Δοκιμή της BMW X2 sDrive18d Steptronic

Δοκιμή της BMW X2 sDrive18d Steptronic

H BMW X2 sDrive18d αποτελεί τη νέα, βασική, εκδοχή της σειράς X2 με πετρελαιοκινητήρα, συγχρόνως δε, ένα ιδιαίτερα όμορφο SUV με πολυτελή και σπορ χαρακτήρα.

 

To σχετικά μικρό μήκος μπορεί να μην επέτρεπε το πηγαίο ξετύλιγμα ενός κλασικού κουπέ σχήματος, αλλά, από ό,τι φαίνεται, λύσεις πάντα υπάρχουν. To πίσω μέρος διατηρεί τα χαρακτηριστικά ενός χατς μπακ σχήματος, οι ώμοι ανεβαίνουν ελαφρώς όσο πλησιάζουν το πίσω μέρος και η οροφή, μπορεί να μη χαμηλώνει σημαντικά, καταφέρνει όμως να επισφραγίζει ένα νεανικό, σπορτίφ και ιδιαίτερα δυναμικό συνολικό σχήμα. Η προσθήκη του σήματος των Bayerische Motoren Werke στις C-pillar προσθέτει δύναμη από την μεγάλη παράδοση της μάρκας.

Αναπόσπαστο στοιχείο της κολόνας C αποτελεί το επονομαζόμενο Hofmeister kink, που είναι ελαφρώς επιμηκυμένο και δε διασταυρώνεται με τη γραμμή των θυρών, προσθέτοντας δυναμισμό και επιχειρήματα στην χαρακτηρισμό της BMW X2 ως Sports Activity Coupe. Η προσθήκη του σήματος των Bayerische Motoren Werke στις C-pillar προσθέτει δύναμη από την μεγάλη παράδοση κλασικών κουπέ της μάρκας, όπως οι 2000 CS και 3.0 CSL.

Το εμπρός μέρος αναπαραγάγει το ίδιο έντονα τον Sports Activity Coupe χαρακτήρα της X2. Έντονα δυναμικό, αναλογικά με το πίσω μέρος χαμηλό με μικρότερο πλάτος στο επάνω μέρος του και παραπέμπει σε ένα καλογυμνασμένο, αθλητικό σώμα. Όμοια, τα φρύδια των φτερών γύρω από τους τροχούς κλίνουν προς τα εμπρός, εκπέμποντας ανάγκη για κίνηση. Σε συνδυασμό με τα επιμέρους σκουρόχρωμα εξοπλιστικά στοιχεία του M εξοπλισμού και τις 19άρες ζάντες, η Χ2 αναδεικνύεται σε μια κορυφαία στιγμή της μάρκας.

Αντίστοιχα σπορτίφ είναι το εσωτερικό, ιδιαίτερα στην έκδοση της δοκιμής με το M πακέτο εξοπλισμού. Η θέση οδήγησης είναι κορυφαία, θυμίζει περισσότερο σπορ αυτοκίνητο και λιγότερο SUV. Το ταμπλό έχει κλίση προς τον οδηγό και το Head up Display σε συνδυασμό με τα paddles του κιβωτίου των ταχυτήτων επιτρέπουν τον οδηγό να επικεντρώνεται στην οδηγική εμπειρία και ικανοποίηση. Το μεταξόνιο των 2,67 μέτρων, κοινό με αυτό της X1 εξασφαλίζει απόλυτα ικανοποιητικούς χώρους για τουλάχιστον τέσσερις επιβάτες στο πολυτελές, προσεγμένο και γενικότερα εργονομικό εσωτερικό. Επιπρόσθετα, τα 470 λίτρα του χώρου των αποσκευών καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος των σχετικών αναγκών.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα γίνεται εμφανής η αυξημένη στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος, όπως επίσης και η στιβαρότητα της ανάρτησης. Στον αυτοκινητόδρομο, ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, τα επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό παραμένουν ιδιαίτερα χαμηλά, ενώ και οι περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος περνούν χωρίς δραματικά εφέ.

