Γερασμένος o στόλος φορτηγών οχημάτων

Γερασμένος o στόλος φορτηγών οχημάτων

Ο μέσος όρος στην Ελλάδα ανέρχεται στα 18,8 έτη, τη στιγμή που στην Ευρώπη, ανέρχεται στα 12.

Γερασμένος μπορεί να χαρακτηριστεί ο στόλος φορτηγών οχημάτων στην Ελλάδα. Ο μέσος όρος ηλικίας ανέρχεται στα 18,8 έτη, την ώρα που στην Ευρώπη είναι 12. Στη Ρουμανία, ο μέσος όρος είναι 15 έτη, στη Σλοβενία 12, στη Γαλλία 7,0 και στη Δανία 7,7.

Η αυξημένη ηλικία του στόλου επιβαρύνει το περιβάλλον και συνοδεύεται από μειωμένη οδική ασφάλεια. Σύμφωνα με τους δείκτες επικινδυνότητας του ΕΜΠ (2017), τα βαρέως τύπου οχήματα ηλικίας 16-20 ετών, είναι 33,5 φορές περισσότερο εμπλεκόμενα σε ατυχήματα, συγκριτικά με τα οχήματα 0-5 ετών. Επίσης, ο αριθμός των θυμάτων είναι 12,5 φορές μεγαλύτερος, πάντα σε σχέση με τα οχήματα 0-5 ετών.

Μετά τη συμφωνία του Παρισιού και τους όρους που τέθηκαν για τη μείωση των εκπομπών CO2, στόχοι είναι μείωση 15% έως το 2025 και 30% έως το 2030 για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα.

Από το 2022, όροι θα μπουν και στα οχήματα μικρότερου μικτού βάρους και στα λεωφορεία.

Το σύστημα προσομοίωσης VECTO (vehicle energy consumption tool) θα εφαρμοστεί για την καταγραφή των εκπομπών, καθώς και για την κατανάλωση καυσίμου για οχήματα άνω των 3,5 τόνων. Η έλλειψη εφαρμογής των μέτρων θα οδηγήσουν σε αύξηση των εκπομπών κατά 9% το διάστημα 2010-2030, λόγω της αυξημένης δραστηριότητας στον τομέα των μεταφορών.

Ως εκ τούτου, θα πρέπει να παρθούν μέτρα, όπως:

-Κλιμάκωση του κόστους χρήσης, με βάση την αντιρρυπαντική τεχνολογία. Πολύ μειωμένα τέλη κυκλοφορίας και διόδια για τα νεότερα οχήματα.

-Παροχή σημαντικών κυκλοφοριακών ελευθεριών στα νεότερα οχήματα, αποκλειστική πρόσβαση σε ιδιαίτερες περιοχές.

-Ισχυρές επιδοτήσεις των επαγγελματιών μεταφορέων.

-Κίνητρα για τα φορτηγά ιδιωτικών επιχειρήσεων, πχ. αυξημένες αποσβέσεις για την κτήση οχημάτων σύγχρονης τεχνολογίας.

-Αυστηροί κανόνες για τις επιχειρήσεις που επιμένουν να χρησιμοποιούν υπέργηρα οχήματα για μεταφορές /πιο συχνοί τεχνικοί έλεγχοι ή ακόμη και όριο ηλικίας.

-Καλή εφαρμογή του πράσινου δακτυλίου, καθώς αφορά επίσης βαρέα φορτηγά και λεωφορεία.

-Αυστηροί έλεγχοι στους ξένους μεταφορείς που διακινούν, πολλές φορές παράτυπα, φορτία με παλαιότερα οχήματα.

Πηγή: ΣΕΑΑ

Γράψτε το σχόλιο σας

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