Renault Clio, Captur & Arkana E-TECH: Άνεμος εξηλεκτρισμού

Renault Clio, Captur & Arkana E-TECH: Άνεμος εξηλεκτρισμού

Υλοποιώντας ένα φιλόδοξο επιχειρηματικό και προϊοντικό πλάνο με έμφαση στην καινοτομία, η Renault δίνει το παρών με υβριδικές και Plug-in υβριδικές προτάσεις στις πιο ανταγωνιστικές κατηγορίες της ευρωπαϊκής και της ελληνικής αγοράς.

Πρωτοπόρος σε μια σειρά τεχνολογικών λύσεων που χαρίζουν στα μοντέλα της κορυφαίες διακρίσεις στους τομείς της ασφάλειας, της οδηγικής ευχαρίστησης και της προστασίας του περιβάλλοντος, η Renault μετέτρεψε την εξέλιξη των αυτοκινήτων της σε επανάσταση που της χαρίζει θέση ισχύος στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Απτό παράδειγμα η αξιοποίηση της υβριδικής και Plug-in υβριδικής τεχνολογίας E-TECH στα best-seller Clio και Captur, που διακρίνονται για τις πωλήσεις τους στην ευρωπαϊκή και την ελληνική αγορά,  αλλά και στο επερχόμενο coupe SUV Arkana.

Renault Clio Hybrid ETECH

To compact best seller με την πληρέστερη γκάμα εκδόσεων στην Ελλάδα – με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και βενζίνης/υγραερίου (LPG) – διατίθεται σε τέσσερα εξοπλιστικά επίπεδα και με ένα πλήρως υβριδικό σύστημα που συνδυάζει τον αξιόπιστο κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων με 2 ηλεκτροκινητήρες, αποδίδοντας 140 ίππους, μέγεθος που εξασφαλίζει άμεση επιτάχυνση σε κάθε συνθήκη.

Η μέση κατανάλωση καυσίμου προσεγγίζει τα 4,3 λίτρα / 100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται στα 96 γρ./χλμ. Στην πράξη ωστόσο μέχρι και το 80% των μετακινήσεων στην πόλη γίνεται ηλεκτρικά, κατάσταση που μεταφράζεται σε μηδενική κατανάλωση καυσίμου και πλήρη απουσία θορύβου.

Χωρίς το άγχος της περιορισμένης αυτονομίας ή της ανάγκης επαναφόρτισης της μπαταρίας, η εκκίνηση του αυτοκινήτου γίνεται πάντοτε με τον ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από την μπαταρία των 1,2 kWh η οποία ανακτά ενέργεια ήδη από την στιγμή που ο οδηγός θα σηκώσει το πόδι του από το γκάζι. Το έξυπνο σύστημα διαχείρισης ισχύος δεν απαιτεί την παρέμβαση του οδηγού για την μετάβαση από το ένα πρόγραμμα κίνησης στο άλλο. Εκείνος, ωστόσο, μπορεί να επιλέξει την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση πατώντας το πλήκτρο EV και να αξιοποιήσει την τεχνολογία MULTI-SENSE, για την χρήση των προγραμμάτων MySense, Sport και Eco, αλλά και το multi-mode αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, για άνετες μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης.

Πέρα, πάντως, από την επανεφεύρεση της υβριδικής τεχνολογίας, η οποία εξασφαλίζει έως και 40% μειωμένη κατανάλωση σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο μοντέλο οδηγώντας είτε στον αυτοκινητόδρομο είτε στην πόλη, το Clio Hybrid με τιμή εκκίνησης τα 22.990 ευρώ διακρίνεται για το ευρύχωρο εσωτερικό του, το κορυφαίο επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που προσφέρει (με 5 αστέρια στο Euro NCAP) και τα πλήρη συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που διατίθενται από τη βασική του έκδοση, όπως, μεταξύ άλλων, το ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Παράλληλα, παραμένει διαρκώς δικτυωμένο, αξιοποιώντας το σύστημα πολυμέσων EASY-LINK και την έγχρωμη κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής τύπου tablet με μέγεθος έως 9,3΄΄, η οποία συμπληρώνεται από τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων μεγέθους έως 10,25’’.

