Προς κύρωση η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου

Το νέο αεροδρόμιο θα κατασκευάσει και θα λειτουργήσει η κοινοπραξία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε», στην οποία συμμετέχουν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited.

Προς κύρωση η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου | to10.gr

Στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου κατατίθεται για συζήτηση το νομοσχέδιο για την κύρωση της σύμβασης της εργολαβίας για το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου.

Το νέο αεροδρόμιο θα κατασκευάσει και θα λειτουργήσει η κοινοπραξία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε», στην οποία συμμετέχουν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited.

Θα αντικαταστήσει το υπάρχον αεροδρόμιο του Ηρακλείου ενώ θα διαθέτει κεντρικό κτήριο επιφάνειας 71.620 τ.μ. με 19 αίθουσες αναμονής επιβατών που θα μπορεί να εξυπηρετήσει έως 15 εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο.

Η Εισήγηση Ηγουμενίδη για την σύμβαση για το Αεροδρόμιο στο Καστέλι

«Η τελευταία 4ετία αποτελεί μια ιστορική καμπή για τα λεγόμενα μικρά και μεγάλα έργα της Κρήτης» σημείωσε κατά την εισήγηση του στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής και κατά την σημερινή συνεδρίαση για την κύρωση της σύμβασης για το Αεροδρόμιο Καστελίου, ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ηγουμενίδης, εισηγητής στο νομοσχέδιο από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ.

«Μέσα σε 4 χρόνια, κατά την περίοδο 2015-2019, πραγματοποιήθηκαν όσα δεν έγιναν σε δεκαετίες ολόκληρες», τόνισε ο Νίκος Ηγουμενίδης, δίνοντας το περίγραμμα όλων των σημαντικών έργων που έχουν «ξεκλειδώσει» με αποτελεσματικό τρόπο την περίοδο αυτή.

Ειδικά για τον ΒΟΑΚ ανέφερε:

«Μετά από δεκαετίες εγκληματικής – τονίζω τη λέξη εγκληματικής – ολιγωρίας, στο εν λόγω διάστημα το έργο έχει περάσει αισίως στη β’ φάση του και το προσεχές διάστημα αναμένεται να δημοπρατηθεί η Μελέτη Στρατηγικού Σχεδιασμού από τη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών».

Ο Νίκος Ηγουμενίδης αναφέρθηκε στο έργο Γούρνες-Χερσόνησος που παραδόθηκε πριν λίγες μέρες, στο «πολύπαθο» και «κρητικό γεφύρι της Άρτας», όπως το ονόμασε, έργο «Ηράκλειο – Μεσαρά» που παραδίδεται επίσης σε λίγες μέρες, αλλά και στη γέφυρα στο Χαμάζι και σε όλο το έργο του Αποσελέμη που επίσης παραδίδονται.

Επιπλέον, ανέφερε ότι στα μέσα του 2018 υπεγράφησαν οι συμβάσεις για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης Πελοποννήσου, ενώ βγαίνει και ο διεθνής διαγωνισμός για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική, αλλά αναφέρθηκε και στις μελέτες για τα έργα αντικατάστασης των δικτύων ύδρευσης στο Δήμο Ηρακλείου «που το καλοκαίρι του 2015 τις βρήκαμε «θαμμένες» στα «συρτάρια» των αρμοδίων και που σήμερα και χρηματοδοτούνται και υλοποιούνται», όπως είπε χαρακτηριστικά.

«Σε απόλυτη συνάφεια με όσα συζητάμε σήμερα έχει ιδιαίτερη σημασία να τονιστεί η παγίωση της τουριστικής δυναμικής της Κρήτης και μάλιστα σε ιστορικά επίπεδα», συμπλήρωσε ο Νίκος Ηγουμενίδης σημειώνοντας ότι «η Εθνική Στρατηγική για τον θεματικό τουρισμό αποδίδει ιδιαίτερα καρπούς στην Κρήτη, αφού η στροφή στην ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού αποτελεί κεντρική στρατηγική της Κυβέρνησης και του σημερινού Υπουργείου Τουρισμού».

Σχετικά με την προς κύρωση σύμβαση για το νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι ο εισηγητής από πλευράς του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ηγουμενίδης τόνισε ότι «το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πέτυχε, για πρώτη φορά, το Δημόσιο να διατηρήσει παρουσία σε μια εξαιρετικής σημασίας επένδυση, τόσο στη φάση της υλοποίησης όσο και στη λειτουργία του Αεροδρομίου με συγκεκριμένα οφέλη».

Στα βασικά χαρακτηριστικά του έργου ανέφερε την αύξηση του ελάχιστου ποσοστού συμμετοχής του Δημοσίου στην Εταιρεία Κατασκευής και Λειτουργίας του Νέου Αερολιμένα στο 45.9%, τον διπλασιασμό των εσόδων από το Αντισταθμιστικό Αντάλλαγμα που θα λαμβάνει το κράτος από την εκμετάλλευση του έργου, φθάνοντας το 2% και ότι με βάση τη Σύμβαση Παραχώρησης θα διατίθεται με αποφάσεις του Υπουργού κατά ποσοστό 1% στο Δήμο Μινώα Πεδιάδος της Περιφέρειας Κρήτης και κατά 1% για την ενίσχυση της ανάπτυξης στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου καθώς και σε άλλες κοινωφελείς δράσεις.

«Τα έσοδα αυτά υπολογίζονται στα 184 εκατ. ευρώ», σημείωσε ο Νίκος Ηγουμενίδης, συμπληρώνοντας ότι μετά τη λήξη της Σύμβασης Παραχώρησης το ελληνικό Δημόσιο «προικίζεται» από την εν λόγω επένδυση με 3,7 δις ευρώ, όπως είναι η Υπολειμματική Αξία Αεροδρομίου κατά τη λήψη της Περιόδου παραχώρησης.

Κλείνοντας την τοποθέτηση του, ο Νίκος Ηγουμενίδης υπογράμμισε ότι «το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι είναι μια υπόθεση που έχει περάσει από 40 κύματα και σήμερα με τον πιο θεσμικό τρόπο ολοκληρώνεται βάζοντας φρένο σε μια παρατεταμένη αναμονή που μόνο πίσω πήγε την περιοχή».

«Κόντρα σε όσους έταζαν χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα, κόντρα σε όσους πόνταραν σε μια δήθεν «Αριστερή παρένθεση», κόντρα σε όσους σε κάθε φάση του έργου δεν σταματούσαν να κινδυνολογούν, είμαι στη θέση να πω ότι είναι η σημερινή Κυβέρνηση της Αριστεράς που φέρνει στη Βουλή προς κύρωση και με όρους δημοσίου συμφέροντος τη σύμβαση για το αεροδρόμιο στο Καστέλι», ανέφερε ο ίδιος.

Πηγή: Politica.gr

«
»
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Κλείσιμο