Ρέει το χρήμα στη Λίβερπουλ, ένας ποδοσφαιρικός κολοσσός

«Αυτή τη στιγμή, δεν πιστεύω ότι υπάρχει μεγαλύτερος ποδοσφαιρικός σύλλογος από τη Λίβερπουλ», δήλωσε ο εμπορικός διευθυντής Μπεν Λάτι

Τα σύνορα της Αγγλίας δεν χωρούν την Λίβερπουλ κάτι που ισχύει και από εμπορικής άποψης. Η Λίβερπουλ είναι ένας εμπορικός κολοσσός. Αλλωστε δεν το κρύβουν και οι ίδιοι καθώς ο εμπορικός διευθυντής Μπεν Λάτι παραδέχθηκε ότι «αυτή τη στιγμή, δεν πιστεύω ότι υπάρχει μεγαλύτερος ποδοσφαιρικός σύλλογος από τη Λίβερπουλ».

Στο παρελθόν το παράδειγμα ήταν η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, όμως, πλέον, το οικονομικό μεγαθήριο λέγεται Λίβερπουλ. Μεγαλουργεί και σε αγορές όπως της Ασίας και της Αμερικής.

Η Λίβερπουλ μετρά 1,7 δισεκατομμύρια επαφές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από την περασμένη σεζόν, ένας αριθμός που προκαλεί ίλιγγο, επειδή τα «κλικ» είναι και χρήμα. Για να δείτε ότι και η πορεία τα ομάδας παίζει τον ρόλο της, την ημέρα που το συγκρότημα του Αρνε Σλοτ κατέκτησε το πρωτάθλημα της Premier League κατεγράφη απότομη αύξηση των 60 εκατομμυρίων ακολούθων!

H Λίβερπουλ έχει περισσότερους ακόλουθους από τις 10 κορυφαίες ομάδες του NBA και του NFL μαζί, επίσης και περισσότερα εμπορικά έσοδα από τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Το 2023-24, η Λίβερπουλ είχε εμπορικά έσοδα 308 εκατομμυρίων λιρών, ξεπερνώντας τα 303 εκατομμύρια λίρες των αντιπάλων του για πρώτη φορά στην εποχή της Premier League.

Πάντως, ο εμπορικός διευθυντής της Λίβερπουλ Μπεν Λάτι κάνει όνειρα για περισσότερα, καθώς δήλωσε: «Έχει υπάρξει μια σημαντική αλλαγή όσον αφορά τα έσοδά μας, αλλά υπάρχει ακόμα πολύς χώρος για να αναπτυχθούμε».

Βάρος ρίχνει η Λίβερπουλ και στις αγορά της Ασίας. Από τους σχεδόν 250.000 οπαδούς της Λίβερπουλ που λέγεται ότι διαμένουν στην Ασία, πολλοί δεν θα πατήσουν ποτέ το πόδι τους στο Άνφιλντ. Κι όμως, είναι κεντρικοί στην εμπορική τροχιά του συλλόγου, είναι άνθρωποι που ξοδεύουν χρήματα. Απόδειξη ότι εννέα από τα 20 παγκόσμια αυτόνομα καταστήματα λιανικής πώλησης της Λίβερπουλ βρίσκονται στην Ασία. Οι σύλλογοι οπαδών αριθμούν 48 σε όλη την ήπειρο.

Καθόλου τυχαία περιοδεία της προετοιμασίας, με στάσεις Χονγκ Κονγκ και την Ιαπωνία. «Η προετοιμασία για την επόμενη σεζόν είναι πρωταρχικής σημασίας», λέει ο Λάτι, «αλλά και η ομάδα κατανοεί την εμπορική αξία αυτών των περιοδειών».

Αυτά τα ταξίδια είναι προϊόν συνεργασίας μεταξύ των εμπορικών και αθλητικών τμημάτων. Τα στάδια, οι προπονητικές εγκαταστάσεις, η αντίπαλη ομάδα στα φιλικά και η ευθυγράμμιση των χορηγών παίζουν όλα ρόλο.

Αλλαξε και χορηγό φανέλας η Λίβερπουλ. Η συμφωνία με την Adidas, αν και επίσημα εμπιστευτική, αναμένεται να ξεπεράσει άνετα τα προηγουμένως φημολογούμενα 60 εκατομμύρια λίρες ετησίως που λάμβανε η Λίβερπουλ από τη Nike. Η γερμανική μάρκα προσφέρει επίσης ευελιξία. Σύμφωνα με τη συμφωνία, ο σύλλογος μπορεί να συνεχίσει να παράγει και να πουλάει τα δικά του εμπορεύματα, μόνο με το σήμα της Λίβερπουλ.

«Κάνουμε τα πάντα μόνοι μας», επεσήμανε ο Λάτι. «Το να έχουμε ευελιξία και να διασφαλίζουμε ότι φέρνουμε το προϊόν στα χέρια των οπαδών μας σε όλο τον κόσμο μέσω του σωστού δικτύου διανομής είναι πραγματικά σημαντικό».

Πηγή: In.gr

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από