Lotus Eletre: Σε νέα εποχή

Lotus Eletre: Σε νέα εποχή

Το πρώτο SUV της Lotus υπόσχεται ισχύ 600 ίππων τουλάχιστον, αντίστοιχο μέγεθος ηλεκτρικής αυτονομίας και μια σειρά χαρακτηριστικών που θα δικαιώνουν την sportscar παράδοση της βρετανικής φίρμας

Μετά από πολλά teasers και αινιγματικές δηλώσεις, η Lotus αποκαλύπτει το μοντέλο που θα αναλάβει να την εισαγάγει σε μια νέα, πιο εξωστρεφή όσο και διαφορετική εποχή. Ο λόγος για το Eletre το οποίο αν και μένει πιστό στη στρατηγική ονοματοδοσίας των Βρετανών, επιλέγοντας ένα όνομα που ξεκινάει από το γράμμα «Ε», λόγω κυρίως SUV κατηγορίας όσο και ηλεκτροκίνησης, διαφέρει ριζικά και αυτονόητα από όσα έχει παρουσιάσει η Lotus κατά το παρελθόν. Εξάλλου, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο επιχειρησιακός διευθυντής της Lotus, Matt Windle, το Eletre αποτελεί «ένα ορόσημο για την ιστορία μας».

  Στο προκείμενο, το βρετανικό SUV αξιοποιεί μια νέα, εξαρχής σχεδιασμένη με γνώμονα τις απαιτήσεις της ηλεκτροκίνησης αρχιτεκτονική η οποία ονομάζεται Electric Premium Architecture. 

H νέα πλατφόρμα επωφελείται από κύκλωμα 800 Volt το οποίο φροντίζει για τον ταχύ χρόνο επαναφόρτισης της μπαταρίας που σύμφωνα με τις συστάσεις ξεπερνά σε απόδοση τις 100 KWh χωρίς προς το παρόν να δίνονται περαιτέρω διευκρινίσεις ούτε για την ενεργειακή απόδοση των συστοιχιών. Σε ό,τι αφορά τον χρόνο επαναφόρτισής του προς το παρόν η Lotus γνωστοποιεί ότι απαιτούνται περίπου 20 λεπτά για την αναπλήρωση ενέργειας που αντιστοιχεί σε 400 χλμ. διαδρομής.

Όπως και να έχει με τα ακριβή μεγέθη που αφορούν την μπαταρία τα οποία θα δημοσιοποιηθούν σε δεύτερο χρόνο, αυτή αναλαμβάνει να τροφοδοτεί δύο μοτέρ -ένα για κάθε άξονα- τα οποία θα αποδίδουν «κατ΄ελάχιστο» 600 ίππους. Αυτό σημαίνει αφενός ότι η Lotus θα λανσάρει το πρώτο της SUV και σε ισχυρότερες των 600 ίππων εκδόσεις οι οποίες θα στοχεύουν σε επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο από 3,0 δευτερόλεπτα. 

Ανεξαρτήτως  επιδόσεων, όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς το γεγονός αφενός ότι πρόκειται για SUV και αφετέρου για ηλεκτροκίνητο, καθιστούν το Eletre πολύ βαρύτερο από όσο επιβάλλουν οι ιστορικές συνήθειες της Lotus και οι αρχές του ιδρυτή της, Colin Chapman. 

Παρ΄όλα αυτά, η Lotus δηλώνει ότι η προσπάθεια μείωσης του βάρους παραμένει η καρδιά της εξέλιξης και του Eletre που, όπως σημειώνει, «αξιοποιεί τις βασικές αρχές και το DNA της Lotus όπως αυτό έχει προκύψει μετά από 70 χρόνια εξέλιξης και σχεδίασης sportscars, μετεξελίσσοντάς τις σε ένα ελκυστικό lifestyle μοντέλο που απευθύνεται σε μια νέα γενιά δυνητικών πελατών της φίρμας». 

