Κλείσιμο
ΧΡΩΜΑ
ΚΟΚΚΙΝΟ
ΚΟΚΚΙΝΟ
ΠΡΑΣΙΝΟ
ΜΑΥΡΟ
ΚΙΤΡΙΝΟ
ΜΠΛΕ
Con-Troll: Το ήξερες, το έπαιξες;
ΚΛΕΙΣΙΜΟ

Μένουμε σπίτι: Πώς να αποφύγουμε τα τσιμπολογήματα λόγω άγχους και βαρεμάρας

Η παραμονή στο σπίτι τις τελευταίες εβδομάδες φαίνεται ότι έχει ανοίξει σε όλους την όρεξη, είτε επειδή αγχωνόμαστε για τις εξελίξεις με τον κορωνοϊό είτε επειδή απλά βαριόμαστε.

Μένουμε σπίτι: Πώς να αποφύγουμε τα τσιμπολογήματα λόγω άγχους και βαρεμάρας | to10.gr

Υπάρχει τρόπος να βάλουμε φρένο στα ανεξέλεγκτα τσιμπολογήματα;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τη συγκεκριμένη περίοδο είναι πολύ σημαντικό να προσέχουμε την υγεία και τη διατροφή μας. Αλλά ο χρόνος που περνάμε μέσα στο σπίτι, μας δίνει περισσότερο χρόνο για τσιμπολογήματα, πολλά από τα οποία υποκινούνται από τη βαρεμάρα. Αν σε αυτά συνυπολογίσουμε και το στρες, που πολλοί το καταπολεμούν καταναλώνοντας επιπλέον φαγητό, καταλαβαίνουμε ότι γίνεται όλο και πιο δύσκολο να διατηρήσουμε μια ισορροπημένη διατροφή.

Όπως εξηγεί στον Independent η κλινική ψυχολόγος Dr Rachel Chin, η ανάγκη προσαρμογής σε νέα και απαιτητικά περιβάλλοντα έχει αντίκτυπο και στον τρόπο που τρώμε. «Είναι πιθανό ότι πολλοί από εμάς να τρώνε περισσότερα σνακ κατά τη διάρκεια της καραντίνας, καθώς η ρουτίνα έχει αλλάξει σημαντικά και είμαστε στο σπίτι, περικυκλωμένοι από εύκολα προσβάσιμη τροφή». Η ίδια επισημαίνει επίσης, ότι είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι η καραντίνα είναι μια αγχωτική περίοδος για όλους και ότι η επιθυμία για φαγητό εκτός των κανονικών ωρών γεύματος είναι φυσική. Όταν αγχωνόμαστε, οι ορμόνες του στρες απελευθερώνονται στο σώμα, που αισθάνεται ότι κινδυνεύει και χρειάζεται καύσιμο (φαγητό) για τις επιπλέον εργασίες που μπορεί να χρειαστεί να εκτελέσει. Το σώμα δεν μπορεί να διακρίνει μεταξύ της πραγματικής απειλής και της αντιληπτής απειλής, εξηγεί.

Συνεπώς, τι μπορούμε να κάνουμε για να τρώμε λιγότερο όσο μένουμε σπίτι; Έρευνες δείχνουν ότι τα ανθυγιεινά τρόφιμα με πολύ αλάτι, ζάχαρη και υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά είναι εκείνα που τείνουμε να επιλέγουμε περισσότερο όταν αισθανόμαστε λιγούρες. Κόντρα σε αυτό, είναι σημαντικό να επιλέγουμε τρόφιμα που μας κρατούν χορτάτους για περισσότερο, επιλέγοντας υγιεινά τρόφιμα υψηλής θερμιδικής αξίας, όπως αβοκάντο και ξηρούς καρπούς, και φροντίζοντας τα κύρια γεύματά μας να περιέχουν κάποια πηγή πρωτεΐνης.

Επίσης, είναι σημαντικό να βρίσκουμε τρόπους να απασχολούμαστε. Αυτό περιλαμβάνει να παίζουμε παιχνίδια με τα παιδιά, να κάνουμε χειροτεχνίες, να κάνουμε κάποιο μάθημα online ή να κανονίζουμε «συναντήσεις» με φίλους μέσω των social media. Όλα τα παραπάνω μπορούν να μας κάνουν να ξεχάσουμε τα τσιμπολογήματα ως μέσο ανακούφισης από το άγχος των ημερών. Με άλλα λόγια, πρέπει να βρούμε εναλλακτικές μεθόδους διαχείρισης του άγχους και της πλήξης.