Μια απίθανη συμφωνία κοντά στην ολοκλήρωση που θα ταράξει τον κόσμο της F1
Ο Μαξ Φερστάπεν φέρεται να έχει δώσει το «πράσινο φως» για τη μετακίνησή του στη Mercedes από το 2026, σηματοδοτώντας την αρχή του τέλους της συνεργασίας του με τη Red Bull. Σύμφωνα με πληροφορίες του Sky Sport Italia, ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έχει ήδη συναινέσει σε μία εντυπωσιακή αλλαγή ομάδας, σε μια περίοδο κατά την οποία η Formula 1 ετοιμάζεται για μια νέα εποχή, με το πλήρες πακέτο τεχνικών κανονισμών που θα εφαρμοστεί από το 2026.
Αν επιβεβαιωθεί, η κίνηση αυτή θα μπορούσε να αναδιαμορφώσει πλήρως τις ισορροπίες στην κορυφή του grid. Η απόφαση του Ολλανδού πιλότου να αποχωρήσει, παρά το ισχύον συμβόλαιο με τη Red Bull έως το 2028, φαίνεται να βασίζεται σε συγκεκριμένες ρήτρες αποδέσμευσης αλλά και σε εσωτερικές εντάσεις και δυσαρέσκειες με την ομάδα του Μίλτον Κινς.
Διαβάστε επίσης: Το Λας Βέγκας, ο ΜακΚίσικ ο Πετρούσεφ και μια… έκπληξη: Ο Μπαρτζώκας ψάχνει «κοντό»
Τα τελευταία σημάδια ήταν αποκαλυπτικά: οι δηλώσεις του Φερστάπεν ήταν ολοένα και λιγότερο δεσμευτικές όσον αφορά το μέλλον του με τη Red Bull, ενώ δήλωνε χαρακτηριστικά: «Το πρωτάθλημα για μένα τελείωσε, δεν το σκέφτομαι πια». Αυτή τη στιγμή, ο Ολλανδός βρίσκεται 61 βαθμούς πίσω από τον Όσκαρ Πιάστρι στην κατάταξη, και η Red Bull δείχνει να έχει χάσει την τεχνική της υπεροχή.
Σύμφωνα με το γερμανικό *F1-Insider*, ο Τότο Βολφ είχε ήδη από πέρσι καταθέσει στον Φερστάπεν μια τεράστια προσφορά: 150 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, συμπεριλαμβανομένων μπόνους και δικαιωμάτων εικόνας. Αν και ο Ολλανδός είχε διαψεύσει τις φήμες εκείνη την περίοδο, το ποσό αυτό είναι σχεδόν τριπλάσιο από τις τρέχουσες απολαβές του (περίπου 65 εκατομμύρια δολάρια), που ήδη αποτελούν τις υψηλότερες στο grid. Ακόμη και η εξωφρενική προσφορά της Aston Martin, που υποστηρίζεται από το σαουδαραβικό PIF, δεν κατάφερε να φτάσει την πρόταση της Mercedes.
Η χρηματοδότηση του deal από τη Mercedes φέρεται να προέρχεται από τα 50 εκατομμύρια ευρώ που εξοικονομήθηκαν με την αποχώρηση του Λιούις Χάμιλτον και από τα 100 εκατομμύρια ευρώ καθαρού κέρδους που παρουσίασε η γερμανική ομάδα στο οικονομικό έτος 2023.
Ωστόσο, παρότι υπάρχει φερόμενη συμφωνία μεταξύ του Φερστάπεν και της Mercedes, το διοικητικό συμβούλιο της ομάδας δεν έχει ακόμη δώσει την τελική του έγκριση. Εξαιτίας αυτής της αβεβαιότητας, ο Τζορτζ Ράσελ —που βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για ανανέωση με 35 εκατομμύρια ετησίως— διατηρεί ακόμα πιθανότητες να παραμείνει βασικός, αν και είναι ο πιο «ευάλωτος» στην περίπτωση που υπογράψει τελικά ο Φερστάπεν.
Η πιθανή μετακίνηση του Φερστάπεν αναμένεται να προκαλέσει ντόμινο εξελίξεων στην αγορά οδηγών. Η Red Bull, η Aston Martin και άλλες κορυφαίες ομάδες παρακολουθούν στενά την υπόθεση του Ράσελ, που θα μπορούσε να γίνει άμεσα διαθέσιμος. Παράλληλα, υπάρχουν φήμες ότι ο Φερστάπεν ίσως ζητήσει από τη Mercedes να εντάξει στο δυναμικό της και τεχνικούς της Red Bull που του είναι απολύτως απαραίτητοι.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Φερστάπεν και η Mercedes έρχονται κοντά. Ήδη από το 2014, ο Τότο Βολφ είχε προσπαθήσει να τον εντάξει στο πρόγραμμα νέων οδηγών της ομάδας, αλλά ο Χέλμουτ Μάρκο ήταν εκείνος που του εξασφάλισε θέση στην Toro Rosso, δίνοντάς του την ευκαιρία να χτίσει τη λαμπρή του πορεία με τη Red Bull. Τώρα, δέκα χρόνια μετά, το κεφάλαιο αυτό ίσως κλείσει οριστικά.
Το επίσημο ανακοινωθέν δεν έχει ακόμη φτάσει, αλλά οι διαπραγματεύσεις δείχνουν να είναι πιο ζωντανές από ποτέ. Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 επιστρέφει με το Grand Prix του Σίλβερστοουν (4–6 Ιουλίου), ένα τριήμερο που ίσως ρίξει περισσότερο φως σε μια από τις πιο σημαντικές μετακινήσεις στην ιστορία του αθλήματος.
πηγή: In.gr