Πρώτη επίδειξη του συστήματος C-V2X

Οι 5GAA, BMW, Ford, Όμιλος PSA, Qualcomm και Savari φανέρωσαν τις δυνατότητες του συστήματος, το οποίο παρέχει ασφάλεια, αποδοτικότητα και αυτονομία.

Πρώτη επίδειξη του συστήματος C-V2X | to10.gr

Στην πρώτη δοκιμή της τεχνολογίας C-V2X προχώρησαν οι 5GAA (5G Automotive Association), BMW, Ford, Όμιλος PSA, Qualcomm και Savari. Με αυτόν τον τρόπο έγινε πράξη η επικοινωνία ανάμεσα σε οχήματα διαφορετικών κατασκευστών αυτοκινήτων σε συνδυασμό με μοτοσικλέτες, τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και τις υποδομές των δρόμων γενικότερα.

Η επίδειξη φανέρωσε τα οφέλη της οδικής ασφάλειας και της κυκλοφοριακής απόδοσης με τη χρήση της τεχνολογίας C-V2X για την αποφυγή σύγκρουσης δύο οχημάτων (V2V), καθώς και τη συνδεσιμότητα των οχημάτων με τα σήματα οδικής κυκλοφορίας (V2I) και τα κέντρα διαχείρισης κυκλοφορίας (TMC). Η C-V2X εφαρμοζόταν σε πραγματικό χρόνο μέσω του φάσματος ITS και απέδειξε πως μπορεί να λειτουργεί χωρίς την κάλυψη κυψελοειδούς δικτύου, υπογραμμίζοντας την ετοιμότητά του για την ανάπτυξή του, ήδη από το 2020.

Το τεστ περιελάμβανε τις έξι παρακάτω επιδείξεις

-Ηλεκτρονικό φως έκτακτης ανάγκης

-Προειδοποίηση σύγκρουσης σε διασταύρωση

-Προειδοποίηση σύγκρουσης στροφής σε κίνηση

-Προειδοποίηση αργού/ακινητοποιημένου οχήματος

-Προειδοποίηση σήματος οδικής κυκλοφορίας και προειδοποίηση παράβασής του

-Προειδοποίηση για πεζό

Τα οχήματα που παρευρέθηκαν στη δοκιμή ήταν δίκυκλα scooter της BMW και επιβατικά αυτοκίνητα των Ford, BMW και ομίλου PSA, όλα εξοπλισμένα με την τεχνολογία C-V2X, χρησιμοποιώντας το κύκλωμα της Qualcomm, με τη Sovari από τη μεριά της να παρέχει το λογισμικό, την εφαρμογή και την οδική υποδομή.

Η  C-V2X υποστηρίζεται από την ταχέως αναπτυσσόμενη 5GAA, που περιλαμβάνει περισσότερα από 50 μέλη, αποτελούμενα από πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, προμηθευτές Tier-1, προγραμματιστές λογισμικού, εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, εταιρείες ημιαγωγών, πωλητές εξοπλισμού δοκιμών, προμηθευτές τηλεπικοινωνιών, προμηθευτές σημάτων κυκλοφορίας και φορείς εκμετάλλευσης οδικών δικτύων.

Τα κυψελοειδή μόντεμ θα αποτελέσουν το κλειδί για την ανάπτυξη του C-V2X σε οχήματα για την υποστήριξη της τηλεματικής, του eCall, της διασυνδεδεμένης ψυχαγωγίας και της παροχής χρήσιμων πληροφοριών για την οδήγηση/κυκλοφορία/στάθμευση. Οι λύσεις που θα προσφέρει, θα είναι πιο αποδοτικές από πλευράς κόστους και πιο οικονομικές σε σχέση με άλλες τεχνολογίες. Η ανάπτυξή του, μάλιστα, βρίσκεται σε εξέλιξη σε χώρες όπως οι Γερμανία, Γαλλία, Νότια Κορέα, Κίνα, Ιαπωνία και ΗΠΑ. Παράλληλα, προσφέρει συμβατότητα 5G.