Χρήση ακτίνων Χ από την BMW

Μετά από δύο χρόνια ανάπτυξης, ο Γερμανός κατασκευαστής εγκαινίασε το σύστημα τομογραφίας ηλεκτρονικού υπολογιστή, για να κάνει τα αυτοκίνητά του, ασφαλέστερα.

Χρήση ακτίνων Χ από την BMW | to10.gr

Στην παρουσίαση της τομογραφίας ηλεκτρονικού υπολογιστή (computer tomography-CT) προχώρησε η BMW, ένα σύστημα το οποίο επιτρέπει στους υπεύθυνους να επιβλέπουν όλη την γκάμα των μοντέλων του ομίλου κατά τα πρώτα στάδια της εξέλιξής τους.

Ακτίνες Χ που λαμβάνονται από τέσσερα ρομπότ από διάφορα τμήματα του αυτοκινήτου, επεξεργάζονται από τους ειδικούς, που από τη μεριά τους μπορούν να κάνουν μικρές βελτιώσεις, δίχως να είναι αναγκασμένοι να αποσυναρμολογήσουν το αυτοκίνητο.

Το σύστημα επιτρέπει να διαπιστωθεί αν και σε ποιο βαθμό, κάποιες ενώσεις ή συγκολλημένα τμήματα παρουσιάζουν αδυναμίες. Καθώς για παράδειγμα, πρόβλημα μπορεί να παρουσιαστεί μετά το βάψιμο του αμαξώματος (λόγω θερμότητας) και να επηρεάσει τη δομή του αμαξώματος. Με το που εντοπιστεί κάποια ατέλεια, τότε γίνονται στοχευμένες βελτιώσεις και έτσι το αυτοκίνητο αποχωρεί από τη γραμμή παραγωγής δίχως κανένα πρόβλημα.

Τα ρομπότ, που συνεργάζονται ανά ζευγάρια, στέλνουν πάρα πολλές ακτίνες Χ και μαζί πληροφορίες στους ειδικούς. Αυτές, συγκεντρώνονται και έχοντας μπροστά τους μια τρισδιάστατη εικόνα, το όχημα αναλύεται προσεκτικά και οι μετρήσεις μπορούν να αφορούν ακόμα και τμήματα πάχους 100 μικρο-μέτρων, όσο ακριβώς είναι το πάχος μιας ανθρώπινης τρίχας.

Πηγή: BMW