Μάτι: Πότε ξεκινά η κατασκευή των κοινωνικών κατοικιών – Τι προβλέπει το ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής

Πού θα ανεγερθούν οι κοινωνικές κατοικίες για τους πυρόπληκτους

Τον προσεχή Οκτώβριο αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή των -περίπου- 100 κοινωνικών κατοικιών για την αποκατάσταση των πυρόπληκτων στο Μάτι.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται να κατασκευαστούν στην περιοχή Σκουφέικα, σε μια έκταση 17,5 στρεμμάτων, που βρίσκεται σε διαδικασία μεταβίβασης προς το Ελληνικό Δημόσιο.

Το έργο, όπως έχει γίνει γνωστό θα αποτελείται από επτά κτίρια συνολικού εμβαδού 7.840 τ.μ. με αριθμό διαμερισμάτων που θα προκύψει για κάθε κτίριο από την οριστική μελέτη, ενδεικτικά αναφέρονται 14 διαμερίσματα των 80 τ.μ.

Τα κτίρια θα αναπτύσσονται στο επίπεδο τμήμα του γηπέδου ανάπτυξης σε πιλοτή, ενώ τα τμήματα με έντονες υψομετρικές διαφορές διαμορφώνονται με πρανές και πράσινο.

Κρίσιμη φάση

Την ίδια στιγμή «τρέχει» η εκπόνηση του Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής (ΡΣΕ).

Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής, πρόκειται για μια κρίσιμη φάση, δεδομένου ότι κατά τη διάρκεια του ΡΣΕ θα εξεταστούν ζητήματα που αφορούν το ιδιοκτησιακό καθεστώς, τη νομιμότητα οικοδομικών αδειών, τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων, το μέγεθος οικοδομικών τετραγώνων, την εισφορά σε γη και χρήμα, τις διόδους πρόσβασης στην παραλία, τις θέσεις στάθμευσης, τη μετακίνηση περιφράξεων, το δίκτυο ομβρίων, αλλά και το δίκτυο ακαθάρτων.

Η κυβέρνηση επιδιώκει η φονική φωτιά της 23ης Ιουλίου 2018 στην Ανατολική Αττική και η ανάπλασή της να λειτουργήσουν ως «μπούσουλας» και για άλλες περιοχές με αντίστοιχα προβλήματα.

Τι προβλέπεται

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της μελέτης του ΡΣΕ θα πρέπει, σε κλίμακα οικισμού ή τμημάτων αυτού ή σε ζώνες και περιοχές ειδικών χρήσεων, να εξειδικευτούν οι ρυθμίσεις και οι ειδικές προβλέψεις του εγκεκριμένου Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου για την περιοχή Μάτι περί χρήσεων γης και όρων δόμησης, να καθοριστούν επακριβώς οι κοινόχρηστοι, κοινωφελείς και οικοδομήσιμοι χώροι των προς πολεοδόμηση περιοχών, να δημιουργηθούν τα οικόπεδα μέσω της πράξης εφαρμογής και να καθοριστούν τα διαγράμματα των δικτύων υποδομής, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Ετσι, οι μελέτες που θα εκπονηθούν κατά το ΡΣΕ είναι οι εξής:

1) Μελέτη Ρυμοτομικού Σχεδίου – Πολεοδομική Μελέτη.

2) Τοπογραφική Μελέτη – Πράξη Εφαρμογής.

3) Μελέτη Γεωλογικής Καταλληλότητας.

4) Γεωλογική – Γεωτεχνική Μελέτη Αντιμετώπισης Κατολισθητικών Φαινομένων Παράκτιων Πρανών.

5) Μελέτη Διευθέτησης Υδατορεμάτων, Εργων Αντιπλημμυρικής Προστασίας και Στατική Μελέτη.

6) Περιβαλλοντική Μελέτη.

7) Συγκοινωνιακή – Κυκλοφοριακή Μελέτη.

8) Ακτομηχανική Μελέτη – Μελέτη Λιμενικών Εργων.

«Ενδεικτικά, η σκοπιμότητα εκπόνησης της υδραυλικής μελέτης σχετίζεται με την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής, καθώς η καταστροφική πυρκαγιά το 2018, σε συνδυασμό με τις ανθρωπογενείς παρεμβάσεις, εντείνει τον κίνδυνο πλημμυρικού γεγονότος. Για την προστασία της περιοχής έναντι πλημμυρών και με δεδομένο ότι οι εκτάσεις της περιοχής μελέτης του ΡΣΕ γειτνιάζουν με υδατορέματα, κρίνονται αναγκαίες η μελέτη και η κατασκευή των απαιτούμενων έργων διευθέτησης ρεμάτων», αναφέρει η ίδια πηγή.

Παρεμβάσεις

Μεταξύ των παρεμβάσεων που θα δουν τα επόμενα 3-5 χρόνια οι κάτοικοι στο Μάτι περιλαμβάνονται οι έξι δίοδοι προς την παραλία, χώροι περιπάτου και ποδηλάτου, αλλά και η οριοθέτηση των 8 ρεμάτων.

Παράλληλα, σημαντικές παρεμβάσεις θα γίνουν και στο οδικό δίκτυο, καθώς η περιοχή θα χαρακτηριστεί ως ήπιας κυκλοφορίας, με προτεινόμενο όριο ταχύτητας τα 30 χιλιόμετρα την ώρα. Θα δημιουργηθεί ένα δίκτυο συλλεκτήριων οδών που θα διοχετεύει την τοπική κυκλοφορία στους βασικούς οδικούς άξονες (λ. Μαραθώνος και Λ. Φλέμινγκ). Θα γίνουν μονοδρομήσεις και θα διανοιχθούν νέα οδικά τμήματα τόσο στην κατεύθυνση Βορρά-Νότου όσο και Ανατολής-Δύσης, κυρίως, εντός των περιοχών Μάτι, Αμπελούπολη και Αγία Μαρίνα, ώστε να μην υπάρχουν αδιέξοδα στο οδικό δίκτυο. Επίσης, θα δημιουργηθεί εκτεταμένο δίκτυο ποδηλάτου.

Σχετικά με τις ήπιες μορφές μετακίνησης, προκρίνονται η κατασκευή πεζοδρομίων ελάχιστου πλάτους 2,25 μέτρων ή 1,5 χωρίς οδικό εξοπλισμό, η χωροθέτηση διαβάσεων πεζών σε δρόμους όπως η Δημοκρατίας και η Ποσειδώνος, η δημιουργία πεζοδρόμων, αλλά και η δημιουργία Παραλιακού Περιπάτου και κατάλληλα χωροθετημένων προσβάσεων, εγκάρσια ανά δύο ιδιοκτησίες σε όλο το μήκος της παράκτιας ζώνης. Θα δημιουργηθεί ένας μεγάλος δημόσιος περίπατος κατά μήκος της ακτής, χωρίς εμπόδια, με ελεύθερο πλάτος 35 μ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από