
Μετά από μια οδύσσεια έξι χρόνων, η Τέιλορ Σουίφτ νίκησε. Η μουσικός και τραγουδίστρια απέκτησε επιτέλους τον πολυπόθητο κατάλογο των master recordings της και είναι πια κυρίαρχη του εαυτού της.
Σε μία από τις πιο δραματικές επιχειρηματικές εξελίξεις στην ιστορία της ποπ μουσικής, η Τέιλορ Σουίφτ απέκτησε επιτέλους τον πολυπόθητο κατάλογο των ηχογραφήσεών της που κυκλοφόρησαν αρχικά μέσω της Big Machine Records, μετά από μια εξαετή ταραχώδη διαδρομή και επιμονή.
Μια οδύσσεια γεμάτη διαφωνίες, στρατηγικές επανηχογραφήσεις και μια πρωτοφανή σύνδεση με το κοινό έληξε και η Τέιλορ Σουίφτ αναδιαμορφώνει τους όρους της μουσικής βιομηχανίας παραδίδοντας ένα ισχυρό μάθημα για την πνευματική ιδιοκτησία του καλλιτεχνικού έργου.
Διαβάστε επίσης: Μυθικός Πετρούνιας: Πρωταθλητής Ευρώπης για 8η φορά ο «άρχοντας των κρίκων» (vid)
Η Τέιλορ Σουίφτ απέκτησε τα έξι άλμπουμ και το σχετικό οπτικοακουστικό υλικό από την Shamrock Capital, έναντι ενός εννιαψήφιου ποσού, το οποίο η ίδια χαρακτηρίζει δίκαιο. Πηγές αναφέρουν ότι η συμφωνία έκλεισε στα περίπου 275-280 εκατομμύρια ευρώ, ποσό κοντά σε αυτό που είχε πληρώσει η Shamrock το 2020.
Η Σουίφτ εξέφρασε τη χαρά της σε χειρόγραφη επιστολή προς τους θαυμαστές της. «Το μόνο που ήθελα πάντα ήταν η ευκαιρία να αγοράσω τη μουσική μου ολοκληρωτικά, να έχω πλήρη αυτονομία» έγραψε.
Η επόμενη μέρα
Η τραγουδίστρια θα επανεκδώσει τα παλιά της άλμπουμ της Big Machine, τα οποία είχαν πωληθεί παρά τις επιθυμίες της το 2019.
Τώρα, δύο πλήρως εξουσιοδοτημένες εκδόσεις κάθε άλμπουμ θα είναι διαθέσιμες. Οι επανηχογραφημένες Taylor’s Versions και οι πρωτότυπες ηχογραφήσεις της.
Δύο από αυτές τις εκδόσεις, το Reputation (Taylor’s Version) και το ντεμπούτο της, δεν έχουν ακόμη κυκλοφορήσει ωστόσο η Σουίφτ επιβεβαίωσε ότι η συμφωνία δεν θα εμποδίσει την κυκλοφορία τους, αν και δήλωσε ότι δεν βιάζεται, καθώς η επανηχογράφηση του Reputation είναι μια «συναισθηματικά φορτισμένη διαδικασία».
Το παρασκήνιο της συμφωνίας
Οι φήμες για την πώληση από την Shamrock στη Σουίφτ αναφέρθηκαν αρχικά από τη New York Post, αλλά μετά το δημοσίευμα, πηγές κοντά στις διαπραγματεύσεις διέψευσαν την αναφερόμενη τιμή και την ανάμειξη του Σκούτερ Μπράουν. Η Ithaca Holdings του Μπράουν είχε αγοράσει τον κατάλογο το 2019, προτού η εταιρεία του εξαγορστεί από τη Shamrock ένα χρόνο αργότερα.
Η Σουίφτ και η ομάδα της επιμένουν ότι ο Μπράουν δεν επηρέασε «με κανένα τρόπο την απόφαση της Shamrock να πουλήσει στην Σουίφτ. «Η Τέιλορ κατέχει πλέον όλη της τη μουσική, και αυτή η στιγμή συνέβη τελικά παρά τον Σκούτερ Μπράουν, όχι χάρη σε αυτόν» διευκρινίζουν.
