Νέο Kie e-Soul

Τρίτη γενιά για το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Kia, το οποίο είναι αποδοτικότερο και ισχυρότερο, προσφέροντας μεγαλύτερη αυτονομία συγκριτικά με τον προκάτοχό του.

Νέο Kie e-Soul | to10.gr

Στη Γενεύη παρουσιάζεται η τρίτη γενιά του αμιγώς ηλεκτρικού e-Soul της Kia. Η εταιρεία θα το διαθέσει στην ευρωπαϊκή αγορά στα τέλη του πρώτου τέταρτου του έτους και πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που είναι καλύτερο σε όλους τους τομείς, σε σχέση με αυτό που αντικαθιστά. Συνοδεύεται από 7ετή ή 150.000 χιλιομέτρων εγγύηση, που καλύπτει τόσο τον ηλεκτροκινητήρα όσο και την μπαταρία.

Εξωτερικός σχεδιασμός

Το crossover της Kia διαθέτει πλήρες πακέτο φωτισμού LED, με τους εμπρός προβολείς να έχουν τοποθετηθεί στο «φρύδι» και εκτείνονται στα άκρα του – πλάτους 1.800mm – εμπρός μέρους του αυτοκινήτου. Οι προφυλακτήρες και το εξάρτημα που έχει τοποθετηθεί στη θέση της γρίλιας, το κάνουν να εμφανίζεται «απαλό» και αεροδυναμικό. Η υποδοχή φόρτισης εντοπίζεται στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, ενώ οι νέοι προβολείς ομίχλης LED, αντικαθιστούν τους στρογγυλούς που εφοδίαζαν το προηγούμενο μοντέλο.

Στα πλευρά, η σιλουέτα του παραμένει «καθαρή», αλλά μικρές λεπτομέρειες το κάνουν να φαίνεται ευπαρουσίαστο. Το μήκος είναι 4.195mm, 55mm περισσότερα από πριν και το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.600mm (+30mm), έχοντας 15mm μεγαλύτερο εμπρός πρόβολο. Αυτό το τμήμα τονίζεται περαιτέρω από τον σχεδιασμό της πίσω κολόνας, που θυμίζει πτερύγιο και το οποίο αντικαθιστά το κεκλιμένο που υπήρχε πριν. Το σχήμα του πίσω παρμπρίζ ξεχωρίζει και αυτό, όσο το βλέμμα ανεβαίνει προς την οροφή, έχοντας φινίρισμα μαύρο ματ και το λογότυπο Soul. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών από αλουμίνιο, με πέντε ακτίνες.

Εσωτερικός σχεδιασμός

Στην καμπίνα, υπάρχει επιλογή μιας απόχρωσης ή μιας δίτονης, εμπλουτισμός υφάσματος και συνθετικού δέρματος ή γνήσιου, ανάλογα με την αγορά και την έκδοση του αυτοκινήτου. Οι αποχρώσεις και ο διάκοσμος αφορούν μία μαύρη ή μια δίτονη γκρι (ανοιχτή και σκούρα), με απόχρωση μαργαριτάρι που έχει τοποθετηθεί στις ταπετσαρίες των θυρών. Επίσης, υπάρχει επιλογή απόχρωσης διάκοσμου, μαύρης ή γκρι, υφάσματος, συνθετικού ή γνήσιου δέρματος, με αντιθετική γκρι ραφή και μεταλλική απόχρωση στις θύρες. Τα μοντέλα με μαύρο φινίρισμα, εφοδιάζονται με τα προαιρετικά πακέτα Green ή Gold, όπου η αντιθετική ραφή και οι ταπετσαρίες είναι πράσινης ή χρυσής απόχρωσης, αντίστοιχα. Διατίθεται και το πακέτο Red, όπου το μαύρο δέρμα, συνδυάζεται με την κόκκινη ραφή και την αντίστοιχη κόκκινη απόχρωση στις ταπετσαρίες, προσθέτοντας έναν πιο σπορ τόνο.

