Ducati Μultistrada 1260 Enduro

Νέος, 1.262cm3 κινητήρας, βελτιωμένος σκελετός, ηλεκτρονικές αναβαθμίσεις και νέες αποχρώσεις για την ανανεωμένη μοτοσικλέτα της ιταλικής μάρκας.

Ducati Μultistrada 1260 Enduro | to10.gr

Η Ducati παρουσιάζει τη Μultistrada 1260 Enduro, μια μοτοσικλέτα αναβαθμισμένη σε πάρα πολλούς τομείς, που θα βοηθήσει τον αναβάτη με την άνεσή της στον δρόμο, αλλά και με τις δυνατότητές της στις off-road διαδρομές. Διαθέτει πάρα πολλά νέα ηλεκτρονικά συστήματα, είναι διασυνδεδεμένη και παράλληλα ισχυρή, προκειμένου να προσφέρει σε μεγάλο εύρος στροφών, αυτό που απαιτείται. Διατίθεται σε δύο αποχρώσεις, τη Sand και Ducati Red.

Κλασικό design

Με το νέο σχεδιασμό της η μοτοσικλέτα ξεχωρίζει, όπως ξεχωρίζει και η – δύο επιπέδων – σέλα, που την κάνει πιο σπορ. Παρέχει βελτιωμένη αίσθηση στις εκτός δρόμου διαδρομές και για να εξασφαλιστεί η άνεση, τα γκριπ έχουν χαμηλώσει κατά 30mm και συνεπώς η δεξαμενή καυσίμου έχει αναδιαμορφωθεί. Για τον κινητήρα και την προστασία του, έχει τοποθετηθεί ελαφρύτερο πλαίσιο από αλουμίνιο.

Το ύψος της σέλας ανέρχεται στα 860mm, 10 χαμηλότερα από τη 1260. Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται ακόμα πιο χαμηλή σέλα στα 840mm, αλλά και μια υψηλότερη (880mm), που εξασφαλίζει καλύτερο έλεγχο εκτός δρόμου. Προαιρετική είναι και η χαμηλότερη θέση του συνεπιβάτη, με τον οδηγό από τη μεριά του να μπορεί να την ελέγξει καλύτερα σε περίπτωση που δεν κινείται.

Η Multistrada 1260 Enduro επιτρέπει στον αναβάτη να χειριστεί την οθόνη με το ένα χέρι, ενώ για αυτούς που επιζητούν την περιπέτεια, η θέση της είναι πιο χαμηλή. Υπάρχουν δύο υποδοχές 12V, μία κάτω από το πίσω μέρος της σέλας και άλλη μία στον πίνακα οργάνων και πληροφόρησης. Υπάρχει θύρα USB και σύστημα πλοήγησης.

Ο χώρος αποθήκευσης κάτω από τον συνεπιβάτη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εργαλεία, το βιβλίο της μοτοσικλέτας ή άλλα προσωπικά αντικείμενα. Οι γάντζοι από τους οποίους μπορεί να κρατιέται ο συνεπιβάτης είναι πιο στενοί και δεν επηρεάζουν το πλάτος της μοτοσικλέτας, ενώ στα αξεσουάρ συνυπολογίζονται και τα θερμαινόμενα γκριπ.

Οθόνη TFT

Είναι υψηλής ευκρίνειας, όλα τα στοιχεία φαίνονται κανονικά ανεξαρτήτως από τη θέση του ήλιου και το μενού HMI (Human Machine Interface), κάνει τον χειρισμό της πάρα πολύ εύκολο. Ο αναβάτης μπορεί να εξατομικεύσει τα συστήματα DTC and DWC, αλλά και τα τρία επίπεδα του ABS Cornering. Από εκεί ρυθμίζεται η ανάρτηση, ενώ οι riding modes επιλέγονται είτε εν κινήσει είτε εν στάση. Πρόκειται για τις Sport, Touring, Urban και Enduro είτε όταν υπάρχει μόνο ο αναβάτης, ο αναβάτης με τις αποσκευές του είτε δύο επιβάτες και οι επιβάτες με τις αποσκευές τους. Τα φωτιστικά σώματα είναι full-LED και συνεργάζονται με το σύστημα Ducati Cornering Lights (DCL).