Την ίδια στιγμή, οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν περιορισμένες, τα ελαστικά επιτυγχάνουν κορυφαίες τιμές πλευρικής πρόσφυσης και το τιμόνι, των 2,6 στροφών από άκρη σε άκρη, μεταφέρει πλήρη πληροφόρηση χωρίς να είναι ιδιαίτερα βαρύ. Στην sport επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης αποκτά ακόμη μεγαλύτερη πληροφόρηση και βάρος, υποστηρίζοντας έτσι πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς κίνησης. Οι ανωμαλίες συνεχίζουν να φιλτράρονται αποτελεσματικά, εκτός από τις πιο κοφτές εγκάρσιες, που μερικές φορές φτάνουν μέχρι το εσωτερικό, αποτέλεσμα και της διάστασης των 19 ιντσών των τροχών.

Οι γρήγοροι ρυθμοί είναι εφικτοί ακόμη με την κινητήρια εκδοχή της έκδοσης 18d. Πρόκειται για το εντυπωσιακό σε ευστροφία και γραμμικότητα δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα TwinPower Turbo, μέγιστης πίεσης ψεκασμού 2.000 bar και κυβισμού 1,995 λίτρων. Αποδίδει 150 ίππους και 350 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Εξασφαλίζει 0-100 χ.α.ω. σε 9,6 δλ. και τελική ταχύτητα 205 χ.α.ω. Το νέο αυτό σύνολο εντυπωσιάζει με την ευκολία που ανεβάζει στροφές, με την άμεση απόδοσή του σχεδόν σε όλο το εύρος των στροφών του, όπως επίσης και με τον ιδιαίτερα ήσυχο και απαλλαγμένο από κραδασμούς τρόπο λειτουργίας του. Στο γεγονός αυτό συμβάλλει και το επίσης εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, το οποίο θυμίζει, με την άμεση απόκρισή του και την ταχύτητα της αλλαγής σχέσεων, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Σε κάθε στιγμή επιλέγει την κατάλληλη σχέση προσαρμοζόμενο στον τρόπο οδήγησης του χειριστή του.

Συνολικά, η BMW X2 sDrive 18d αποτελεί ένα ιδιαίτερα ευχάριστο και πολυτελές αυτοκίνητο, το οποίο προσφέρει επιπλέον έντονη οδηγική ευχαρίστηση. Η τιμή του ξεκινά από τα 41.450 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο, ανεβαίνει στα 44.110 ευρώ με το Steptronic κιβώτιο, ενώ στην M έκδοση της δοκιμής προστίθενται ακόμη 5.043 ευρώ.

BMW X2 sDrive 18d Steptronic

Κινητήρας

Κυβισμός (κ.εκ.):1.995
Διάταξη/κύλινδροι:Εγκάρσια εμπρός / 4
Τροφοδοσία:Turbo, άμεσος ψεκασμός
Ισχύς (PS/σ.α.λ.):150/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.):350/1.750-2.500

Επιδόσεις

0-100 χ.α.ω (δλ.)9,3
Τελική ταχύτητα (χ.α.ω)207

Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)

Μικτή4,5
Αστική5,1
Υπεραστική4,1
Μέση δοκιμής6,8

Εκπομπές ρύπων

ΠροδιαγραφήEuro 6
CO2 (γρ./χλμ.)118

Μετάδοση

ΚίνησηΕμπρός
Κιβώτιο / ΣχέσειςΑυτόματο / 8
Σύστημα διεύθυνσης
Τύπος/υποβοήθησηΚρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση

Αμάξωμα / διαστάσεις

Μήκος x πλάτος x ύψος (χλστ.)4.360×1.824×1.526
Μεταξόνιο (χλστ.)2.670
Χώρος αποσκευών (λτ./VDA)470-1.355
Βάρος, καθαρό/μικτό (κιλά)1.535 / 2.115
Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική
ΠίσωΠολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική
Φρένα
Εμπρός / πίσωΑεριζόμενοι δίσκοι/Αεριζόμενοι δίσκοι
Διαστάσεις ελαστικών
Εμπρός / πίσω225/45 R19
Προτεινόμενη τιμή λιανικής
Βασική έκδοση (ευρώ)41.450

 

Γράψτε το σχόλιο σας

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