Από εκεί και πέρα, το εσωτερικό εμπλουτίζεται με το σύστημα Sound Mood Lighting, που μέσω των θυρών, το περιβάλλον επηρεάζει θετικά τη διάθεση των επιβαινόντων, ενώ πλαισιώνεται και από ένα τρισδιάστατο μοτίβο στα επάνω μέρη των θυρών. Αναλόγως με τη μουσική του ηχοσυστήματος, το Sound Mood Lighting διαμορφώνει τον φωτισμό της καμπίνας, μέσω οκτώ αποχρώσεων και έξι θεμάτων.

Επίσης, το αυτοκίνητο διατίθεται με λειτουργία ασύρματης φόρτισης smartphone, τοποθετημένης στη βάση της κονσόλας, θερμαινόμενα/εξαεριζόμενα εμπρός καθίσματα και ηχοσύστημα Harman Kardon. Διατίθεται και Head-Up Display, το οποίο παρέχει χρήσιμες πληροφορίες στον οδηγό.

Συστήματα κίνησης

Δύο είναι οι επιλογές για τους πελάτες. Η πρώτη (64 kWh), που προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία και η δεύτερη, 39,2 kWh. Τα ηλεκτρικά μοτέρ παρέχουν 395Nm ροπή, 39% περισσότερη από πριν. Η μπαταρία ιόντων-λιθίου έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα και η αναλογία 250 Wh / kg, προσφέρει 25% περισσότερη ενέργεια σε σχέση με την προηγούμενη (200 Wh / kg). Παρόλη την αύξηση, η μπαταρία είναι συμπαγής και ελαφριά κατά το μέτρο του δυνατού.

Αυτή των 64 kWh συνεργάζεται με το ηλεκτρικό μοτέρ των 150 kW/204 ps, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να διανύσει έως 452 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Η κατανάλωση ανέρχεται στις 157 Wh / km, με τον αριθμό αυτό να μειώνεται στις 109 Wh / km στην πόλη, με τις μετρήσεις να αφορούν τον κύκλο WLTP. Η ροπή είναι διαθέσιμη από την αρχή και με 84% περισσότερη ισχύ από το αυτοκίνητο που αντικαθιστά, επιταχύνει έως τα 100 χ.α.ω. σε 7,6δλ.

Όσον αφορά στην μπαταρία 39,2 kWh, συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 100 kW/136 ps. Η «δύναμη» αυτή είναι 23% πιο υψηλή σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του Soul και το αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει 277 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Η απόδοσή του ανέρχεται στις 145 Wh / km (βάση μικτού κύκλου WLTP).

Λόγω του συστήματος Combined Charging System (CCS), οι στάσεις για φόρτιση είναι λιγότερες και αμφότερες οι εκδόσεις μπορούν να φορτιστούν στο 20%-80% σε μόλις 42 λεπτά σε ταχυφορτιστή 100 kW DC.

Προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η αυτονομία του, το Kia e-Soul εφοδιάζεται με σύστημα  που απομακρύνει τη θερμότητα αυξάνοντας την απόδοση του συστήματος ψύξης. Επίσης, το καινοτόμο και αποδοτικό σύστημα εξαερισμού και κλιματισμού, επιτρέπει την ενεργοποίησή του μόνο για τον οδηγό, κλείνοντας όλες τις υπόλοιπες εξαγωγές, όταν φυσικά ο οδηγός είναι μόνος του μέσα στην καμπίνα και το επιλέξει.

Το e-Soul εξοπλίζεται επίσης με σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης (από τα paddles του τιμονιού) και αυτό επιτρέπει στον χειριστή να επιβραδύνει το αυτοκίνητο, αποθηκεύοντας περισσότερη ενέργεια, αυξάνοντας την αυτονομία του. Τα επίπεδα είναι πέντε (0, 1, 2, 3, single pedal-ανάλογα με την ενέργεια που επιθυμεί ο οδηγός να αποθηκευτεί από το σύστημα πέδησης) και αξίζει να τονιστεί πως στο επίπεδο single pedal, το αυτοκίνητο μπορεί να ακινητοποιηθεί ομαλά μέσω των paddles, δίχως να ασκηθεί πίεση στο πεντάλ. Επίσης, το σύστημα διαμορφώνει τα επίπεδα πέδησης, αν εντοπίσει ένα όχημα εμπρός που επιβραδύνει, κρατώντας το αυτοκίνητο ασφαλές, ειδικά σε μια κατωφέρεια. Όσον αφορά στο Smart Eco Pedal Guide που υπάρχει στον πίνακα οργάνων (οθόνη TFT-LCD επτά ιντσών), διατηρεί ενήμερο τον οδηγό για τη χρήση της μπαταρίας σε πραγματικό χρόνο, ανάλογα με την πίεση που ασκείται στο αντίστοιχο πεντάλ.

