Νέο Toyota RAV4 Hybrid

Νέος 2,5λιτρος κινητήρας για το SUV της ιαπωνικής φίρμας, που συνδυάζει απόδοση και οικονομία.

Νέο Toyota RAV4 Hybrid | to10.gr

Το νέο RAV4 Hybrid παρουσιάζει η Toyota, η οποία χρησιμοποίησε για πρώτη φορά σε SUV την πλατφόρμα GA-K, κάνοντάς το καλύτερο σε πάρα πολλούς τομείς. Τόσο σχετικά με τις ικανότητές του όσο και την ασφάλεια. Διατίθεται με κίνηση στους εμπρός και τους τέσσερις τροχούς, με τον 2,5λιτρο κινητήρα να εμφανίζεται ικανός και ισχυρός σε κάθε περίπτωση.

Πλατφόρμα GA-K

Προσφέρει στο αυτοκίνητο εξαιρετικό χειρισμό, σταθερότητα και ασφάλεια, χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους, αλλά και την ελαφριά και δυνατή κατασκευή του. Το χαμηλό κέντρο βάρους επετεύχθη από τα ελαφρά υλικά του, που τοποθετήθηκαν όσο πιο δυνατόν χαμηλά γινόταν. Παρέχεται 57% περισσότερη ακαμψία αμαξώματος, με τη σταθερότητα για παράδειγμα να εξασφαλίζεται από τον σχεδιασμό και το μέρος όπου είναι τοποθετημένη η δεξαμενή καυσίμου. Βρίσκεται εμπρός από τον πίσω άξονα, με το βάρος να απλώνεται ανάμεσα στους τροχούς. Η αναλογία ανέρχεται στο 59/41.

Επίσης, η ανταπόκριση του συστήματος Electric Power Steering έχει βελτιωθεί λόγω της μετακίνησης του βοηθητικού μοτέρ από την κολόνα, στην κρεμαγιέρα, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα πιο άμεση αίσθηση και σταθερότητα στις στροφές. Σε συνδυασμό με τα καλοκαιρινά ελαστικά αντί των παντός καιρού, η αίσθηση αυτή, βελτιώνεται.

Η πλατφόρμα ευνοεί τη χρήση διπλών ψαλιδιών στην ανάρτηση, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο γενικότερα, την οδήγηση.

Σχεδιασμός

Οι εξωτερικές γραμμές και οι λεπτομέρειες εντός καμπίνας, χαρακτηρίζονται από κανονικά, πολυγωνικά σχήματα, επικοινωνώντας δύναμη και συνοχή. Οι μεγάλοι του τροχοί του δίνουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί για διάφορους σκοπούς, ενώ οι εξωτερικές ακμές που εκτείνονται από το εμπρός τμήμα, στα πλευρά, προσδίδουν μια αίσθηση υπεροχής. Εμπρός, δεσπόζει το πλάτος και η «ισχύς», μαζί και τα χαμηλά τμήματα του προφυλακτήρα.

Κάτι παρόμοιο διαφαίνεται και στο οπίσθιο τμήμα, εκεί όπου η οριζόντια γραμμή που σχηματίζεται από τα φωτιστικά σώματα και τις γωνίες του παρμπρίζ, κατεβαίνουν προς τα κάτω απότομα σε κάθε άκρη, εκφράζοντας την πολυγωνική προσωπικότητα του σχεδιασμού.

Ακριβής και ποιοτική χαρακτηρίζεται η καμπίνα, λόγω των απαλών επιφανειών, συμπεριλαμβανομένων του ταμπλό και των θυρών. Σχέδια, σχήματα, χρώματα και φωτισμός έχουν κάνει την εμφάνισή τους, ενώ ο επιλογέας σχέσεων διαθέτει πλησίον του διάφορα μπουτόν και διακόπτες, όπως για παράδειγμα, για τον έλεγχο του κλιματισμού.

Ο πίνακας οργάνων είναι εγκατεστημένος χαμηλότερα και διαθέτει έντονες οριζόντιες γραμμές που ρέουν προς τις θύρες και κάνουν την καμπίνα να δείξει τον άπλετο χώρο της, βοηθώντας τον οδηγό να έχει καλύτερη ορατότητα. Η μεγαλύτερη από εκεί και πέρα, κεντρική κονσόλα, κερδίζει και αυτή τους επιβάτες, ενώ μεγάλη σημασία δόθηκε στους πλούσιους αποθηκευτικούς χώρους.