Ηχηρό χαστούκι στη βιομηχανία
Μετά τη συμφωνία η Σουίφτ είναι απόλυτα ικανοποιημένη και έχει εκδηλώσει «την απόλυτη χαρά της για την εξέλιξη των γεγονότων».
Η πώληση των master recordings που την πίκρανε οδήγησε στις επανηχογραφήσεις Taylor’s Version, οι οποίες πυροδότησαν την ιδέα για την περιοδεία Eras Tour.
Κάνοντας την απογοήτευση, ευκαιρία η Σουίφτ έχτισε μια περιοδεία με ρεκόρ εισπράξεων (εκτιμώμενα 2 δισεκατομμύρια ευρώ) και τα έσοδα αυτά της επέτρεψαν να αγοράσει πίσω το έργο της.
Η Σουίφτ τονίζει ότι «αυτή η διαμάχη δίδαξε σε εκατομμύρια ανθρώπους, ειδικά σε δημιουργούς, την αξία της ιδιοκτησίας του έργου τους, ενθαρρύνοντας νέους καλλιτέχνες να διαπραγματεύονται την κατοχή των master recordings τους».
Η αυτονομία είναι νίκη
Η συμφωνία παρέχει στη Σουίφτ τα δικαιώματα στα πάντα. Από τα άλμπουμ και τα μουσικά βίντεο μέχρι το artwork και την τυπογραφία – όλα όσα ήταν απρόσιτα για εκείνη τα τελευταία έξι χρόνια.
«Όλη η μουσική που έχω δημιουργήσει ποτέ… ανήκει πλέον… σε εμένα» έγραψε για μια νίκη που, όπως δηλώνει η ίδια, είναι αποτέλεσμα της καλής θέλησης, της ομαδικής δουλειάς και της ενθάρρυνσης των θαυμαστών της.
Από την αμφισβήτηση στην επανάσταση
Η διαμάχη ξεκίνησε στις 30 Ιουνίου 2019, όταν ο Σκούτερ Μπράουν ανακοίνωσε την απόκτηση της Big Machine Label Group και των δικαιωμάτων των πρώτων έξι άλμπουμ της Σουίφτ έναντι περίπου 275 εκατομμυρίων ευρώ.
Η Σουίφτ, που είχε αποχωρήσει από την Big Machine, κατήγγειλε τη συμφωνία, δηλώνοντας ότι έμαθε για αυτήν «όταν ανακοινώθηκε στον κόσμο» και ότι της αρνήθηκαν τη δυνατότητα να αποκτήσει τον κατάλογο των δημιουργιών της.
Στις 25 Αυγούστου 2019, η Σουίφτ ανακοίνωσε το σχέδιό της να επανηχογραφήσει τα άλμπουμ της, μια κίνηση πρωτοφανή -ειδικά στην κλίμακα που το έκανε η Σουίφτ.
Η αντιμαχία έγινε πόλεμος με με διαφωνίες για τη χρήση τραγουδιών σε βραβεία και απειλές θανάτου προς τον Μπράουν.
Τον Νοέμβριο του 2020, ο Μπράουν πούλησε τον κατάλογο στην Shamrock Holdings, με τη Σουίφτ να ισχυρίζεται για δεύτερη φορά ότι και πάλι δεν της δόθηκε η ευκαιρία να τον αποκτήσει.
Η Σουίφτ κυκλοφόρησε τις 9 Απριλίου 2021 το Fearless (Taylor’s Version), την πρώτη από τις επανηχογραφήσεις της, οι οποίες αποτέλεσαν τη βάση της ιστορικής πλέον περιοδείας της, Eras.
Η διαμάχη, παρά τις προσωπικές της διαστάσεις, ενίσχυσε τη δημοτικότητα της Σουίφτ, τα έσοδα από πωλήσεις και εισιτήρια την έβαλαν στο κλαμπ των δισεκατομμυριούχων και η Σουίφτ έχει πλέον κάθε λόγο να υποστηρίζει ότι είναι η Αμαζόνα της μουσικής βιομηχανίας.