Τα προγράμματα οδήγησης είναι τα Normal, Eco, Eco+ και Sport, με τα Eco, Eco+ να μεγιστοποιούν τα επίπεδα αυτονομίας, το Sport να αυξάνει την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και του ηλεκτρικού μοτέρ, για περισσότερη δυναμική οδήγηση και το Normal να παρέχει περισσότερη ισορροπία σε σχέση με τα υπόλοιπα.

Μάλιστα, το νέο αυτοκίνητο αποτελεί το πρώτο Soul με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα και αντικαθιστώντας τον ημιάκαμπτο των δύο πρώτων γενεών, κάνει το αυτοκίνητο πιο ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση.

Τεχνολογίες

Το e-Soul αποτελεί το πρώτο της εταιρείας στην Ευρώπη, που εφοδιάζεται με το σύστημα τηλεματικής UVO CONNECT. Παρέχει χρήσιμες και σημαντικές πληροφορίες στον οδηγό (και στο smartphone του) και με τη λειτουργία Kia Live, η οποία είναι εύκολα διαχειρίσιμη στην 10,25 ιντσών οθόνη TFT LCD στο κέντρο του ταμπλό, χρησιμοποιεί τη δική του κάρτα SIM, ενημερώνοντας τον οδηγό για την κίνηση σε πραγματικό χρόνο, τον καιρό, τα σημεία ενδιαφέροντος, τις θέσεις στάθμευσης, συμπεριλαμβανομένων τιμής, τοποθεσίας και διαθεσιμότητας. Επίσης, το UVO CONNECT εντοπίζει σταθμούς φόρτισης, διαθεσιμότητα φορτιστών και συμβατότητα φόρτισης. Όσον αφορά στην UVO App, αποτελεί το δεύτερο σημαντικό στοιχείο του UVO CONNECT. Είναι συμβατή με τα smartphone λειτουργικών Android και Apple και μέσω των κινητών, υπάρχει δυνατότητα διαχείρισης της φόρτισης της μπαταρίας, διακοπής ή παύσης, με λίγα λόγια, προγραμματισμού της. Έτσι, αν τη νύχτα θελήσει κάποιος να φορτίσει το όχημά του, μπορεί να το εκμεταλλευτεί αυτό, λόγω των χαμηλότερων τιμών.

Συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας

Μια μεγάλη γκάμα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας επιτρέπει στους επιβάτες να αισθάνονται ασφαλείς κατά την πορεία τους και μερικά από αυτά είναι τα Forward Collision-avoidance Assist (FCA), Blind-spot Collision Warning (BCW) και Blind-spot Collision-avoid Assist-Rear (BCA-R), Smart Cruise Control (SCC) με λειτουργία Stop & Go, Lane Keeping Assist (LKA), Driver Attention Warning (DAW) και High Beam Assist (HBA). Το σύστημα Lane Follow Assist (LFA) επιπέδου «2», ελέγχει την επιτάχυνση, την πέδηση και τη διεύθυνση, ανάλογα με την απόσταση των εμπρός οχημάτων.

Ανάμεσα στις ταχύτητες 0-130 χ.α.ω., το LFA χρησιμοποιεί κάμερες και αισθητήρες προκειμένου να διατηρηθεί η αναγκαία απόσταση από το εμπρός όχημα, ενώ ανιχνεύει τις διαγραμμίσεις, κρατώντας το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας του. Επιπροσθέτως, εφοδιάζεται με τα συστήματα Rear View Monitor (RVM) με Parking Assist και Rear Cross-traffic Collision-avoidance Assist (RCCA).

Πηγή: Kia

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Κλείσιμο