Ο χώρος φόρτωσης έχει χωρητικότητα 580 λίτρων με τα καθίσματα στην κανονική τους θέση, 79 περισσότερα από την τέταρτη γενιά. Οι πρόβολοι έχουν μειωθεί συνολικά κατά 35mm (5mm εμπρός και 30mm πίσω), κάνοντας το αυτοκίνητο πιο ευέλικτο, με το μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 30mm (2.690mm) να εξασφαλίζει μεγάλους χώρους.

Το πλάτος αυξήθηκε κατά 10mm (1.855mm), όπως επίσης και τα μεταξόνια. Την ίδια στιγμή, το ύψος μειώθηκε κατά 10mm.

Άνεση και ευκολία

Η πλατφόρμα στην οποία είναι κατασκευασμένο το αυτοκίνητο, έχει ως αποτέλεσμα το ύψος του καπό να είναι χαμηλότερο κατά 15mm, κάτι το οποίο μεταφράζεται σε καλύτερη ορατότητα για τον οδηγό και χαμηλότερη θέση των εξωτερικών καθρεπτών στις θύρες. Οι εμπρός κολόνες είναι πιο λεπτές, τα κάτω πλαίσια των γυάλινων πάνελ πιο χαμηλά, ενώ τα πίσω (παράθυρα) είναι πιο μεγάλα, βελτιώνοντας εκ νέου την ορατότητα.

Βελτιωμένη είναι και η θέση του οδηγού, με τους γοφούς του να «κάθονται» πιο χαμηλά κατά 15mm, με τη ρύθμιση του τιμονιού να εμφανίζει αύξηση κατά 50%. Σε συνδυασμό με τις πολλές ρυθμίσεις καθίσματος και τιμονιού, ο καθένας μπορεί να βρει την ιδανική θέση για να οδηγήσει άνετα. Άνετα κάθονται και οι πίσω επιβαίνοντες χάρη στην αύξηση χώρου κατά 40mm στα πλευρά τους, ενώ θα δουν και τα γόνατά τους να μην αντιμετωπίζουν το παραμικρό πρόβλημα. Επιπλέον, υπάρχουν και δύο θύρες εξαερισμού. Αυξημένη είναι η γωνία ανοίγματος των θυρών, κάτι που διευκολύνει την είσοδο και την έξοδό τους.

Το πάτωμα είναι επίπεδο και ο χώρος φόρτωσης έχει αυξηθεί σε μήκος κατά 60mm. Μπορεί να διαμορφωθεί αναλόγως και με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα, χωράει άνετα ένα ποδήλατο, χωρίς αυτό να έχει αποσυναρμολογηθεί. Τα δύο επίπεδά του διευκολύνουν τη φόρτωση διάφορων αντικειμένων, υπάρχει δίχτυ, με την αναλογία αναδίπλωσης των καθισμάτων να ανέρχεται στο 60:40. Η θύρα μπορεί να λειτουργήσει χάρη στο σύστημα που επιτρέπει το άνοιγμα/κλείσιμο δίχως χέρια.

Συστήματα κίνησης και ισχύς

Ο νέος 2,5λιτρος Hybrid Dynamic Force κινητήρας συνδυάζει χαμηλή κατανάλωση, λίγες εκπομπές, ήσυχη λειτουργία και περισσότερη ισχύ. Η δύναμη του υβριδικού συστήματος στην 4κίνητη έκδοση ανέρχεται στους 222 ίππους, αντί των 197 της περασμένης γενιάς. Τα πρώτα 100 χ.α.ω. έρχονται σε 8,1δλ.

Υπάρχει και ένας 2λιτρος κινητήρας με αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο και θα είναι διαθέσιμος σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές.

Η μονάδα ελέγχου (PCU) και η μπαταρία μεταλλικού υδριδίου νικελίου είναι πιο μικρές και ελαφρές, με τη μετάδοση να είναι κατασκευασμένη έτσι, ώστε να υπάρχουν όσο το δυνατόν λιγότερες ηλεκτρικές και μηχανικές απώλειες. Η μπαταρία είναι κατά 11% πιο ελαφριά και το σύστημα μετάδοσης κατά 25%.

