Νέα σειρά στο Netflix εξερευνά την σχέση μεταξύ Μεγαλέξανδρου και Ηφαιστίωνα

«Οι σχέσεις μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου ήταν ο κανόνας σε ολόκληρο τον ελληνικό κόσμο», λέει στο πρώτο επεισόδιο ο καθηγητής Lloyd Llewellyn-Jones του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ στην Ουαλία.

Το Netflix κυκλοφόρησε πρόσφατα την σειρά «Μέγας Αλέξανδρος: Η Γέννηση Ενός Θεού». Όπως αναφέρεται στην πλατφόρμα, απευθύνεται σε ηλικίες άνω των 16 ετών και αποτελείτο από μια σεζόν. «Μέσα από συνεντεύξεις με ειδικούς και καθηλωτικές αναπαραστάσεις, αποκαλύπτεται η μοναδική ζωή του Μεγάλου Αλεξάνδρου και η επιθυμία του να κατακτήσει τον κόσμο».

Στη σειρά πρωταγωνιστούν οι Μπακ Μπρεϊθγουέιτ, Μίντο Χαμάντα και Άγκνι Σκοτ.

Διαβάστε επίσης: Χαμός με Παναθηναϊκό και ΠΑΟΚ- Εξώδικο στον Λουτσέσκου οι Πράσινοι

«Οι σχέσεις μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου ήταν ο κανόνας σε ολόκληρο τον ελληνικό κόσμο», λέει στο πρώτο επεισόδιο ο καθηγητής Lloyd Llewellyn-Jones του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ στην Ουαλία

Η νέα σειρά ντοκιμαντέρ των έξι επεισοδίων του Netflix εξερευνά τη ζωή του Μεγάλου Αλεξάνδρου από ακαδημαϊκή σκοπιά, μέσω της αρχαιολογικής μελέτης και των συνεχιζόμενων ανασκαφών σε μια τοποθεσία στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.

Επιπροσθέτως, η σειρά «διεισδύει» στη σχέση του Μ. Αλεξάνδρου με τον στρατηγό Ηφαιστίωνα, μια αμφιλεγόμενη σχέση που έχει απασχολήσει πολλούς ιστορικούς, καθώς δεν είναι ξεκάθαρο αν επρόκειτο για φιλία ή ερωτική σχέση.

«Περιφρονούσε τις σεξουαλικές ηδονές»

Ο Αλέξανδρος ήταν βασιλιάς του αρχαίου ελληνικού βασιλείου της Μακεδονίας, καθώς διαδέχθηκε τον πατέρα του, Φίλιππο Β’, καταλαμβάνοντας το θρόνο το 336 π.Χ. σε ηλικία 20 ετών. Μέχρι τα 30 του χρόνια, είχε δημιουργήσει μια από τις σπουδαιότερες αυτοκρατορίες που είχαν υπάρξει ποτέ, η οποία εκτεινόταν από την πατρίδα του μέχρι την Ινδία.

Θεωρείται παγκοσμίως ένας από τους πιο νικηφόρους -αλλά και διαβόητους- στρατιωτικούς ηγέτες όλων των εποχών.

Η σεξουαλικότητα του Μεγάλου Αλεξάνδρου έχει συζητηθεί σφοδρά από τους ιστορικούς. Ήταν λοιπόν γκέι; Η απάντηση δεν είναι εύκολη.

«Ο Ηφαιστίωνας περιγράφεται από τον Rufus ως «μακράν ο πιο αγαπητός από όλους τους φίλους του βασιλιά, είχε μεγαλώσει μαζί με τον Αλέξανδρο και μοιράζονταν μαζί του όλα τα μυστικά του»

Ένα θέμα που αναφέρεται συχνά είναι το γεγονός ότι η μητέρα του ανησυχούσε ότι δεν ενδιαφερόταν για τις γυναίκες.

«Περιφρονούσε τις σεξουαλικές ηδονές σε τέτοιο βαθμό που η μητέρα του ανησυχούσε μήπως δεν ήταν σε θέση να τεκνοποιήσει», έγραψε ο Ρωμαίος ιστορικός του πρώτου αιώνα Quintus Curtius Rufus, με τις ιστορικές αναφορές να υποστηρίζουν ότι εκείνη επιστράτευσε μια εταίρα ονόματι Καλλιξένη και εκλιπαρούσε τον γιο της να πάει στο κρεβάτι μαζί της.

Ο Αλέξανδρος το αρνήθηκε, γεγονός που οδήγησε τους σύγχρονους ιστορικούς, όπως ο James Davidson, να θεωρήσουν ότι ο ηγεμόνας θα μπορούσε να είναι γκέι.

