Porsche 911 Dakar: Σε νέες περιπέτειες

Porsche 911 Dakar: Σε νέες περιπέτειες

H 911 επιβιβάζεται στο άρμα της περιπέτειας με την νέα παραλλαγή Dakar η οποία αξιοποιεί την τεχνολογία της 911 GTS και κυρίως τα χαρακτηριστικά που στο παρελθόν υπήρξαν αποκλειστικό προνόμιο του φερώνυμου σκληροτράχηλου ράλι, σε μια νόμιμη για το δρόμο έκδοση

Αν και η Porsche φρόντισε να στραφεί πολύ εγκαίρως στην δημοφιλή κατηγορία των SUV, παρουσιάζοντας την πρώτη Cayenne ήδη από το 2002 με τα γνωστά μετέπειτα… διθυραμβικά αποτελέσματα σε επίπεδο πωλήσεων και συνεχίζοντας με την Macan με εξίσου εντυπωσιακά αποτελέσματα,  η 911 έμεινε εκτός off-road φρενίτιδας, εμμένοντας στον προσανατολισμό του αμιγούς sportscar, τουλάχιστον μέχρι σήμερα.

Mε αφετηρία την έκθεση του Los Angeles η Porsche, παρουσιάζει μια off-road παραλλαγή της 911 με τα διακριτικά Dakar η οποία, όπως ανακοινώνει η γερμανική φίρμα θα κατασκευαστεί σε μόλις 2.500 μονάδες. Επίσης, παρά το γεγονός ότι η 911, έχει διαχρονικά το status του sportscar, τόσο η ονομασία όσο και τα χαρακτηριστικά της έκδοσης έλκουν την καταγωγή τους από την Porsche 953 που συμμετείχε και νίκησε στο ράλι Paris-Dakar το 1984.

Με αυτή ακριβώς τη λογική, η νέα έκδοση θα είναι διαθέσιμη με ένα προαιρετικό πακέτο ονόματι Rally Design Package το οποίο προσθέτει στην εμφάνιση της 911 Dakar στοιχεία που παραπέμπουν σε εκείνη ακριβώς την νίκη.

Στην αθέατη πλευρά της έκδοσης παρεπιδημεί ο επίπεδος εξακύλινδρος twin-turbo κινητήρας των 3,0 λίτρων που εφοδιάζει την 911 GTS, αποδίδοντας 480 ίππους και 570 Nm ροπής και συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης και το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων PDK. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός επιτρέπει στην 911 Dakar να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα.

Ωστόσο, προφανώς τα σημαντικότερα στοιχεία στην περίπτωση της συγκεκριμένης έκδοσης προκύπτουν από τον συνδυασμό μιας διαφορετικής σχεδίασης αμαξώματος με σαφή off-road χαρακτηριστικά και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος με την συμβολή μιας πλήρως ανασχεδιασμένης ανάρτησης. 

Ειδικότερα η ανάρτηση αυξάνει τη διαδρομή της κατά 5,0 εκατοστά σε σχέση με την Carrera S ενώ υπάρχει η δυνατότητα περαιτέρω αύξησης της απόστασης από το έδαφος κατά επιπλέον 3,0 εκατοστά, στοιχείο που σύμφωνα με την Porsche, δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις προκειμένου η 911 Dakar να προσφέρει «γενναιόδωρα off-road περιπέτειες». 

Εξάλλου όπως έχει ήδη ενημερώσει η Porsche, η εξέλιξη της έκδοσης στη γαλλική πίστα που αποτελεί ορμητήριο των ομάδων που συμμετέχουν στο σύγχρονο Dakar, στις ερήμους του Ντουμπάι και του Μαρόκου καθώς και στις παγωμένες λίμνες του σουηδικού βορρά, διασφαλίζει τις off-road ικανότητές της με την συμβολή και των standard all-terrain ελαστικών με διάσταση 19 ιντσών μπροστά και 20 πίσω. Με αυτά τα δεδομένα, η Porsche έχει μειώσει την μέγιστη ταχύτητα της έκδοσης Dakar σε 240 χλμ./ώρα ή 170 χλμ./ώρα όταν ο οδηγός «μεγιστοποιήσει» το ύψος της ανάρτησης.

Για τους προφανείς λόγους, η γερμανική φίρμα έχει εφοδιάσει την έκδοση Dakar με τα ενεργά στηρίγματα κινητήρα που εξοπλίζουν την GT3, συμβάλλοντας στην ευελιξία αλλά και στην ακαμψία του πλαισίου. Τις προδιαγραφές της έκδοσης συμπληρώνει η παρουσία συστήματος τετραδιεύθυνσης και το σύστημα Porsche Dynamic Chassis Control που προσθέτει στην εξίσωση ενεργές αντιστρεπτικές ράβδους.

Στις νέες προσθήκες συγκαταλέγονται δύο προγράμματα οδήγησης ειδικά σχεδιασμένα για την συγκεκριμένη έκδοση. Ο λόγος για το πρόγραμμα οδήγησης Rally όπως υπαγορεύει και η ονομασία του, παραμετροποιεί τη ρύθμιση της ανάρτησης για γρήγορη οδήγηση σε σαθρές επιφάνειες ενώ η μετάδοση της κίνησης δίνει την προτεραιότητα στον πίσω άξονα. Το δεύτερο πρόγραμμα Offroad είναι σχεδιασμένο για να μεγιστοποιεί τις τετρακίνητες ικανότητες της έκδοσης Dakar. Επίσης, η έκδοση επωφελείται από ανασχεδιασμένο launch control το οποίο συνοδεύεται από την ονομασία rally και είναι σχεδιασμένο για συνθήκες off-road αγωνιστικών διαδρομών.

Η Porsche έχει χρησιμοποιήσει σε εκτεταμένο βαθμό ανθρακόνημα προκειμένου να αντισταθμίσει το βάρος από τις πολλαπλές προσθήκες. Ως αποτέλεσμα η Dakar είναι μόλις 10 κιλά βαρύτερη από την Carrera 4 GTS με το κιβώτιο PDK. Το καπό προέρχεται από την 911 GT3 ενώ, την εικόνα συμπληρώνουν μια νέα αεροδυναμική πτέρυγα, οι διογκωμένοι θόλοι, τα προτεταμένα κατώτερα πλευρικά τμήματα καθώς και οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες που συνδυάζονται με προστατευτικές ποδιές από χάλυβα.

Στα περιπετειώδη χαρακτηριστικά της έκδοσης συγκαταλέγονται επίσης γάντζοι ρυμούλκησης μπροστά και πίσω ενώ στις προαιρετικές επιλογές συγκαταλέγονται ράγες οροφής με δυναμικότητα 42 κιλών, επιπλέον LED φωτισμός και εξωτερική υποδοχή 12 Volt. Όσοι το επιλέξουν θα μπορούν να επιλέξουν επίσης και πτυσσόμενη σκηνή για την οροφή. 

Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό, η έκδοση διατίθεται αποκλειστικά ως διθέσια με το πίσω τμήμα να καταλαμβάνεται από κλωβό ασφαλείας. Τα μπροστινά καθίσματα είναι bucket ενώ οι επενδύσεις αποτελούνται από το ελαφρύ υλικό Race-Tex με πράσινες ραφές. Την εικόνα, φυσικά, συμπληρώνουν οι απαραίτητες πλακέτες με την ονομασία της έκδοσης.

Γράψτε το σχόλιο σας

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