Η κατανάλωση είναι 4,4l/100km και οι εκπομπές κοντά στα 100 g/km, αμφότερες οι μετρήσεις για την 4κίνητη έκδοση. Τα αποτελέσματα έχουν να κάνουν με την καλύτερη επιτάχυνση από στάση, βελτιωμένη οικονομία στις υψηλές ταχύτητες, πιο γραμμική επιτάχυνση και καλύτερος έλεγχος κατά την επιβράδυνση. Για τη 2κίνητη έκδοση, η ισχύς του μοτέρ ανέρχεται στους 218 ίππους.

Ο κινητήρας τύπου Άτκινσον, διαθέτει έμβολα με μεγαλύτερο βύθισμα (87,5 x 103,4mm αντί 90,0 x 98,0) και παρουσιάζει μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης 14,0:1 αντί 12,5:1. Εφοδιάζεται με το σύστημα D-4S έγχυσης καυσίμου και με τα VVT-iE για την εισαγωγή και VVT-i για την εξαγωγή. Η «εμβέλεια» αμφοτέρων έχει αυξηθεί.

Η θερμική απόδοση έχει αυξηθεί κατά 41%, ενώ το μεταβλητό σύστημα ψύξης με ηλεκτρική αντλία νερού και ηλεκτρικό θερμοστάτη, χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση της καύσης, διατηρώντας την κατάλληλη θερμοκρασία. Υπάρχει επίσης μια πλήρως μεταβλητή αντλία λαδιού για αποτελεσματικότερη διαχείριση της πίεσης του λαδιού του κινητήρα.

Σύστημα AWD-i

Είναι ικανότερο από το προηγούμενο και εξοικονομεί καύσιμο στην πόλη, προσφέρει πιο ήσυχη λειτουργία στις υψηλές ταχύτητες και καλύτερη πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες. Είναι, παράλληλα, πιο συμπαγές και ελαφρύ από τα μηχανικά αντίστοιχα συστήματα.

Η ροπή έχει αυξηθεί κατά κατά 30%, στα 1.300Nm από τα 953 και ανάλογα με την κατάσταση του οδοστρώματος, το σύστημα έχει την ικανότητα να τη μεταφέρει από αναλογία 100:0 σε 20:80.

Το μηχανικό σύστημα 4κίνησης στο νέο 2λιτρο RAV4, συνδυάζεται με το σύστημα κατανομής ροπής με Rear Driveline Disconnect. Κατανέμεται καταλλήλως η ροπή στους πίσω τροχούς, παρέχοντας πιο ακριβές κινήσεις στον οδηγό, τόσο σε στεγνές όσο και σε βρεγμένες επιφάνειες.

Μάλιστα, παρουσιάζεται και το AWD Integrated Management (AIM), ένα σύστημα που αυτομάτως προσαρμόζει την υποβοήθηση της διεύθυνσης, την πέδηση, την επιτάχυνση, του κιβωτίου και τη ροπή στους τροχούς, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης. Στο νέο RAV4 hybrid AWD-i, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τρία, τα οποία είναι τα Normal, Eco ή Sport. Αν επιλέξει το τελευταίο, το ΑΙΜ διαμορφώνει την αίσθηση του τιμονιού, του γκαζιού και τη ροπή, για καλύτερες επιδόσεις στην άσφαλτο.

Trail Mode

Πρόκειται για μια επιλογή που αφορά το νέο, αυτόματο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, που επιτρέπει την καλύτερη δυνατή πρόσφυση και έλεγχο σε ολισθηρές επιφάνειες ή σε αυτές που δεν υπάρχει αρκετή για διάφορους λόγους. Στην τέταρτη γενιά του μοντέλου, αν για παράδειγμα ένας κινητήριος τροχός έχανε την επαφή του με το έδαφος, το όχημα αντιμετώπιζε προβλήματα. Στο νέο μοντέλο, ενεργοποιώντας τη λειτουργία Trail Mode μέσω ενός μπουτόν στην κεντρική κονσόλα, ο ελεύθερος τροχός παύει να γυρίζει και όλη η ροπή μεταφέρεται σε αυτόν που εξακολουθεί να έχει επαφή με τον δρόμο. Έτσι το αυτοκίνητο ξεφεύγει των δυσκολιών.

