
Αν και η παγκόσμια ομοσπονδία ανακοίνωσε το πρόγραμμα του 2026, η Τουρκία ευελπιστεί ότι μπορεί να βρει μια χαραμάδα για να επιστρέψει στη F1.
Τον περασμένο Ιούνιο η F1 αποκάλυψε το καλεντάρι του 2026, με έναρξη τον Μάρτιο στη Μελβούρνη και λήξη τον Δεκέμβριο στο Αμπού Ντάμπι.
Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι η είσοδος ενός αγώνα στη Μαδρίτη, αντί του γκραν πρι της Ίμολα. Ωστόσο έως τώρα έχουν παρατηρηθεί καθυστερήσεις στην κατασκευή της πίστας, η οποία θα χρησιμοποιεί και μέρη υφιστάμενων δρόμων μαζί με ένα ειδικά κατασκευασμένο τμήμα κοντά στο προπονητικό κέντρο της Ρεάλ Μαδρίτης.
Διαβάστε επίσης: Ποιος παίκτης που ακούγεται για τον Ολυμπιακό αρέσει στη Μακάμπι (pic)
Και κάπου εδώ βρίσκει την ευκαιρία η Τουρκία για να εκφράσει τη δική της φιλοδοξία. Που δεν είναι άλλη από την επιστροφή της στη F1. Αν είναι δυνατόν και σε μόνιμη βάση και όχι απλώς ως back up για να γεμίζει τα κενά. Οι προσπάθειές της έχουν ξεκινήσει ήδη από πέρυσι.
Βέβαια θα πρέπει πρωτίστως και από την πλευρά της να ολοκληρώσει εγκαίρως και τις όποιες εργασίες αναδόμησης χρειάζεται η πίστα της Κωνσταντινούπολης. Γιατί μην ξεχνάμε ότι είναι ένας χώρος όπου έχει να λειτουργήσει κανονικά εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Κι ας διοργάνωσε γκραν πρι το 2021 λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών που απέρρεαν από την πανδημία. Τα προβλήματα είχαν να κάνουν κυρίως με οικονομικά θέματα. Πριν το 2021, η πίστα είχε μετατραπεί σε… μάντρα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Γιατί η Τουρκία δεν βρίσκεται στις επιλογές της F1:
- Η διοργάνωση ενός Grand Prix απαιτεί υψηλό ποσό φιλοξενίας (hosting fee) προς την FIA/F Στο παρελθόν (μετά το 2011) η τουρκική κυβέρνηση αρνήθηκε να καλύψει τα έξοδα – της τάξης των δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων – με αποτέλεσμα η πίστα να εγκαταλείψει το πρόγραμμα από το 2012 κι έπειτα.
- To 2022 η εκτιμώμενη τιμή για τη διοργάνωση ανερχόταν σε πάνω από 40 εκατομμύρια δολάρια.
Από 2022 και μετά, η Τουρκία έμεινε εκτός λόγω του υψηλού κόστους χωρίς να έχει ισχυρό promoter ή υποστήριξη για νέα σύμβαση.
Το 2024 η Intercity, που ήταν ο διαχειριστής, εγκατέλειψε τη λειτουργία της πίστας και στη συνέχεια ο νέος φορέας (Can Bilim Eğitim Kurumları A.Ş.) κέρδισε διαγωνισμό με υποχρέωση να επαναφέρει την F1 έως το 2026.
Αργότερα, η άδεια ακυρώθηκε δικαστικά το 2025 και η διαχείριση πέρασε στον TOSFED, με νέο στόχο την επιστροφή της πίστας στο καλεντάρι έως το 2026.
Το badget πια υπάρχει…
Με την εισήγηση του Προέδρου της χώρας, αλλά και του υπουργού Νεολαίας και Αθλητισμού πλέον τα χρήματα δεν αποτελούν τροχοπέδη και ο Ερέν Ουτσλερτοπάγκου (πρόεδρος της Ομοσπονδίας μηχανοκίνητου Αθλητισμού) έχει ήδη ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις με τη Liberty Media για την επαναφορά της γείτονος στη F1.
Πηγή: in.gr