Το σχέδιο για να «ξεπλυθεί» η «νοθευμένη» εικόνα του PAOK TV

Ο ΠΑΟΚ έχτισε αφήγημα για την εικόνα της NOVA, επειδή είχε εξ αρχής στόχο να αλλοιώσει την πραγματικότητα μέσω του PAOK TV. Και τώρα εκτέθηκε...

Το σχέδιο για να «ξεπλυθεί» η «νοθευμένη» εικόνα του PAOK TV | to10.gr

ΕΙΚΟΝΑ. Είναι η αποτύπωση, η απομνημόνευση, της εμφάνισης ενός ή περισσότερων αντικειμένων ή προσώπων. Η αποτύπωση αυτή μπορεί να γίνεται σε μέσο όπως το χαρτί, στη μνήμη και την οθόνη ενός υπολογιστή ή μιας φωτογραφικής μηχανής, στο ανθρώπινο μυαλό κλπ. Η εικόνα περιέχει συνήθως πληροφορία δύο ή τριών διαστάσεων και η «κινούμενη» εικόνα (βίντεο) έχει την έννοια της απεικόνισης με σειρές εικόνων στον χρόνο του θέματος που αποτυπώνεται. Μια εικόνα μπορεί να μορφώνεται στο μυαλό κάποιου από τη φαντασία του ή να ανασύρεται εύκολα από τη μνήμη του.

Η εικόνα είναι το παν στο 2020. Και για αυτόν τον λόγο υπάρχουν πολλοί που έχουν λόγους να θέλουν τον έλεγχό της. Το επιδιώκουν. Και συχνά, όπως στην περίπτωση που θα αναφέρουμε παρακάτω, το πετυχαίνουν.

Μιας και πιάσαμε τα περί εικόνας, έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τι συμβαίνει με το περίφημο «πείραμα» του PAOK TV. Ένα «πείραμα» που ήδη πέτυχε. Όχι για τους λόγους που προσπάθησε να το επικοινωνήσει ο ΠΑΟΚ, αλλά για το τι πραγματικά προσφέρει στην ομάδα του Ιβάν Σαββίδη. Και αυτό δεν είναι άλλο από τη νόθευση της εικόνας. Την αλλοίωσή της. Τη στέρηση της δυνατότητας από τον τηλεθεατή να δει αυτό που πραγματικά ισχύει. Όχι από αδυναμία/ανυπαρξία τεχνικών μέσων, αλλά από επιλογή.

Κάτι που εξηγεί σε μεγάλο βαθμό την ασίγαστη σπουδή του Δικεφάλου του Βορρά με την υπόθεση της NOVA.

Ο ΠΑΟΚ φαίνεται ότι είχε σχέδιο από την αρχή της σεζόν. Ένα σχέδιο πολύ συγκεκριμένο, που ουσιαστικά προέβλεπε αυτό που έρχεται. Προέβλεπε αυτό που θα γινόταν στη διάρκεια της χρονιάς. Διότι το σύστημα ήξερε τι έρχεται. Είχε προετοιμαστεί. Ηξερε τι θα γίνει εάν εμφανιζόταν αντίπαλος καλύτερος, από τον οποίο δεν μπορεί να πάρει το πρωτάθλημα στα ίσια. Ηξερε ότι αργά ή γρήγορα το σύστημα θα έπρεπε να εκτεθεί. Και έτσι επέλεξε να χτίσει αφήγημα από νωρίς.

Ενα από τα πλοκάμια του αφηγήματος, λοιπόν, αφορούσε την τηλεοπτική εικόνα. Ο ΠΑΟΚ έχτισε «άλλοθι» γύρω από την απόφαση του Βαγγέλη Μαρινάκη αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο της Forthnet. Εχτισε αφήγημα, προσπαθώντας να πείσει ότι η NOVA θα έπαιζε το παιχνίδι του Ολυμπιακού και η εικόνα της θα λειτουργούσε προς όφελός του. Πριν ακόμη ολοκληρωθεί η διαδικασία. Πριν υπάρξει οποιαδήποτε συμφωνία. Λες και η NOVA πουλάει μόνο σε Ολυμπιακούς και όχι σε όλους τους οπαδούς, όλων των ομάδων.

Λες και ένας επιχειρηματίας αγοράζει μια εταιρεία με μερικές δεκάδες εκατομμύρια, όχι για να την αναβαθμίσει και να του αποφέρει κέρδος, αλλά για να της καταστρέψει την αξιοπιστία, να την υποβαθμίσει και να πετάξει στα σκουπίδια τα ωραία εκατομμυριάκια του. Πόσο μυαλό πρέπει να έχεις για να υποστηρίξεις ένα τέτοιο αφήγημα;

Πόσο μυαλό χρειάζεται για να σκεφτεί ακόμη κι αυτός που «χτίζει» αυτό το αφήγημα ότι δεν μπορείς να συγκρίνεις τη NOVA με τον PAOK TV. Πρέπει να είσαι -το λιγότερο- Γιώργος Σαββίδης για να το κάνεις. Αλλιώς δεν έχει νόημα. Αυτομάτως εκτίθεσαι. Ένα οπαδικό Μέσο (όπως το PAOK TV), να συγκρίνεται με ένα Μέσο που έχει εμπορικούς σκοπούς και όχι μικροοπαδικούς. Όπως εκτέθηκαν και αυτοί που μπήκαν στο «κόλπο» να υποστηρίξουν αυτή τη ρητορική. Ακόμη και κάποιοι πρόθυμοι πολιτικοί, με σκοπό να επιτευχθεί η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη υποστήριξη του επικοινωνιακού δημιουργήματος.

Ο στόχος ήταν εξ αρχής σαφής. Οι 16 κάμερες (όπως με… στόμφο μας ενημέρωσαν από το PAOK TV) που κάλυπταν το ΠΑΟΚ-ΑΕΚ, δεν βρήκαν ένα ικανό ριπλέι να δείξουν στις κρίσιμες φάσεις. Σε κάποιες περιπτώσεις, μάλιστα, αντί για τα προβλεπόμενα (μίνιμουμ βάσει της οδηγίας της UEFA) τρία ριπλέι από διαφορετικές κάμερες, έδειξαν δύο! Το ριπλέι με το ξεκάθαρο σπρώξιμο του Σφιντέρσκι στον Βράνιες, κόπηκε στη μονταζιέρα των highlights της επόμενης ημέρας. Και κάπως έτσι, επιβεβαιώθηκε περίτρανα ποια είναι η άποψη του Ιβάν Σαββίδη για τη δικαιοσύνη της εικόνας. Για την πραγματικότητα.

Η μονταζιέρα του PAOK TV είναι η «αλήθεια» που θέλει ο ΠΑΟΚ. Είναι η πραγματικότητα που «συμφέρει». Μια νοθευμένη παρουσίαση. Ωμή. Συνδυασμένη με το μήνυμα «εμείς κάνουμε ό,τι γουστάρουμε. Οποιος δεν είναι μαζί μας, είναι εναντίον μας». Με τη διαφορά, πως στην περίπτωση της λογικής Σαββίδη, έρχεται στο μυαλό η περίφημη φράση του Αβραάμ Λίνκολν, «Μπορείς να τους ξεγελάς όλους για λίγο καιρό, λίγους όλο τον καιρό, αλλά όχι όλους όλο τον καιρό»…

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