Hands Free

Ο κινητήρας της μοτοσικλέτας, μπορεί να ξεκινήσει μέσω της λειτουργίας αυτής και σε απόσταση δύο μέτρων, αναγνωρίζεται το ηλεκτρονικό κλειδί και η έναυση είναι διαθέσιμη. Απλά, πατιέται μετά το κουμπί και ο κινητήρας παίρνει εμπρός. Διατίθεται και ηλεκτρονικό κλείδωμα του τιμονιού.

Ducati Testastretta DVT 1262

Χάρη στο δεσμοδρομικό σύστημα, το μοτέρ παρέχει ισχύ σε όλο το εύρος των στροφών και δίχως καν να το παρατηρήσει ο αναβάτης, τα χαρακτηριστικά του αλλάζουν, διατηρώντας την κατανάλωση χαμηλή. Η χωρητικότητά του ανέρχεται στα 1262 cm3 και το 85% της ροπής του είναι διαθέσιμη κάτω από τις 3.500 σ.α.λ. και σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο των 1198 cm3, εμφανίζεται αύξηση της τάξης του 17% στις 5.500 σ.α.λ. Η διάμετρος του εμβόλου αυξήθηκε από τα 67,9mm στα 71,5mm (η βύθιση παρέμεινε στα 106mm), τοποθετήθηκαν νέες μπιέλες, νέος στρόφαλος και νέοι κύλινδροι. Η ισχύς ανέρχεται στους 158 ίππους, με ροπή 13kgm στις 7.500 σ.α.λ. Το σύστημα της εξάτμισης βελτιώθηκε και αυτό, όπως και η μετάδοση, με αυτό το μοντέλο να εφοδιάζεται με ένα 6τάχυτο κιβώτιο με κοντύτερη πρώτη σχέση για περισσότερη ισχύ στις εκτός δρόμου διαδρομές. Όσον αφορά στη βελτίωση του χειρισμού, το γκάζι αλληλεπιδρά με το σύστημα Ride by Wire, κάνοντας την οποιαδήποτε πορεία, άνετη και γρήγορη.

DTC (Ducati Traction Control)

Μπορεί, μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου, να ανιχνεύσει σπινάρισμα στον πίσω τροχό και να τον εμποδίσει να το κάνει αυτό, παρέχοντας ασφάλεια στον οδηγό. Έχει οκτώ επίπεδα πρόσφυσης, με το πρώτο να αφήνει τον τροχό κάπως πιο «ελεύθερο», ενώ το όγδοο παρέχει μέγιστα επίπεδα πρόσφυσης. Μέσω μενού, ο οδηγός μπορεί να το ρυθμίσει ανάλογα με τις ανάγκες του, ενώ η επιλογή Default, επαναφέρει τις εργοστασιακές ρυθμίσεις.

Ducati Wheelie Control (DWC)

Οκτώ επιπέδων και αυτό, ρυθμίζει τη ροπή και την ισχύ του μοτέρ για άμεση επιτάχυνση, χωρίς ανισορροπίες. Όπως το DTC, επηρεάζει και αυτό τις modes του τρόπου οδήγησης.

Ducati Skyhook Suspension (DSS) Evolution

Είναι σύστημα για την ανάρτηση. Βασίζεται σε ένα 48mm διαμέτρου πιρούνι και στο πίσω αμορτισέρ της Sachs. Αμφότερα είναι ηλεκτρονικά και η διαδρομή ελέγχεται με ηλεκτρονικό τρόπο. Το DSS λειτουργεί έτσι, που οποιαδήποτε στιγμή, ελέγχει καλύτερα την απόσβεση της μοτοσικλέτας. Χάρη στις παραμέτρους και τις συνδυαζόμενες επιλογές που έχει στη διάθεσή του ο αναβάτης, μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 400 συνδυασμούς των συστημάτων με τις modes.