Renault Captur Plug-in Hybrid E-TECH

Με την Plug-in υβριδική τεχνολογία να είναι η ιδανική μεταβατική λύση προς την εμπέδωση της ηλεκτροκίνησης, οι Γάλλοι απέκτησαν προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού τους λανσάροντας την έκδοση Plug-in Hybrid E-TECH στη νέα γενιά του Captur. Η συγκεκριμένη έκδοση διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, με τιμή εκκίνησης τα 34.890 ευρώ.

Με το κινητήρα βενζίνης 1.6 και τους 2 ηλεκτροκινητήρες να αποδίδουν συνδυαστικά 160 ίππους, οδηγός και επιβάτες μπορούν να κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά κατά την διάρκεια της εβδομάδας με καθημερινή φόρτιση και να επιλέγουν την υβριδική κίνηση για τα ταξίδια του Σαββατοκύριακου. Η αλλαγή από 100% ηλεκτροκίνητο, σε Plug-in υβριδικό πραγματοποιείται και με το πάτημα ενός κουμπιού, ανάλογα και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας.

Το πλεονέκτημα του Captur Plug-in Hybrid E-TECH σε σύγκριση με ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο είναι η δυνατότητα που δίνει στον οδηγό του να φτάσει οπουδήποτε βρίσκεται ο προορισμός του, χωρίς το άγχος της επαναφόρτισης καθώς πέρα από τα 50-65 χλμ. της ηλεκτρικής αυτονομίας θα λειτουργήσει ο βενζινοκινητήρας. Χαρακτηριστικές της αποδοτικότητας του μοντέλου είναι και οι περιβαλλοντικές επιδόσεις του με κατανάλωση περίπου 1,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που δεν ξεπερνούν τα 32 γρ./χλμ., εξασφαλίζοντας μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης.

Αξιοποιώντας την μπαταρία των 9,8 kWh και το ηλεκτρικό κύκλωμα των 400V που του επιτρέπουν να διανύσει αθόρυβα, αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια και μηδενικές εκπομπές ρύπων έως και 50 χλμ. μικτής διαδρομής με ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα και έως 65 χλμ. σε συνθήκες αστικού περιβάλλοντος σύμφωνα με το νέο πρότυπο WLTP, ο οδηγός του Captur Plug-in Hybrid E-TECH αρκεί να γνωρίζει ότι χρειάζεται σχεδόν τρεις ώρες για να επαναφορτίσει την μπαταρία σε οικιακό δίκτυο.

Κατά την διάρκεια της κίνησης, μέσω του συστήματος MULTI-SENSE, ο οδηγός μπορεί, ανάλογα με τις συνθήκες, να επιλέξει ανάμεσα στις λειτουργίες Pure (που ενεργοποιείται και απευθείας από τον φυσικό διακόπτη EV) για μετάβαση στην ηλεκτρική οδήγηση, ή Sport για την ενεργοποίηση και των τριών κινητήρων χάρη στην αρχιτεκτονική της σειριακής και παράλληλης λειτουργίας τους.

Η τρίτη διαθέσιμη λειτουργία είναι η E-Save η οποία περιορίζει την χρήση του ηλεκτροκινητήρα για την εξοικονόμηση ενέργειας και την αξιοποίησή της σε μεταγενέστερο χρόνο, σε περιβάλλον που είτε ο οδηγός επιθυμεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, είτε ενδεχομένως κάποια περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας το επιβάλλουν.