Εξοπλισμός και Toyota Safety Sense

Ανάλογα με τα επίπεδά του, στον βασικό ή στον προαιρετικό, παρέχονται ηλεκτρική ηλιοροφή, εξαεριζόμενα καθίσματα, ασύρματη φόρτιση smartphone και έως και πέντε θύρες USB. Από εκεί και πέρα, στην έκδοση Active, στάνταρ είναι το TSS, τροχοί 17 ιντσών από αλουμίνιο, ράγες οροφής, προβολείς LED, μπουτόν push-start, οθόνη audio επτά ιντσών και οθόνη TFT 4,2 ιντσών για την πληροφόρηση και την ψυχαγωγία. Διαθέσιμα επίσης είναι οι τροχοί από αλουμίνιο 18 ιντσών, smart entry, μαλακά υλικά στο εσωτερικό, μεγαλύτερες οθόνες, δέρμα, κρυστάλλινο χώρισμα εμπρός/πίσω επιβατών και αυτόματη θύρα φόρτωσης.

Στο επίπεδο εξοπλισμού Style, διατίθεται διχρωμία (τέσσερις αποχρώσεις αμαξώματος με αντιθετική μαύρη οροφή), προβολείς LED και μαύροι τροχοί από αλουμίνιο 18 ιντσών. Εντός καμπίνας, ξεχωρίζουν τα τύπου σπορ καθίσματα, μαύρες και μπλε πινελιές και άλλα πολλά που διατίθενται στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Αναφορικά με το δεύτερης γενιάς Toyota Safety Sense, παρέχεται στάνταρ σε όλα τα μοντέλα της γκάμας της πέμπτης γενιάς τους και ενσωματώνει λειτουργίες, όπως τα Pre-Collision System με Pedestrian Detection (PCS w/PD), έξυπνο Adaptive Cruise Control (iACC), Lane Departure Alert με Steering Assist (LDA w/SA), Road Sign Assist (RSA) και Automatic High Beam (AHB). Επιπροσθέτως παρουσιάζεται το Lane Tracing Assist (LTA), που παρέχει μεγαλύτερη υποστήριξη στον οδηγό.

Νέος ψηφιακός εσωτερικός καθρέπτης

Ντεμπουτάρει σε μοντέλο της Toyota και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συμβατικός ηλεκτροχημικός καθρέπτης τεχνολογίας auto-dimming για να βλέπει ο οδηγός τι γίνεται πίσω του ή ως ψηφιακό μόνιτορ, μέσω του οποίου η ορατότητα γίνεται μεγαλύτερη. Με την αλλαγή θέσης ενός διακόπτη, παρουσιάζει εικόνες σε πραγματικό χρόνο μέσω μιας κάμερας τοποθετημένης στο πίσω παρμπρίζ. Με τα κατάλληλα μπουτόν, προσαρμόζεται η εικόνα, ενώ υπάρχει και η λειτουργία ζουμαρίσματος.

Πανοραμικό μόνιτορ, πανοραμική ηλιοροφή και ηχοσύστημα JBL

Το πρώτο παρέχει πληροφόρηση στον οδηγό σε πραγματικό χρόνο και του προσφέρει περιμετρική ορατότητα 360 μοιρών γύρω από το όχημα, αλλά και από πάνω. Η ηλιοροφή μπορεί να μετατρέψει σε ακόμα πιο όμορφη την καμπίνα και το εσωτερικό της, ενώ το σύστημα ήχου JBL με εννέα εξόδους, tweeters, ισχυρό νέο subwoofer και ενισχυτή τεχνολογίας Clari-Fi, βελτιώνει ακόμα περισσότερο την ατμόσφαιρα.

Υπηρεσίες διασύνδεσης

Περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η λειτουργία καθοδήγησης Last Mile, η πλοήγηση Send to Car, Find my Car, στοιχεία κατά την οδήγηση και υπενθύμιση προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης.

Πηγή: Toyota

«
»
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Κλείσιμο