Sport Riding Mode

Επιλέγοντας την εν λόγω ρύθμιση, διατίθενται οι 158 ίπποι του οχήματος και τα 128Nm ροπής. Μειώνονται παράλληλα οι παρεμβάσεις των DTC και DWC, ενώ το ABS ρυθμίζεται στο επίπεδο 2, με τη λειτουργία  Cornering να βοηθά τον αναβάτη να πιέσει στο όριο.

Touring Riding Mode

Οι 158 ίπποι «αντιδρούν» ομαλότερα και προοδευτικά. Τα DTC και DWC παρεμβαίνουν περισσότερο, ενώ το ABS έχει ρυθμιστεί στο επίπεδο 3 για έλεγχο κατά την πέδηση και τις στροφές, με το σύστημα Cornering να βοηθάει κι αυτό. Επιπροσθέτως, η ανάρτηση ρυθμίζεται αυτόματα για να προσφέρει άνεση στον αναβάτη και τον συνεπιβάτη.

Urban Riding Mode

Σε αυτή τη ρύθμιση η ισχύς μειώνεται στους 100 ίππους και η ανάρτηση ρυθμίζεται με τέτοιον τρόπο, που εξασφαλίζει άνεση σε αστικά περιβάλλοντα, που χαρακτηρίζονται από διάφορες ανωμαλίες στο οδόστρωμα. Το DSS προσφέρει βέλτιστο χειρισμό, τα DTC και DWC, παρεμβαίνουν ακόμα περισσότερο και το ABS βρίσκεται πλέον στο επίπεδο 3.

Enduro Riding Mode

Ενεργοποιείται το DSS Evolution για off-road διαδρομές. Απενεργοποιούνται τα DTC και DWC, το ABS ρυθμίζεται στο 1ο επίπεδο και ο αναβάτης μπορεί να ζήσει μια έντονη οδηγική εμπειρία, εκτός δρόμου.

Σύστημα πέδησης Bosch Brembo και Cornering ABS

Το ABS είναι γνωστό τι μπορεί να κάνει και αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών. Χρησιμοποιείται με πολλούς συνδυασμούς και το Electronic Combined Braking System από την πλευρά του, αυξάνει τη σταθερότητα μέσω τεσσάρων αισθητήρων προκειμένου ακόμα και το δυνατό φρενάρισμα, να είναι ομαλό.

Εμπρός, το σύστημα πέδησης της Brembo διαθέτει ακτινικές δαγκάνες M4.32 με τέσσερα έμβολα διαμέτρου 32 mm και δύο τακάκια, σε δίσκο 320mm. Ο πίσω δίσκος είναι 265mm.

Vehicle Hold Control (VHC)

Βοηθάει τον οδηγό να επικεντρωθεί στο γκάζι και τον συμπλέκτη κατά τις εκκινήσεις. Ενεργοποιείται όταν η μοτοσικλέτα είναι ακίνητη και ο αναβάτης ασκεί πίεση στο εμπρός και πίσω φρένο. Λειτουργεί σε όλα τα επίπεδα του ABS, εκτός αν το τελευταίο είναι απενεργοποιημένο. Όταν το VHC λειτουργεί, υπάρχει ειδική λυχνία, που αναβοσβήνει, όταν το σύστημα ετοιμάζεται να μειώσει την πίεση στο πίσω φρένο.

Τροχοί και ελαστικά

Η Multistrada 1260 «φοράει» εμπρός ελαστικά Pirelli Scorpion 120/70 R19 και πίσω 170/60 R17. Είναι ανθεκτικά και τα αυλάκια στην άκρη, βοηθούν στην τάχιστη απορροή του νερού, με τα κεντρικά να κάνουν το ίδιο, αλλά ταυτόχρονα να παρέχουν μέγιστη πρόσφυση, σταθερότητα με λιγότερη φθορά. Προαιρετικά, η μοτοσικλέτα μπορεί να «φορέσει» τα Pirelli Scorpion Rally. Δεν υπάρχει σαμπρέλα και οι ακτινωτές ζάντες αλουμινίου ζυγίζουν κατά δύο κιλά λιγότερο.

Πηγή: Ducati