Νέα Mercedes-AMG GT R Roadster

Περιορισμένος αριθμός 750 μονάδων, με πολλά καινοτόμα συστήματα, όπως αυτό της 4διεύθυνσης, που κάνει το όχημα ευέλικτο και σταθερό.

Νέα Mercedes-AMG GT R Roadster | to10.gr

Τη νέα AMG GT R Roadster παρουσιάζει η Mercedes, με το νέο μοντέλο να ξεχωρίζει για τις πάμπολλες αεροδυναμικές ιδέες και καινοτομίες του, από το ισχυρό μοτέρ, αλλά και από την ενεργή 4διεύθυνση. Με αυτή την προσθήκη, η οικογένεια AMG GT διαθέτει πλέον 16 μέλη και μαζί με AMG GT R Roadster των 750 μονάδων, περιλαμβάνονται πέντε 2πορτα coupe, τέσσερα roadster, δύο αγωνιστικά και πέντε 4πορτα coupe.

Ο εξωτερικός σχεδιασμός

Το εμπρός μέρος με τη χαρακτηριστική γρίλια θυμίζει μύτη καρχαρία και αυτό κάνει το αυτοκίνητο να φαίνεται πως κάθεται χαμηλά στον δρόμο. Παράλληλα, βελτιώνεται η ροή του αέρα και το αεροδυναμικό πακέτο. Τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED ενισχύουν τον χαρακτήρα του και κάνουν το look του σπορ και δυναμικό. Η μάσκα σχεδιασμού πτέρυγας jet διακρίνεται και αυτή, ενώ ο διαχωριστής ροής αέρα δίνει έμφαση στο πλάτος του αυτοκινήτου. Οι μεγάλες εισαγωγές αυξάνουν την παροχή ψύξης στον κινητήρα, ενώ οι air curtains, εμπρός της μάσκας βελτιώνουν τον συντελεστή οπισθέλκουσας. Ταυτόχρονα, κατευθύνουν τον αέρα στα τόξα των τροχών, που έχουν δικές τους οπές για τον ίδιο λόγο.

Ενεργό αεροδυναμικό προφίλ

Εντοπίζεται στο κάτω μέρος του μοτέρ και ζυγίζει περίπου δύο κιλά. Είναι κατασκευασμένο από ανθρακόνημα, ευαίσθητο στην ταχύτητα και εκτείνεται αυτόματα κατά περίπου 40mm προς τα κάτω, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης. Αλλάζει τη ροή του αέρα, προκαλεί το φαινόμενο Venturi, «ρουφά» το αυτοκίνητο στον δρόμο και μειώνει την άντωση του εμπρός άξονα περίπου κατά 40 κιλά στα 250 χ.α.ω. Συγχρόνως κατευθύνει τη ροή του αέρα προς τον διπλό πίσω διαχύτη, εξασφαλίζοντας την ομαλή ροή του. Επίσης, υπάρχει και το στάνταρ σύστημα Airpanel, το οποίο πλαισιώνεται από κάθετες περσίδες στο κάτω μέρος της μάσκας και ανοιγοκλείνοντας ηλεκτρονικά, εξασφαλίζουν την παροχή ψύξης.

Τα εμπρός φτερά είναι από ανθρακόνημα και κατά 46mm πιο φαρδιά από αυτά των AMG GT και AMG GT S Roadster. Διαθέτουν χώρο για μεγαλύτερους τροχούς και στο πίσω τους μέρους έχουν μια εξαγωγή με πτερύγιο, από την οποία απομακρύνεται η θερμότητα από το μοτέρ. Μάλιστα, διακοσμείται με το λογότυπο AMG. Οι τροχοί από εκεί και πέρα, είναι ελαφριοί, 10 ακτίνων και λόγω του ελαφρού βάρους τους, μειώνουν το συνολικό του οχήματος.

Στο πίσω μέρος, η Mercedes-AMG GT R Roadster είναι φαρδύτερη κατά 57mm σε σχέση με τις AMG GT και AMG GT S Roadster. Και σε αυτά τα φτερά υπάρχουν εξαγωγές, όπως επίσης μια μικρή ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα. Όσον αφορά στη μεγάλη απόληξη της εξάτμισης, πλαισιώνεται από άλλες δύο που εντοπίζονται στις άκρες του διαχύτη.

Το σπόιλερ από τη μεριά του εφοδιάζεται με ένα τρίτο φωτιστικό σώμα πέδησης και αυξάνει την κάθετη δύναμη που παράγεται για τον πίσω άξονα. Ρυθμίζεται μηχανικά.

