργία.

Τέλος, η τεχνολογία Hands-free της Ford, επιτρέπει ευκολότερο άνοιγμα της πίσω πόρτας, με την κίνηση του ποδιού.

Ισχυροί και οικονομικοί κινητήρες

Οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου. Ο 1.0 EcoBoost προσφέρεται με 85, 100 και 125 άλογα και ο 1.5λιτρος με 150 και 182. Ο 1.5λιτρος EcoBlue προσφέρεται με ισχύ 95 και 120 ίππων, με ροπή 300Nm και εκπομπές 91g/km για το 5θυρο μοντέλο, ενώ ο 2λιτρος, θα αποδίδει 150 ίππους, με ροπή 370Nm και εκπομπές 112g/km για την ίδια έκδοση. Μαζί με την αεροδυναμική σχεδίαση και τους καλύτερους συντελεστές οπισθέλκουσας (0.250 για το 4πορτο και 0.273 για το 5πορτο), το αυτοκίνητο μειώνει την κατανάλωση και τους ρύπους, κατά 10%. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια έξι σχέσεων και οι κορυφαίοι σε απόδοση, προαιρετικά με νέο αυτόματο οκτώ σχέσεων.

Πηγή: Ford

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από