Ο Μόιζες Ραμίρες ήταν ο... MVP της κωμωδίας που «ανέβασε» η Κηφισιά στο Καραϊσκάκη με την ανοχή του Άγγελου Ευαγγέλου. Τι λέει ο κανονισμός, τι έκανε ο γκολκίπερ και τι (δεν) έκανε ο διαιτητής...
Ένα δειγματολόγιο για κίτρινη κάρτα ή ένα σεμινάριο… προσχολικής αγωγής για κάθε διαιτητή. Ο Ολυμπιακός ναι μεν έχασε τα άχαστα στο Καραϊσκάκη κόντρα στην Κηφισιά, όμως ταυτόχρονα, ο Άγγελος Ευαγγέλου ήταν αυτός που επέτρεψε στην ομάδα του Σεμπάστιαν Λέτο να προσφέρει μια textbook περίπτωση «διακωμώδησης του αθλήματος».
Μια ματιά στον ΚΑΠ και τον Κανόνα Παιχνιδιού στην ιστοσελίδα της ΕΠΟ είναι αρκετά για να βρει κανείς 5-6 διαφορετικές κατηγορίες καθυστερήσεων που έκαναν οι παίκτες της αθηναϊκής ομάδας και τις οποίες ο διαιτητής θα έπρεπε να τιμωρεί με κίτρινες κάρτες, ωστόσο τους άφησε να κάνουν ό,τι θέλουν.
Με πρώτο και καλύτερο τον τερματοφύλακά της. Με την Κηφισιά να έχει κάνει ήδη τις αλλαγές που δικαιούταν στα τρία «παράθυρα», ο Λέτο δεν είχε δικαίωμα για άλλη. Ταυτόχρονα, έχοντας υπέρ του και το «παραθυράκι» του κανονισμού που αναγκάζει τον διαιτητή να τον περιμένει να σηκωθεί από το έδαφος μετά από «τραυματισμό» ως τερματοφύλακας και όχι να του υποδείξει να βγει εκτός γραμμής για να συνεχιστεί το παιχνίδι, ο Ραμίρες ήταν ο πραγματικός MVP της ισοπαλίας που στην Κηφισιά πανηγυρίστηκε έξαλλα μετά το φινάλε του αγώνα.
Ο γκολκίπερ από το Εκουαδόρ ξόδεψε στην κυριολεξία το μισό δεύτερο ημίχρονο όντας ξαπλωμένος στο χορτάρι, κουνώντας χέρια και πόδια σαν να έχει υποστεί κάποια σοβαρή περίπτωση ηλεκτροπληξίας, ενώ τις περισσότερες φορές μάλιστα δεν υπήρξε καν αντίπαλος κοντά του. Τι έκανε ο Ευαγγέλου για αυτό; Απολύτως τίποτα. Τι θα έπρεπε να είχε κάνει; Μετά την δεύτερη φορά, κίτρινη κάρτα. Μετά την τρίτη φορά, δεύτερη κίτρινη κάρτα και αποβολή.
Ο κανονισμός είναι ξεκάθαρος:
Λέει ο «Κανόνας 12» στους «Κανόνες Παιχνιδιού 2025/26» της ΕΠΟ:
«Παραπτώματα που τιμωρούνται με κίτρινη κάρτα:
- Ένας παίκτης παρατηρείται αν είναι ένοχος για:
καθυστέρηση επανέναρξης του παιχνιδιού - δείχνει έλλειψη σεβασμού για το παιχνίδι
- προσπαθήσει να παραπλανήσει τον διαιτητή προσποιούμενος π.χ. τραυματισμό ή κάνει ότι δέχθηκε φάουλ (προσποίηση – «θέατρο»)
Επίσης, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν και οι διαφορετικές περιπτώσεις των καθυστερήσεων, με τον κανονισμό να ορίζει τα συγκεκριμένα.
Καθυστερήσεις κάνουν όσοι:
- εμφανίζονται προσποιούμενοι ότι θα εκτελέσουν ένα πλάγιο, αλλά ξαφνικά αφήνουν την μπάλα προκειμένου να εκτελεστεί από έναν συμπαίκτη
- καθυστερούν να βγουν από τον αγωνιστικό χώρο όταν γίνεται η αντικατάστασή τους
- καθυστερούν υπερβολικά μια επανέναρξη του παιχνιδιού
Παράλληλα, ξεκάθαρος είναι και γενικά και ΚΑΠ στις αναφορές του για «θέατρο», «καθυστερήσεις» ή περιπτώσεις «απρεπής συμπεριφοράς που μειώνει την αξιοπρέπεια του αθλήματος».
Είναι ξεκάθαρο πως όταν ποδόσφαιρο προσπαθεί να παίξει μόνο η μία ομάδα, τότε το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι ποτέ εγγυημένο. Όταν ο αντίπαλος μάλιστα αντί για να κατέβει για μπάλα, έχει διάθεση να… ανεβάσει παράσταση, τότε όλα είναι πιθανά, όπως φάνηκε και σε αυτό το ματς της 15ης αγωνιστικής. Ένα ματς που ο Ολυμπιακός έχασε τα άχαστα, αλλά είδε τον… θίασο του Σεμπάστιαν Λέτο να φεύγει με το αποτέλεσμα. Και το καλύτερο; Με… σκηνοθέτη, τον Άγγελο Ευαγγέλου.
Το στατιστικό της… χρονιάς
Bonus… περιεχόμενο: Το εντυπωσιακό στατιστικό του αγώνα έδειξε τελικό σκορ 1-1, με τον Ολυμπιακό να έχει 29 τελικές, 18 κερδισμένα κόρνερ,