Νέα BMW M5

Για πρώτη φορά αποκτά M xDrive AWD η νέα BMW M5. Ανάλογα με τις απαιτήσεις, το κεντρικό κιβώτιο τετρακίνησης με πολύδισκο συμπλέκτη, κατανέμει την ισχύ μεταβλητά μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, που σε συνδυασμό με το Active M Differential, βελτιστοποιεί την πρόσφυση. Το νέο αυτοκίνητο, με την τιμή του να ξεκινά από τις […]

Για πρώτη φορά αποκτά M xDrive AWD η νέα BMW M5. Ανάλογα με τις απαιτήσεις, το κεντρικό κιβώτιο τετρακίνησης με πολύδισκο συμπλέκτη, κατανέμει την ισχύ μεταβλητά μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, που σε συνδυασμό με το Active M Differential, βελτιστοποιεί την πρόσφυση.

Το νέο αυτοκίνητο, με την τιμή του να ξεκινά από τις 117.900 ευρώ, προσφέρει και άλλα χαρακτηριστικά με τα οποία μπορεί να κινηθεί άνετα, αλλά και πιο επιθετικά. Ανάλογα με την επιλογή που θα βρίσκεται το DSC (DSC on, MDM, DSC off) και το M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD), με ενεργοποιημένο το πρώτο και με 4κίνηση, το σύστημα επιτρέπει την ελαφριά ολίσθηση των πίσω τροχών κατά την έξοδο από μια στροφή, γεγονός που το καθιστά ευέλικτο.

Στο M Dynamic mode (MDM, 4WD Sport), το M xDrive επιτρέπει τις ελεγχόμενες υπερστροφές, με τα τρία προφίλ M xDrive modes και το DSC απενεργοποιημένο να προορίζεται για χρήση στην πίστα. Ως εκ τούτου, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα από τα τρία σεταρίσματα με αμιγώς πίσω κίνηση.

Αναφορικά με τον κινητήρα, οι μηχανικοί της BMW βελτίωσαν το 4,4 λίτρων, V8 bi-turbo μοτέρ, τεχνολογίας M TwinPower Turbo. Οι νέοι υπερσυμπιεστές, η υπερπλήρωση αέρα και η αυξημένη πίεση καυσίμου αυξάνουν την ισχύ και κυρίως τη ροπή, που ανέρχεται στα 750Nm και είναι διαθέσιμη από τις 1.800-5.600 σ.α.λ.. Η ισχύς της μονάδας είναι 600 ίπποι, τα πρώτα 100 χ.α.ω. έρχονται σε 3,4 δλ., τα 200 σε 11,1, με την τελική ταχύτητα να ανακόπτεται ηλεκτρονικά στα 250. Με το προαιρετικό M Driver’s Package, η τελική αναπτύσσεται έως τα 305 χ.α.ω..

Ο κινητήρας συνεργάζεται με το 8τάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic, που στη ρύθμιση D, προσφέρει αυτόματες αλλαγές σχέσεων, αλλά η λειτουργία μπορεί να αλλάξει σε σειριακή μέσω του λεβιέ ή μέσω των paddles. Βελτιστοποιημένη είναι και η νέα ανάρτηση της Μ5, προσφέροντας άνεση, πρόσφυση και επιδόσεις στην πίστα, ενώ ο οδηγός, μπορεί να επιλέξει για το σύστημα Variable Damper Control (VDC), τρία προφίλ (Comfort, Sport και Sport Plus). Οι ίδιες επιλογές αφορούν και το σύστημα διεύθυνσης M Servotronic.

Το «ύφος» του κινητήρα μπορεί να αλλάξει μέσω των επιλογών Efficient, Sport και Sport Plus και μέσω των δύο κουμπιών Μ1 και Μ2 στο τιμόνι, αποθηκεύονται σεταρίσματα που συνδυάζουν τις προτιμήσεις του οδηγού για μοτέρ, κιβώτιο, ανάρτηση, M xDrive mode, DSC mode, αλλά και τις ρυθμίσεις του Head-Up-Display, πατώντας το σχετικό μπουτόν.

Νέα είναι τα φαρδύτερα μπροστινά πάνελ και το ένθετο του εμπρός προφυλακτήρα προκειμένου να ψύχεται περισσότερο η κινητήρια μονάδα γενικότερα, ενώ νέος είναι και ο διαχύτης. Αναφορικά με τον ήχο, μέσω των πεταλούδων ελέγχου, ο οδηγός μπορεί να τον ρυθμίσει και να τον ακούει, όπως αυτός θέλει.

Για τη μείωση του βάρους, η BMW επέλεξε καπό από αλουμίνιο για τη νέα Μ5 και οροφή από CFRP. Ελαφρύτερο είναι και το σύστημα εξάτμισης, γεγονός που κάνει το νέο μοντέλο πιο ελαφρύ από τον προκάτοχό του. Ελαφρύτερα είναι και τα φρένα, συμβάλλοντας στην περαιτέρω μείωση του βάρους. Είναι από συνθετικό υλικό, με 6πίστονες δαγκάνες μπροστά και μονοπίστονες πλευστές πίσω. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχουν τα κεραμικά φρένα Μ – με τις χρυσαφί δαγκάνες – που εξοικονομούν 23 κιλά από το βάρος της Μ5, ενώ αντέχουν σε πιο σκληρή χρήση.

Οι ζάντες είναι 19 ιντσών με πέντε διπλές ακτίνες σε απόχρωση γκρι Orbit και ειδικά ελαστικά (εμπρός: 275/40 R 19, πίσω: 285/40 R 19). Οι ζάντες 20 ιντσών είναι προαιρετικές. Στον στάνταρ εξοπλισμό, περιλαμβάνονται δερμάτινα καθίσματα Merino και Μ με ηλεκτρική ρύθμιση και πολυλειτουργικά καθίσματα Μ, τύπου μπάκετ.

Πηγή: BMW

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από