Επίσης, στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων υπάρχει και η λειτουργία B (Brake) για την εντονότερη ανάκτηση ενέργειας όταν o οδηγός αφήνει το δεξί πεντάλ, ενώ η παρακολούθηση της εναλλαγής ροής της ενέργειας, του βαθμού της ανάκτησής της, του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας και του υπολειπόμενου χρόνου μέχρι την πλήρη φόρτιση είναι εφικτή μέσω της κεντρικά τοποθετημένης οθόνης τύπου tablet των 9,3΄΄.

Renault Arkana Hybrid ETECH

Το νεότερο μοντέλο στη γκάμα της Renault είναι ένα τολμηρό σε εμφάνιση και πολυτάλαντο σε δυνατότητες coupe SUV με μήκος 4,568 μέτρα και μεταξόνιο 2,720 μέτρα, διαστάσεις που εξασφαλίζουν εντυπωσιακούς χώρους για τους επιβάτες και 513 λίτρα στον χώρο αποσκευών.

Ακολουθώντας τεχνολογικά τα βήματα των Clio και Captur, το Arkana υιοθετεί την πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία E-TECH η οποία εξασφαλίζει τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό των διαφορετικών κινητήρων με προφανή οφέλη στα πεδία της κατανάλωσης καυσίμου, των χαμηλότερων εκπομπών ρύπων αλλά και των επιδόσεων.

Στην βάση του υβριδικού συστήματος βρίσκεται ο κινητήρας βενζίνης του 1,6 λίτρου ο οποίος συνδυαστικά με τους δύο ηλεκτροκινητήρες (15kW και 36kW) αποδίδει 145 ίππους ενώ το σύστημα μετάδοσης της κίνησης συμπληρώνει ένα καινοτόμο multi-mode κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών χωρίς συμπλέκτη με πολύ ομαλές αλλαγές ταχυτήτων, αποτέλεσμα της εμπειρίας που έχει αποκτήσει η Renault στην Formula 1.

Έτσι η συνδυαστική κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται στα 4,9 λίτρα / 100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κυμαίνονται μεταξύ 112-117 γρ./χλμ. στο κύκλο μέτρησης WLTP. Το σημαντικό εδώ είναι ότι παρά το μέγεθος και τις δυνατότητες του γαλλικού coupe SUV, έως το 80% των αστικών διαδρομών που διανύει μπορεί να γίνει αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, επιτυγχάνοντας έως και 40% μείωση της κατανάλωσης καυσίμου στην κίνηση μέσα στην πόλη.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh (230V) που τροφοδοτεί τους ηλεκτροκινητήρες, ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα. Μπορεί επίσης να επαναφορτιστεί με τη βοήθεια του κινητήρα εσωτερικής καύσης, αξιοποιώντας την επιπλέον θερμική ισχύ που δεν χρησιμοποιείται για την οδήγηση του αυτοκινήτου όταν ο κινητήρας λειτουργεί με τη βέλτιστη ταχύτητα. Σε αυτό το σημείο βρίσκεται μια ακόμη καινοτομία της Renault καθώς αυτή η τεχνολογία περιορίζει τις ενεργειακές απώλειες. Κινούμενο αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια το Arkana Hybrid E-TECH είναι αθόρυβο, δεν εκλύει ρύπους και επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 75 χλμ./ώρα.

Αντίστοιχα hi-tech είναι όλα τα επιμέρους συστήματα του γαλλικού coupe SUV, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζουν οι λειτουργίες υποβοήθησης της οδήγησης, οι λειτουργίες συνδεσιμότητας του Renault EASY LINK με οθόνες αφής έως 9,3 ίντσες και η εξατομικευμένη εμπειρία οδήγησης που προσφέρει η τεχνολογία MULTI-SENSE, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει είτε την ρύθμιση Eco, για τον περαιτέρω περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, είτε την Sport, για αμεσότερη απόκριση του κινητήρα και του συστήματος διεύθυνσης, είτε την προεπιλεγμένη εργοστασιακή ρύθμιση MySense.

Το νέο Renault Arkana θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από το φθινόπωρο.

Γράψτε το σχόλιο σας

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