Τα 78 πιτ στοπ και η πρωτιά της Williams

Εκπληκτικό το γκραν πρι της Γερμανίας, εκεί όπου περιμέναμε να δούμε τα... κλασικά, αλλά είδαμε... πολλά άλλα!

Τέλος έχει λάβει λοιπόν και το γκραν πρι της Γερμανίας, εκεί όπου η βροχή έκανε τα δικά της και τα ελαστικά τα δικά τους. Στη συμπλήρωση 125 χρόνων από την ίδρυση της Mercedes, περιμέναμε έναν υγιεινό περίπατο των ασημένιων μονοθεσίων, αλλά αντ’ αυτού είδαμε εγκατάλειψη του Βαλτέρι Μπότας και μη βαθμολόγηση του Λιούις Χάμιλτον, που βαθμολογήθηκε τελικά μετά την τιμωρία των Alfa Romeo, λόγω αντικανονικού συστήματος αποσύμπλεξης.

Ήταν ένα γκραν πρι που τα είχε όλα. Λάθος και σωστή στρατηγική, με το πρώτο μέρος να ανήκει εν μέρει στη Mercedes, που δεν είναι και το πιο δυνατό της σημείο, τον Σεμπάστιαν Φέτελ να εκκινεί τελευταίος και να τερματίζει δεύτερος και τον Σαρλ Λεκλέρκ να εγκαταλείπει.

Σε γενικές γραμμές, οι ανατροπές ήταν τόσες πολλές, που δύσκολα μου έρχεται στη μνήμη άλλο τόσο χαοτικό γκραν πρι. Σίγουρα θα έχουν υπάρξει στο παρελθόν, αλλά αυτά που έγιναν την Κυριακή, δεν είναι και τόσο συχνά.

Πάμε να δούμε λοιπόν και να σταθούμε σε 1-2 θέματα που ίσως να μην έχετε διαβάσει σε άλλα Μέσα. Στον αγώνα της Γερμανίας, οι οδηγοί έκαναν συνολικά 78 πιτ στοπ. Οι 20 οδηγοί των ομάδων λοιπόν, έκαναν 78 αλλαγές σετ ελαστικών, κάτι το οποίο μεταφράζεται σε 3,9 στον κάθε έναν. Περίπου δηλαδή, τέσσερις φορές μπήκε στα πιτ ο κάθε ένας οδηγός.

Μεγάλο ρόλο σε αυτό έπαιξε η βροχή, που από τα βρόχινα, η αλλαγή έγινε σε ενδιάμεσα, μετά σε σλικ, μετά ξανά σε ενδιάμεσα και μετά σε σλικ. Η τοποθέτηση των σλικ δεν ήταν και η σωστότερη την ώρα που έγινε, όπως εξελίχτηκε ο αγώνας, αλλά εκείνη την ώρα, πολλοί ρισκάρουν, άλλοι βλέπουν τους άλλους να ρισκάρουν και ρισκάρουν κι αυτοί και άλλοι ρισκάρουν όταν το ρίσκο δεν αποτελεί πλέον ρίσκο, αλλά απλή λογική.

Από αυτά τα 78 πιτ στοπ που έγιναν, τα 27 τα έκαναν οι οδηγοί των τριών μεγάλων ομάδων, το 1/3 δηλαδή. Ο Χάμιλτον έκανε έξι, ο Μπότας τέσσερα πριν εγκαταλείψει, ο Φέτελ πέντε, ο Λεκλέρκ τρία πριν εγκαταλείψει, ο Φερστάπεν πέντε και ο Γκασλί τέσσερα, πριν εγκαταλείψει και αυτός.

Όπως βλέπουμε, έγιναν τα απίθανα σε αυτόν τον αγώνα και αυτοί οι έξι οδηγοί, αναλογικά έκαναν σχεδόν πέντε πιτ στοπ ο κάθε ένας (στο περίπου έτσι;).

Από εκεί και πέρα, έκπληξη προκάλεσε η εμφάνιση δύο αυτοκινήτων με κινητήρα Honda στο βάθρο για πρώτη φορά μετά την Πορτογαλία το 1992 και ήταν η πρώτη φορά από το 1988, που στο βάθρο βρέθηκαν δύο αυτοκίνητα με μοτέρ Honda, δύο διαφορετικών εταιρειών.

Τέλος, αξίζει σε αυτό το σημείο να δώσουμε και τα εύσημα, κατά το εφικτό, στη Williams. Όχι γιατί απέσπασε τον πρώτο της φετινό πόντο με τον Ρόμπερτ Κούμπιτσα μετά την τιμωρία των Alfa Romeo, αλλά διότι – όσο και αν ακούγεται απίστευτο – αποτελεί τη ΜΟΝΑΔΙΚΗ ομάδα στο φετινό πρωτάθλημα που έχει δει και τα δύο μονοθέσιά της να τερματίζουν σε όλους τους αγώνες. Πριν, βάδιζε χέρι-χέρι με τις Alfa Romeo και Mercedes, αλλά ο Τζιοβινάτζι δεν τερμάτισε στην Αγγλία και ο Μπότας εγκατέλειψε στη Γερμανία.

Να και κάτι για να χαρεί ο σερ Φρανκ…

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από