Αναφορικά με την οροφή, είναι από ελαφρύ υλικό συνδυασμού μαγνησίου, χάλυβα και αλουμινίου. Παρέχει καλή ηχομόνωση και η απόχρωση ματ designo graphite grey magno επεκτείνει την γκάμα στις 14.

Όποιος πελάτης θελήσει εν συνεχεία να «φέρει» το αυτοκίνητό του πιο κοντά στους αγώνες, διατίθενται τα πακέτα AMG Carbon-Fibre Package I και AMG Carbon-Fibre Package II. Στο πρώτο, ο διαχωριστής ροής αέρα, οι περσίδες στα φτερά, οι εισαγωγές, τα μαρσπιέ και ο διαχύτης έχουν look ανθρακόνημα, ενώ στο δεύτερο, από ανθρακόνημα είναι τα άκρα του σπόιλερ και τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών.

Το κοκ-πιτ

Έχει δοθεί έμφαση στο πλάτος, δημιουργώντας την αίσθηση μιας πτέρυγας. Ο οδηγός ενσωματώνεται κατά κάποιον τρόπο σε αυτό λόγω του ύψους των θυρών, του κέντρου της κονσόλας και της χαμηλής θέσης του καθίσματος. Μάλιστα, στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ολογράφως το «1 of 750» (1 από τα 750), που αναφέρεται στην περιορισμένη παραγωγή του οχήματος.

Τα καθίσματα της AMG Performance είναι στάνταρ με δέρμα Nappa και παρέχουν καλή πλευρική στήριξη. Το σύστημα Airscarf που ζεσταίνει τον αυχένα είναι προαιρετικό και βοηθά όταν η οροφή είναι ανοικτή με τη θερμοκρασία να ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα. Μάλιστα, για τις ζεστές ημέρες, υπάρχει εξαερισμός καθισμάτων, ο οποίος διατίθεται κι αυτός σε τρία επίπεδα.

Εν συνεχεία, ο πίνακας οργάνων είναι 12,3 ιντσών και η οθόνη της κεντρικής κονσόλας 10,25. Ο πίνακας οργάνων διατίθεται σε τρία μοτίβα Classic, Sporty και Supersport και εμφανίζονται διάφορες πληροφορίες. Στο τελευταίο, ο οδηγός μπορεί να ελέγξει για παράδειγμα που υπάρχει οδική βοήθεια και άλλα πολλά.

Αναφορικά με την οθόνη της κεντρικής κονσόλας, παρέχονται πληροφορίες για την ανάρτηση, το ESP, το σύστημα εξάτμισης και άλλα. Με ένα απλό άγγιγμα του δαχτύλου, η επιλογή είναι εύκολη για τον οδηγό, ο οποίος μπορεί να χειριστεί και το σύστημα ήχου.

Το τιμόνι από τη δική του πλευρά είναι στάνταρ και χαρακτηρίζεται σπορ, με επίπεδο το κάτω του μέρος. Είναι επενδυμένο με Dinamica μικροϊνών και διαθέτει paddles. Υπάρχουν πάρα πολλοί διακόπτες και μπουτόν επάνω του και έτσι ο οδηγός μπορεί να διαχειριστεί και να χειριστεί προγράμματα και πολλές άλλες λειτουργίες, δίχως να πάρει τα χέρια του από αυτό.

Το πακέτο AMG Interior Night Package που διατίθεται στάνταρ, διακοσμεί ακόμα περισσότερο το εσωτερικό με διάφορα εξαρτήματα να είναι απόχρωσης μαύρης μεταλλικής.

Ελαφρά υλικά

Το σασί και το αμάξωμα περιέχουν υλικά από αλουμίνιο, ενώ το εμπρός μέρος διαθέτει μαγνήσιο. Πίσω, στο πορτ-μπαγκάζ έχει χρησιμοποιηθεί συνδυασμός SMC/ανθρακονήματος, εξασφαλίζοντας ελαφριά κατασκευή, υψηλή αντοχή και ποιότητα. Το σασί από αλουμίνιο αντέχει στις δυνάμεις που ασκούνται και μεταφέρονται σε αυτό, ενώ ακόμα και σε περίπτωση ανατροπής, η καμπίνα προστατεύει τους επιβάτες.

