Mercedes CLA Coupe 2019

Έρχεται στις αγορές τον Μάιο του 2019 και με το MBUX, που έχει νέες δυνατότητες, πηγαίνει ένα βήμα πιο μπροστά στον τομέα αυτό.

Mercedes CLA Coupe 2019 | to10.gr

Από τον Μάιο του 2019 θα είναι διαθέσιμη η νέα Mercedes CLA Coupe 2019, η οποία διαθέτει το καινοτόμο σύστημα MBUX, ανανεωμένο, που πηγαίνει ένα επίπεδο παραπάνω την οδήγηση, σε συνάρτηση με τις νέες τεχνολογίες της εποχής.

Σχεδιασμός

Ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου τονίζεται από τη μακρά, τραβηγμένη γραμμή πάνω από τα παράθυρα και τις θύρες δίχως πλαίσιο. Εμπρός, το ρύγχος θυμίζει καρχαρία, με το καπό από τη μεριά του να είναι κι αυτό μακρύ και με έντονες ακμές. Η σπορτίφ προσωπικότητά του τονίζεται επίσης και από τους επίπεδους προβολείς και τη γρίλια που φιλοξενεί το έμβλημα της εταιρείας. Φαρδύ εν συνεχεία, είναι το πίσω μέρος, το οποίο περιλαμβάνει τα λεπτά, δύο τμημάτων φωτιστικά σώματα, αλλά και την πινακίδα που είναι τοποθετημένη μέσα στον προφυλακτήρα και όχι στη θύρα του χώρου φόρτωσης.

Το πίσω παρμπρίζ έχει μετακινηθεί πιο πίσω και συνδυάζεται με τα μυώδη πλευρά και τους αθλητικούς ώμους του οχήματος, κάτι το οποίο είναι εύκολο να το δει κανείς, αν παρατηρήσει τα τόξα των εμπρός τροχών και το πίσω μέρος. Τα τόξα είναι από τη μεριά τους λίγο φουσκωμένα και πλαισιώνουν κι αυτά τον αθλητικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Εσωτερικά, τα στοιχεία είναι υψηλής ποιότητας και απευθύνονται και σε νέους σε ηλικία οδηγούς. Και αυτό φαίνεται από το τιμόνι, την κεντρική κονσόλα και τα καθίσματα μεταξύ άλλων. Όπως στην A-Class, το εσωτερικό τονίζεται από την εμφάνιση του ταμπλό. Ως εκ τούτου, εκτείνεται από τη μια πλευρά έως την άλλη, δίχως να υπάρχει κάποια ορατή ασυνέχεια. Η οθόνη είναι «ελεύθερη» και αυτό σημαίνει πως το κάτω της μέρος ξεχωρίζει από το κυρίως σώμα του πίνακα οργάνων και φαίνεται να «ρέει» εμπρός από αυτόν. Ο φωτισμός επηρεάζει πολύ τον εν λόγω τομέα, με τις θυρίδες εξαερισμού να έχουν την κλασική εμφάνιση τουρμπίνας.

Ανάρτηση

Σε σχέση με τον προκάτοχό του, το νέο όχημα είναι κατά 63mm πιο φαρδύ στον εμπρός άξονα και κατά 55mm στον πίσω, με χαμηλότερο κέντρο βάρους. H ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων, ενώ παρέχεται στάνταρ και το σύστημα Direct-Steer. Αναφορικά με την αντιστρεπτική ράβδο, έχει μεγαλύτερη διάμετρο και αυξάνει την ακαμψία του αμαξώματος. Για τους τροχούς, οι διαθέσιμες διαστάσεις είναι από 16 έως και 19 ίντσες, με ελαστικά 205/60 R 16 έως και 225/40 R 19.

