Ανοίγει στο Μόντε Κάρλο η αυλαία του WRC

Η «αυλαία» της νέας χρονιάς στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι ανοίγει σήμερα (24/1), με τις πρώτες δύο -νυχτερινές- ειδικές για το φημισμένο Ράλι του Μόντε Κάρλο.

Περίπου δύο μήνες -και κάτι- μετά την ολοκλήρωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) του 2018, ομάδες και οδηγοί μετρούν αντίστροφα για την έναρξη της καινούριας σεζόν στο WRC. Η «αυλαία» της νέας χρονιάς στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι ανοίγει σήμερα (24/1), με τις πρώτες δύο -νυχτερινές- ειδικές για το φημισμένο Ράλι του Μόντε Κάρλο, το οποίο φέτος διεξάγεται για 87η φορά και ολοκληρώνεται την Κυριακή.

Στο νέο WRC, το καλαντάρι του οποίου περιλαμβάνει 14 αγώνες που θα διεξαχθούν μέσα σε ένα διάστημα 10 μηνών, τέσσερις κατασκευαστές θα δώσουν «μάχη» για την κατάκτηση του τίτλου, τον οποίο καλείται να υπερασπιστεί η Toyota. Εκτός από την ομάδα της ιαπωνικής κατασκευάστριας εταιρείας, τη «μάχη» για τα… πρωτεία θα δώσουν ακόμη η Citroen, η Ford και η Hyundai.

Σε ό,τι αφορά τους οδηγούς, ο Σεμπαστιάν Οζιέ, ο οποίος στέφθηκε το 2018 παγκόσμιος πρωταθλητής με τα «χρώματα» της M-Sport Ford, είναι ο κάτοχος του τίτλου. Ο 35χρονος Γάλλος, ο οποίος κατακτά το «στέμμα» στους οδηγούς τα τελευταία έξι χρόνια (2013-18), αλλάζει ομάδα και από φέτος θα οδηγεί το αυτοκίνητο της Citroen. Ένας παράγοντας «κλειδί» πίσω από την επιλογή του Οζιέ να αλλάξει ομάδα, ήταν η επιθυμία του να κατακτήσει το πρωτάθλημα με μια τρίτη ομάδα, κάτι που έχει πετύχει μόνο ο Φινλανδός Γιούχα Κάνκουνεν. Ο Οζιέ θα είναι η «αιχμή» του δόρατος για τη Citroen, ενώ το δεύτερο Citroen C3 WRC θα οδηγεί ο Φινλανδός Εσαπέκα Λάπι.

Από την πλευρά της, η Hyundai θα «κατεβάσει» τέσσερις οδηγούς στο WRC του 2019 και ένας εξ αυτών που θα καθήσουν πίσω από το βολάν του Hyundai i20 Coupe WRC είναι ο θρύλος του πρωταθλήματος (με εννέα τίτλους) Σεμπαστιάν Λεμπ. Ο 45χρονος Γάλλος θα «τρέξει» σε έξι αγώνες του φετινού WRC με τη Hyundai και ο πρώτος από αυτούς είναι το Ράλι του Μόντε Κάρλο. Εκτός από τον Λεμπ, η Hyundai έχει ακόμη στο… ρόστερ της για το 2019 τον Νορβηγό Αντρέας Μίκελσεν, τον Βέλγο Τιερί Νεβίλ και τον Ισπανό Ντάνι Σόρντο.

Η M-Sport Ford θα μετάσχει με δύο Ford Fiesta WRC σε όλους τους αγώνες, ενώ θα «κατεβάσει» και τρίτο αυτοκίνητο σε επιλεγμένα ράλι. Οι οδηγοί της θα είναι ο Βρετανός Έλφιν Έβανς, ο Φινλανδός Τεέμου Σούνινεν και ο Σουηδός Πόντους Τίντεμαντ. Τέλος, η Toyota θα «τρέχει» στη νέα σεζόν του WRC με το Yaris WRC, το οποίο θα οδηγήσουν ο Φινλανδός Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, ο Βρετανός Κρις Μικ και ο Εσθονός Οτ Τανάκ.

Το καλαντάρι του 2019 περιλαμβάνει και τους 13 αγώνες που έγιναν πέρυσι, ενώ σε αυτό προστέθηκε ακόμη ένας αγώνας, το Ράλι Χιλής, που θα διεξαχθεί σε χωμάτινες διαδρομές και θα πραγματοποιηθεί «κολλητά» με τον αγώνα στην Αργεντινή. Η «αυλαία» της χρονιάς ανοίγει στο Μόντε Κάρλο, ενώ η σεζόν ολοκληρώνεται στις 17 Νοεμβρίου με το Ράλι Αυστραλίας.

Άξιες αναφοράς είναι και μια σειρά από αλλαγές στους κανονισμούς. Έτσι, η ανώτατη συνολική απόσταση των ειδικών διαδρομών ανά αγώνα μειώνεται από τα 500 στα 350 χιλιόμετρα. Επίσης, οι οδηγοί θα επιτρέπεται να επιλέγουν ένα νούμερο, το οποίο θα τους… συντροφεύει στην καριέρα τους στο WRC, όπως συμβαίνει τόσο στη Φόρμουλα Ένα όσο και στο MotoGP. Ο κάτοχος του τίτλου στους οδηγούς (σ.σ. στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Σεμπαστιάν Οζιέ) θα έχει τη δυνατότητα να «τρέξει» στο WRC με το νούμερο 1. Επιπρόσθετα, οι ημέρες δοκιμών μειώνονται για τις ομάδες από 55 σε 42 κάθε χρόνο.

Το καλεντάρι:

24-27 Ιανουαρίου   Ράλι Μόντε Κάρλο
14-17 Φεβρουαρίου   Ράλι Σουηδίας
7-10 Μαρτίου   Ράλι Μεξικού
28-31 Μαρτίου   Ράλι Κορσικής
25-28 Απριλίου   Ράλι Αργεντινής
9-12 Μαΐου   Ράλι Χιλής
30 Μαΐου-2 Ιουνίου   Ράλι Πορτογαλίας
13-16 Ιουνίου   Ράλι Ιταλίας/Σαρδηνίας
1-4 Αυγούστου   Ράλι Φινλανδίας
22-25 Αυγούστου   Ράλι Γερμανίας
12-15 Σεπτεμβρίου   Ράλι Τουρκίας
3-6 Οκτωβρίου   Ράλι Ουαλίας
24-27 Οκτωβρίου   Ράλι Ισπανίας/Καταλωνίας
14-17 Νοεμβρίου   Ράλι Αυστραλίας

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από