«Ο πιο αγαπητός από όλους τους φίλους του βασιλιά»

Σύμφωνα με τον Έλληνα φιλόσοφο και βιογράφο Πλούταρχο, ο οποίος έζησε μεταξύ 46 και 119 μ.Χ, ο Μεγαλέξανδρος συνευρέθηκε ερωτικά με μία γυναίκα: τη Βαρσίνη, την κόρη του Αρταβάζου Β’ της Φυργίας. Ποικίλες αναφορές υποδεικνύουν ότι τον δελέασε η ομορφιά της και οι εντυπωσιακές γνώσεις της περί ελληνικής λογοτεχνίας.

Μετά τη Βαρσίνη, ο Αλέξανδρος παντρεύτηκε τρεις φορές: πρώτα με τη Ρωξάνα της Βακτριανής, στη συνέχεια με τη Στάτειρα, κόρη ενός Πέρση βασιλιά, και τέλος με την Παρυσάτη, της οποίας ο πατέρας κυβερνούσε επίσης την Περσία.

Σχετικά με τις ενδεχόμενες σχέσεις του Μεγάλου Αλεξάνδρου με τους άνδρες συντρόφους του, ο πιο συχνά αναφερόμενος είναι πιθανότατα ο Ηφαιστίωνας, ένας ευγενής στρατηγός.

Ο Ηφαιστίωνας περιγράφεται από τον Rufus ως «μακράν ο πιο αγαπητός από όλους τους φίλους του βασιλιά, είχε μεγαλώσει μαζί με τον Αλέξανδρο και μοιράζονταν μαζί του όλα τα μυστικά του». Και, σύμφωνα με τον σύγχρονο Άγγλο ιστορικό Robin Lane Fox, οι δυο τους θα μπορούσαν να να ήταν εραστές.

Άλλος ένας από τους δυνητικούς εραστές του Αλεξάνδρου ήταν ο αυλικός, ο Βαγώας – που περιγράφεται από τον Rufus ως «στο άνθος της παιδικής ηλικίας, με τον οποίο [ένας άλλος Πέρσης ηγεμόνας] ο Δαρείος ήταν κοντά και με τον οποίο ο Αλέξανδρος θα ήταν αργότερα, επίσης κοντά».

Ωστόσο, και πάλι, η εν λόγω σχέση αμφισβητείται έντονα, με έναν ιστορικό να υποστηρίζει ότι ο Βαγώας απλώς εκμεταλλεύτηκε τον βασιλιά επειδή είχε εχθρούς που ήθελε να καταδιώξει.

O Βαγώας σύμφωνα με ιστορικές πηγές ήταν ευνούχος.

«Σεξουαλικός»

Όταν εξετάζεται το κατά πόσον ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν γκέι, είναι σημαντικό να εξεταστεί ότι, ως σύγχρονο κοινό, η γλώσσα που χρησιμοποιούμε για τη σεξουαλικότητα και τις σεξουαλικές εμπειρίες είναι πολύ διαφορετική από την εποχή του 300 π.Χ.

Στην Αρχαία Ελλάδα, η ορολογία «γκέι» «λεσβία» και «bisexual» δεν υφίστατο. Όπως δείχνουν οι ιστορικές πηγές, ο Αλέξανδρος απολάμβανε σχέσεις με άτομα διαφορετικού φύλου, αλλά δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι ήταν γκέι – ή οτιδήποτε άλλο – απλώς και μόνο επειδή δεν είχε τη γλώσσα για να περιγράψει τον εαυτό του με αυτόν τον τρόπο. Και ούτε και κανένας άλλος.

Ομοίως, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι οι κοινωνικές αντιλήψεις σχετικά με το φύλο και τη σεξουαλικότητα ήταν σημαντικά διαφορετικές στην Αρχαία Ελλάδα.

Ουσιαστικά, η ομοφυλοφιλία ήταν ευρέως διαδεδομένη σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας, όχι μόνο στην «ελίτ», και οι Αθηναίοι συγκεκριμένα δεν την θεωρούσαν ενάντια ούτε στη φύση ούτε στη θρησκεία.

«Οι σχέσεις μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου ήταν ο κανόνας σε ολόκληρο τον ελληνικό κόσμο», λέει στο πρώτο επεισόδιο ο καθηγητής Lloyd Llewellyn-Jones του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ στην Ουαλία. «Οι Έλληνες δεν χρησιμοποιούσαν μια συγκεκριμένη λέξη για την ομοφυλοφιλία ή το να είσαι ομοφυλόφιλος. Απλώς δεν υπήρχε καθόλου στο λεξιλόγιό τους. Υπήρχε απλώς το να είσαι σεξουαλικός».

Έτσι, όχι, ο Μέγας Αλέξανδρος δεν ήταν γκέι με σύγχρονους όρους, αλλά σίγουρα υπάρχουν ενδείξεις ότι μπορεί να του άρεσαν τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες. Αυτό τον έκανε bisexual;

Κανείς δεν ξέρει.

*Με πληροφορίες από Thepinknews | Netflix

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από