Υπό το σκεπτικό μείωσης του βάρους, η ηλεκτρική τεχνολογία του Eletre, ενοποιεί το ηλεκτρικό μοτέρ, το σύστημα ελέγχου και τον μειωτήρα σε ένα ενιαίο σύνολο. Για τον ίδιο ακριβώς λόγο, έχει αξιοποιηθεί εκτεταμένα ανθρακόνημα για την κατασκευή του βρετανικού SUV. 

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στην αεροδυναμική η οποία αντλεί επιρροές και τεχνογνωσία από το hypercar Evija, προσαρμοσμένες στις ανάγκες ενός lifestyle SUV με μήκος 5,1 μέτρων και ύψος μόλις 1,6 μέτρων. Συνδυαστικά με τα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά του, χάρη σε αυτή την προσέγγιση στις αναλογίες του όσο και στην αεροδυναμική, το βρετανικό SUV εκτός από μια σβέλτη εμφάνιση υπόσχεται αυτονομία που θα φτάνει τα 600 χλμ.

Στα ενδότερα, με μεταξόνιο 3,1 μέτρα το Eletre είναι αναμενόμενα, πολύ πιο ευρύχωρο από οποιαδήποτε άλλη Lotus, προσφέροντας άνετη φιλοξενία σε τέσσερα άτομα. Το πίσω κάθισμα χωρίζεται για λόγους πολυτέλειας από ένα υποβραχιόνιο το οποίο υποδέχεται το δικό του σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης προς τέρψη των όσων φιλοξενούνται εκεί.  Παρά την σαφώς αυξημένη άνεση, το Eletre φροντίζει να διατηρεί τη σύνδεση με το παρελθόν, υποσχόμενο την εμπλοκή και την οδηγική ευχαρίστηση που είναι συνυφασμένη με την βρετανική φίρμα. 

Υπό αυτό το σκεπτικό, οι μηχανικοί της Lotus έχουν διαμορφώσει πέντε προγράμματα οδήγησης (Range, Tour, Sport, Off-Road και Individual) τα οποία παραμετροποιούν αναλόγως το σύστημα διεύθυνσης, την απόκριση των κινητήρων και του δεξιού πεντάλ αλλά και τις ρυθμίσεις της ρυθμιζόμενης αερανάρτησης που υιοθετεί διάταξη πολλαπλών συνδέσμων.

Παρά την άφθονη ψηφιακή τεχνολογία, την αφθονία σε οθόνες και το νέο interface, αξίζει να σημειωθεί ότι το 95% των λειτουργιών του αυτοκινήτου είναι διαχειρίσιμο με τρεις κινήσεις αφής στην κεντρική και ευμεγέθη οθόνη των 15,1 ιντσών. Αυτή συμπληρώνεται από έναν εξαιρετικό λεπτό πίνακα οργάνων με «ύψος» μόλις 3,0 εκατοστών ο οποίος συνοδεύεται από head-up display επαυξημένης πραγματικότητας. Ακόμα δύο οθόνες φροντίζουν να αναμεταδίδουν live εικόνα από τους εξωτερικούς «καθρέπτες» οι οποίοι έχουν αντικατασταθεί από κάμερες. 

Στις δυνατότητες χειρισμού, εκτός από την αφή συγκαταλέγεται ο φωνητικός έλεγχος ενώ το δίκτυο 5G και η δυνατότητα over the air αναβαθμίσεων, υπόσχεται συνεχώς εμπλουτιζόμενες δυνατότητες και εφαρμογές. 

Να σημειωθεί ότι το Eletre επωφελείται από μια πλήρη σουίτα συστημάτων επιτήρησης, συμπεριλαμβανομένων καμερών και lidar τα οποία, στο μέλλον, αξιοποιώντας ακριβώς τη δυνατότητα αυτόματης αναβάθμισης θα του εξασφαλίζουν ολοένα και αυξημένη ικανότητα αυτόνομης οδήγησης. Με αυτή τη λογική, το βρετανικό SUV εφοδιάζεται και με ένα ευφυές σύστημα που συνδέεται με τα φωτιστικά σώματα τα οποία αλλάζοντας χρώμα και μοτίβο μπορούν να αλληλεπιδρούν με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου ενημερώνοντας για την λειτουργία ή μη αυτόνομης οδήγησης. 

Γράψτε το σχόλιο σας

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