Έναν χρόνο μετά

Πριν από έναν χρόνο, η Mercedes παρουσίασε το MBUX στο CES του Λας Βέγκας, έναν υπολογιστή που περιελάμβανε και κάνει σχεδόν τα πάντα. Εξατομικεύει τις επιθυμίες του οδηγού, βοηθάει στην πλοήγηση, το Head-up Display είναι έγχρωμο, ενώ με τα λόγια «Hey Mercedes», υπήρχε η δυνατότητα μέσω φωνητικών εντολών επικοινωνίας ανάμεσα στον χειριστή και το αυτοκίνητο. Πλέον, η εταιρεία το ανεβάζει επίπεδο και το MBUX Interior Assist με την εξέλιξή του, μπορεί να γνωστοποιήσει κάποιες λεπτομέρειες ή πληροφορίες, ανάλογα με τη χώρα όπου βρίσκεται το όχημα. Αναγνωρίζει περισσότερες ερωτήσεις και πιο περίπλοκες, ενώ απαντά στον τελευταίο που είπε «Hey Mercedes».

Το MBUX Interior Assist μπορεί να ενεργοποιήσει τον φωτισμό, έστω και αν δεν υπάρχει επαρκής στην καμπίνα. Εντοπίζει την κίνηση του χεριού που πάει να πλησιάσει για παράδειγμα και αναλόγως φωτίζονται μερικά μέρη. Επίσης, μπορεί να θέσει σε λειτουργία μασάζ το κάθισμα του οδηγού ή του συνεπιβάτη, αναγνωρίζοντας τις επιθυμίες του καθενός.

Μπορεί να δώσει τις απαραίτητες πληροφορίες στην εντολή «οδήγησέ με στο σπίτι», να αποθηκευτούν κάποιες ρυθμίσεις και ο ειδικός φωτισμός να αναβοσβήσει αν το χέρι του οδηγού αλλάζει ή όχι τη θέση του εσωτερικού καθρέπτη.

Πέραν των φωνητικών εντολών και του ποιος είπε τελευταίος «Hey Mercedes», το σύστημα μπορεί να απαντήσει περισσότερο περίπλοκες απαιτήσεις, όπως η εύρεση ενός κινέζικου και όχι ιαπωνικού εστιατορίου, στο οποίο μπορούν να αισθανθούν άνετα τα παιδιά, γνωρίζει την εξέλιξη διάφορων αγώνων, βρίσκει τις διαφορές, υπολογίζει και άλλα πολλά.

Ατμοσφαιρική άνεση και όχι μόνο

Το Energizing Coach στο Energizing Package Plus είναι νέα και με αυτά ρυθμίζονται ο εξαερισμός, η θέρμανση και το μασάζ των καθισμάτων, όπως επίσης ο φωτισμός και η μουσική, βελτιώνοντας την παραμονή των επιβατών στην καμπίνα.

Το σύστημα μπορεί να αναγνωρίσει σημάδια κόπωσης του οδηγού μέσω της συσκευής Mercedes-Benz vivoactive 3 Smartwatch και αναλόγως διαμορφώνονται οι συνθήκες στην καμπίνα, προκειμένου να μην υπάρξει κανένας απολύτως κίνδυνος.

Αεροδυναμική

Έγινε πολλή δουλειά σε αυτόν τον τομέα, καθώς πριν κάθε τμήμα οδεύσει προς την αεροδυναμική σήραγγα για τα τελικά τεστ, πέρασε μια πιο ενδελεχή φάση εξέτασης. Το αποτέλεσμα ήταν αεροδυναμικός συντελεστής Cd 0.23 και μεγάλη βάση δόθηκε στη μάσκα, στη γρίλια, τους προβολείς και στο ύψος του διαχύτη. Εντελώς νέα είναι τα τόξα των τροχών που βελτιώνουν τη ροή του αέρα με ελάχιστες απώλειες, μεγάλη σημασία δόθηκε και στον σχεδιασμό των τροχών, ενώ πίσω από τη γρίλια υπάρχει σύστημα πτερύγων που κατευθύνουν αναλόγως τον αέρα στο μοτέρ. Επίσης, βελτιστοποιημένα για μεγάλη αεροδυναμική απόδοση είναι τα τμήματα του πατώματος του οχήματος, μαζί με τους άξονές του.

Λειτουργίες από την S-ClassΜερικές προέρχονται από την S-Class και για πρώτη φορά, η CLA μπορεί να οδηγήσει ημιαυτόνομα υπό ορισμένες συνθήκες. Για να γίνει αυτό, παρακολουθείται η κυκλοφορία με βελτιωμένη κάμερα και σύστημα ραντάρ, που εντοπίζουν τι γίνεται έως και σε απόσταση 500 μέτρων μπροστά. Επίσης, χρήσιμα σε αυτή την περίπτωση είναι η πλοήγηση και οι χάρτες. Για παράδειγμα, το Active Distance Assist Distronic, μέρος του προαιρετικού Driving Assistance Package παρέχει βοήθεια στον οδηγό, προσαρμόζοντας την ταχύτητα όταν το αυτοκίνητο πλησιάζει σε στροφές, διασταυρώσεις ή πλατείες. Παρόντα είναι και τα συστήματα Active Emergency Stop Assist και Active Lane Change Assist.

Στάνταρ είναι το Active Brake Assist που μπορεί να μειώσει τις επιπτώσεις μιας επαφής με οχήματα που είναι μπροστά και κινούνται αργά, σταματούν ή είναι σταθμευμένα, ενώ υπάρχει φυσικά η δυνατότητα εντοπισμού πεζών ή δικυκλιστών.

Το Active Lane Keeping Assist, στάνταρ κι αυτό, προειδοποιεί τον οδηγό με δονήσεις στο τιμόνι, όταν το αυτοκίνητο εξέρχεται της γραμμής στη λωρίδα κυκλοφορίας του ανάμεσα σε ταχύτητες 60-200 χ.α.ω. Αν το αυτοκίνητο περάσει τη συνεχή διαγράμμιση, το σύστημα επαναφέρει στη λωρίδα του το αυτοκίνητο, εφαρμόζοντας πέδηση στη μία πλευρά. Αν η γραμμή είναι διακεκομμένη, τότε το σύστημα παρεμβαίνει μόνο αν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με αντίθετα διερχόμενο όχημα.

Το Pre-Safe Plus από τη μεριά του, μπορεί να μετριάσει τις επιπτώσεις μιας σύγκρουσης από πίσω. Αν ο κίνδυνος παραμείνει, τότε το σύστημα εφαρμόζει πίεση στα φρένα, μειώνοντας τους τραυματισμούς και την ορμή που δημιουργεί η οπίσθια σύγκρουση.

Προβολείς Multibeam LED

Είναι γρήγοροι, ακριβείς, ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενοι και διατίθενται στον προαιρετικό εξοπλισμό. Κάθε προβολέας ενσωματώνει 18 ανεξάρτητα ελεγχόμενα στοιχεία LED. Τα φώτα ημέρας δεν κουράζουν και βοηθούν στη συγκέντρωση και ο δρόμος μπροστά φωτίζεται με όμορφο τρόπο. Στάνταρ στη νέα CLA είναι οι προβολείς αλογόνου με ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED. Πίσω, τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED.

Ισχυρός κινητήρας

Κατά την παρουσίαση στο Λας Βέγκας, διαθέσιμη ήταν η CLA 250, με τον 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης να αποδίδει 225 ίππους με 350Nm ροπή. Το μοτέρ συνεργάζεται με το κιβώτιο 7G-DCT διπλού συμπλέκτη, με την κατανάλωση να είναι 6,3-6,1 l/100 km και τις εκπομπές 143-140 g/km. Κατά το λανσάρισμά του, το μοντέλο θα διατεθεί με μια πλούσια γκάμα κινητήρων diesel και βενζίνης, σε συνδυασμό με χειροκίνητες ή διπλού συμπλέκτη μεταδόσεις και σύστημα 4κίνησης 4MATIC.

Πηγή: Mercedes

«
»
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Κλείσιμο