Τα εμπρός φτερά και το τούνελ της μετάδοσης έχουν κατασκευαστεί από ανθρακόνημα. Το δεύτερο ζυγίζει μόλις 13,9 κιλά και είναι κατά 40% ελαφρύτερο από το αντίστοιχο της AMG GT. Παίζει τον δικό του ρόλο στη συμπεριφορά του οχήματος, ενώ περαιτέρω χρήση ελαφρών υλικών εντοπίζεται στους τροχούς (σφυρήλατοι) και στην εξάτμιση (τιτάνιο), ενώ υπάρχουν λιγότερα υλικά που μειώνουν την ηχομόνωση.

Κινητήρας

Ο 4λιτρος V8 biturbo κινητήρας αποδίδει 430 kW/585 hp με μέγιστη ροπή 700Nm. Αυτή είναι διαθέσιμη στο εύρος 2.100-5.500 σ.α.λ. και η πίεση πλήρωσης των turbo έχει αυξηθεί από τα 1,2 στα 1,35 bar. Τα 100 χ.α.ω. έρχονται σε 3,6δλ., με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 317. Να σημειωθεί πως τα intercooler έχουν δικό τους σύστημα ψύξης, κάτι αναγκαίο για το ισχυρό μοτέρ.

Αναφορικά με τις βαλβίδες του συστήματος εξάτμισης, ελέγχονται από το AMG DRIVE UNIT. Στα προγράμματα Comfort και Sport ο ήχος που ακούγεται είναι ενός τυπικού V8, ενώ στα Sport Plus και Race, γίνεται πιο έντονος.

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και οι ρυθμίσεις Basic, Advanced και Master, που αναλόγως με ποιο έχει επιλεχθεί, σε συνδυασμό με το πρόγραμμα οδήγησης, αλλάζουν αρκετά χαρακτηριστικά.

Ανάρτηση

Παίζει κι αυτή τον δικό της ρόλο στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης και στο Comfort είναι κατάλληλη στους δημόσιους δρόμους, στο Sport αποδεικνύεται τέλεια στο Νίρμπουργκρινγκ, ενώ στο Sport Plus, ταιριάζει απόλυτα σε μοντέρνες πίστες, όπως πχ. στο Χόκενχαϊμ.

Τα ελαστικά που έχουν επιλεχθεί για τοποθέτηση, είναι τα Michelin Pilot Sport Cup 2, διαστάσεων 275/35 ZR 19 εμπρός και 325/30 ZR 20 πίσω, παρέχοντας 50% περισσότερη χρήση στην πίστα. Παράλληλα, έχουν πάρει έγκριση για τον δρόμο.

Ένα στοιχείο που ξεχωρίζει στη Mercedes-AMG GT R Roadster είναι το εν λόγω σύστημα. Σε ταχύτητες έως 100 χ.α.ω., οι πίσω τροχοί στρίβουν κι αυτοί αντίθετα, κάνοντας το αυτοκίνητο πιο ευέλικτο στην πόλη, μειώνοντας τον κύκλο στροφής. Σε ταχύτητες πάνω των 100 χ.α.ω., οι πίσω τροχοί στρίβουν στην ίδια διεύθυνση με τους εμπρός, παρέχοντας σταθερότητα και άνεση.

AMG TRACTION CONTROL

Αυτό το σύστημα διαβαθμίζεται σε εννέα επίπεδα (1-9) και παρέχει την απαραίτητη πρόσφυση σε κάθε περίπτωση. Το «1» χρησιμοποιείται σε βρεγμένο οδόστρωμα για περισσότερη ασφάλεια, ενώ το «9» παρέχει όλη την πρόσφυση και τη ροπή, στον πίσω άξονα.

Όσον αφορά στο μπλοκέ διαφορικό, επιτρέπει στον οδηγό τη γρήγορη είσοδο και έξοδο από τις στροφές, εξασφαλίζοντας την πρόσφυση που απαιτείται.

Σύστημα πέδησης

Είναι υψηλών επιδόσεων και υψηλής αντοχής, επιβραδύνει αποτελεσματικά το αυτοκίνητο, και χρησιμοποιεί αεριζόμενους και διάτρητους δίσκους διαμέτρου 390mm εμπρός και 360mm πίσω. Οι δαγκάνες είναι κίτρινης απόχρωσης και αυτό το σύστημα διατίθεται στάνταρ. Προαιρετικά είναι τα κεραμικά φρένα. Ζυγίζουν 15 κιλά λιγότερο, έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και εφοδιάζονται με κεραμικούς δίσκους διαμέτρου 402mm εμπρός και 360mm πίσω.

Πηγή: Mercedes

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Κλείσιμο