Είναι η παγκόσμια αθλητική βιομηχανία υπό κατάρρευση;

Είναι η παγκόσμια αθλητική βιομηχανία υπό κατάρρευση;

Όσοι αντιμετωπίζουν τον Αθλητισμό μόνο ως μια οικονομική δραστηριότητα δεν αντιλαμβάνονται την κοινωνική του διάσταση, την καθολικότητα του ως κοινωνικού φαινομένου.

Μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι ήταν φούσκα ο θηριώδης τζίρος γύρω από τον Αθλητισμό. Ότι ήρθε τώρα η κρίση να βάλει τα πράγματα σε μια κατάσταση επαναπροσδιορισμού και ως εκ τούτου θα κατρακυλήσουν οι τζίροι της βιομηχανίας αθλητικού θεάματος. Αυτή είναι μια εύκολη αποτίμηση που βασίζεται σε ένα γενικό κανόνα. Τον κανόνα της προσφορά ς και της ζήτησης. Υπάρχουν στοιχεία που πείθουν ότι αν με το καλό φύγουμε από την κρίση της πανδημίας θα μειωθεί το ενδιαφέρον του κόσμου για την παρακολούθηση αθλητικού θεάματος.

Τι μας διδάσκει η κρίση χρέους που ξεκίνησε από την μεγάλη χρηματιστηριακή φούσκα στην Αμερική; Είχαμε μειωμένο ενδιαφέρον των πολιτών για το αθλητικό θέμα; Όχι. Απόδειξη είναι ότι μέσα στην κρίση οι τζίροι γύρω από τον αθλητισμό εκτινάχτηκαν. Αυτό προκύπτει από την αύξηση των συμβολαίων των λαμπρών αστέρων του αθλητισμού σε μια σειρά από δημοφιλή αθλήματα στην Ελλάδα και την Αμερική. Στην θεαματική αύξηση του τζίρου από τα τηλεοπτικά δικαιώματα και την αύξηση των χορηγιών σε ομάδες και διοργανώσεις.

Επί της ουσίας, η αθλητική βιομηχανία όχι μόνο δεν καθηλώθηκε, από την κρίση αλλά την ξεπέρασε με σχετική ταχύτητα και κινήθηκε ανοδικά. Κοινός παρονομαστής αυτής της ανόδου ήταν ότι δεν μειώθηκε, τουναντίον αυξήθηκε το ενδιαφέρον του τελικού καταναλωτή, του απλού φιλάθλου. Με αυτά τα δεδομένα είναι δύσκολο να  μιλήσει κανείς για κατάρρευση. Εκείνο που θα συμβεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα είναι η συγκράτηση και η μείωση των τεράστιων αμοιβών των αθλητών.

Το ίδιο δυστυχώς θα συμβεί με εκείνους τους αθλητές που απλά μισθοδοτούνται και όχι κάτι παραπάνω. Στον βαθμό που το ενδιαφέρον του κόσμου παραμείνει αμείωτο τότε ο  επαγγελματικός αθλητισμός θα υποστεί τις μικρότερες απώλειες από την δεδομένη οικονομική κρίση. Κι αυτό γιατί για τον απλό καταναλωτή η πρόσβαση στην τηλεοπτική οθόνη θα εξακολουθεί να κοστίζει λιγότερο για ένα μήνα από όσα θα κοστίζει η έξοδος για ένα βράδυ.

Αυτός είναι και ο λόγος που μετά από μια περίοδο εμφανούς πτώσης, οι χορηγοί θα επανέλθουν στις αθλητικές διοργάνωσες, τους συλλόγους και τους αθλητές. Όσοι αντιμετωπίζουν τον Αθλητισμό μόνο ως μια οικονομική δραστηριότητα, δεν αντιλαμβάνονται την κοινωνική του διάσταση και την καθολικότητα του ως κοινωνικού φαινομένου. Πτώση ναι, δυσκολίες σε υποβαθμισμένες διοργανώσεις όπως οι δικές μας επίσης και μάλιστα μεγάλες. Συνολική κατάρρευση όχι.

Γράψτε το σχόλιο σας

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΣΧΟΛΙΑ