Το Champions League μπαίνει σε νέα… τηλεοπτική εποχή

To Champions League αλλάζει τα δεδομένα στις τηλεοπτικές μεταδόσεις, με το Netflix να καραδοκεί.

Το ενδιαφέρον του Netflix για την απόκτηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του UEFA Champions League σηματοδοτεί μια μεγάλη αλλαγή στον τρόπο που το κορυφαίο ποδοσφαιρικό τουρνουά του πλανήτη θα φτάνει στον θεατή. Η UEFA επιδιώκει να εκμεταλλευτεί την ανάπτυξη των ψηφιακών πλατφορμών και να αυξήσει τα έσοδα της από τις τηλεοπτικές μεταδόσεις. Έτσι, το φιλόδοξο σχέδιο είναι η διαπραγμάτευση ενός συμβολαίου που θα ξεπερνά τα 4,4 δισεκατομμύρια λίρες ετησίως, με το Netflix να αποτελεί κεντρικό παίκτη σε αυτή τη νέα εποχή, ενώ παράλληλα οι μεγάλες παραδοσιακές πλατφόρμες, όπως η Sky Sports, το DAZN και η Warner Bros. Discovery, παραμένουν ανταγωνιστές.

Η UEFA αλλάζει την προσέγγιση στην πώληση των δικαιωμάτων, δίνοντας τη δυνατότητα σε πλατφόρμες streaming να διεκδικήσουν αποκλειστικά την μετάδοση ενός αγώνα ανά γύρο, γεγονός που προσαρμόζεται στην νέα εποχή των μέσων, όπου το digital και η άμεση πρόσβαση στο περιεχόμενο διευρύνουν το κοινό. Το Netflix στοχεύει να αποκτήσει το «global first pick» για τους αγώνες Τρίτης, δηλαδή να επιλέγει πρώτα τον πιο ενδιαφέροντα αγώνα κάθε γύρου, με ορισμένους περιορισμούς για να μην προβάλλεται συνέχεια η ίδια ομάδα, όπως η Ρεάλ Μαδρίτης ή η Μπαρτσελόνα, προσπαθώντας να εξασφαλίσει ισορροπία και ποικιλία στο πρόγραμμα.

Η μεγάλη διαφορά σε αυτόν τον νέο κύκλο (2027-2033) είναι πως η UEFA επιδιώκει να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ (περίπου £4,4 δισ. λίρες) ετησίως, ένα σημαντικό άλμα από τα σημερινά συμβόλαια, που ανέρχονται σε περίπου €4,4 δισ. συνολικά για τις τρεις κύριες διοργανώσεις (Champions League, Europa League, Conference League). Αυτό το χρήμα αντιστοιχεί σε μια αύξηση της τάξεως του 10% τουλάχιστον, με στόχο να ενισχύσει τον ανταγωνισμό, να βελτιώσει την ποιότητα και να ανταμείψει καλύτερα τις ομάδες.

Εκτός από την αύξηση στα οικονομικά μεγέθη, η UEFA φαίνεται έτοιμη να προσφέρει μεγαλύτερης διάρκειας συμβόλαια, μέχρι και έξι χρόνια, αντί των παραδοσιακών τριετών, προσελκύοντας μακροχρόνιες επενδύσεις και σταθερότητα στην αγορά των μέσων. Αυτή η πρακτική έχει ήδη εφαρμοστεί στις ΗΠΑ με τη συμφωνία του CBS για το Champions League, η οποία εκτείνεται από το 2024 έως το 2030.

Η παρουσία του Netflix στον ανταγωνισμό για τα τηλεοπτικά δικαιώματα είναι ιδιαίτερα σημαντική γιατί η πλατφόρμα θέλει να φέρει μια επανάσταση στην αθλητική μετάδοση, προσφέροντας παγκόσμια εμβέλεια, ευκολία στην πρόσβαση από κάθε συσκευή και νέες μορφές παρουσίασης. Αν το Netflix καταφέρει να πάρει τα δικαιώματα, το Champions League μπορεί να αποκτήσει ακόμα πιο διεθνές και ψηφιακό κοινό, ειδικά στις νεότερες ηλικίες, που προτιμούν το streaming από τις παραδοσιακές τηλεοράσεις.

Η μάχη για τα τηλεοπτικά δικαιώματα του Champions League το 2027 είναι μια ιστορική στιγμή για το παγκόσμιο ποδόσφαιρο. Η UEFA, λαμβάνοντας υπόψη τον διαρκώς μεταβαλλόμενο τρόπο κατανάλωσης μέσων, επιδιώκει να μεγιστοποιήσει τα οικονομικά οφέλη της διοργάνωσης, ενώ οι παίκτες όπως το Netflix, η Amazon, η Disney+ και τα παραδοσιακά δίκτυα διεκδικούν το μερίδιο που υπόσχεται να αλλάξει το μέλλον των αθλητικών μεταδόσεων.

Πηγή:in.gr

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από