Ο πόλεμος των trolls – Πώς ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ μάχονται στα… αλώνια του διαδικτύου

Ο πόλεμος των trolls – Πώς ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ μάχονται στα… αλώνια του διαδικτύου

Ενα οργανωμένο «σώμα» από troll ξεκίνησε επί Νέας Δημοκρατίας αλλά η έλευση του ΣΥΡΙΖΑ στα υπόγεια του Μαξίμου έδωσε διαφορετική διάσταση στη στρατιά των προπαγανδιστών της κυβερνητικής γραμμής.

Όταν την περασμένη εβδομάδα ο Αλέξης Τσίπρας μιλούσε για μια… μεταδημοκρατία όπου τα μέσα ενημέρωσης έχουν στοχοποιήσει την κυβέρνησή του, προφανώς και δεν είχε συμπεριλάβει τα troll του Διαδικτύου.

Τον ανηλεή πόλεμο των «καλικαντζάρων» του ανώνυμου Ιντερνετ που έχει στρατευτεί από τα μεγάλα κόμματα ως μέσο προπαγάνδας, διαστρέβλωσης της πραγματικότητας, αποδόμησης του αντιπάλου και τελικώς εξόντωσης της αλήθειας.

Η πραγματικότητα είναι ότι ένα οργανωμένο «σώμα» από troll ξεκίνησε επί Νέας Δημοκρατίας αλλά η έλευση του ΣΥΡΙΖΑ στα υπόγεια του Μαξίμου έδωσε διαφορετική διάσταση στη στρατιά των προπαγανδιστών της κυβερνητικής γραμμής. Φοιτητές που ήταν κοντά στο κυβερνών κόμμα προσελήφθησαν για να κάνουν αυτή τη δουλειά με αποτέλεσμα κάποια στιγμή να υπάρχουν 70 και 100 άτομα σε μια βάρδια προκειμένου να «χτυπάνε» τον πολιτικό αντίπαλο, να ενισχύουν τη γραμμή του Μαξίμου και να παίζουν διαδικτυακό «ξύλο» με τους απέναντι.

Αδυσώπητη μάχη

Οσο πλησιάζουμε προς τις εκλογές αυτός ο πόλεμος είναι πραγματικά πολύ σκληρός. Ισως ζούμε μια από τις χειρότερες περιόδους της πολιτικής ζωής, μια… μεταδημοκρατία όπου κυριαρχούν τα fake news, η λάσπη, η διαστρέβλωση και ουδείς λαμβάνει υπόψη του τις αληθινές διαστάσεις ενός θέματος.

Μάλιστα, κι εδώ είναι το τραγικό, η πολιτική που χαράσσεται μέσα στην ημέρα από τα troll κάθε κόμματος, γίνεται και επίσημη θέση.

Βουλευτές για παράδειγμα, τόσο του ΣΥΡΙΖΑ όσο και της ΝΔ κάνουν «κόπι πάστε» αναρτήσεις από ανώνυμα trolls, ακόμη κι αν πρόκειται για ψεύτικη είδηση. Πιο χαρακτηριστική ήταν η γκάφα του ευρωβουλευτή Μανώλη Κεφαλογιάννη να δείξει φωτογραφία ενός υπουργού της χούντας λέγοντας ότι είναι ο πατέρας του Πρωθυπουργού.

Μια φωτογραφία που διακινήθηκε παλαιότερα από ανώνυμους λογαριασμούς σε μια προσπάθεια να αποδειχθεί η σχέση της οικογένειας Τσίπρα με τους δικτάτορες.

Τις τελευταίες ημέρες, κι όσο πλησιάζουμε προς τις κάλπες, παρατηρείται κατακόρυφη αύξηση της ενεργοποίησης παλαιών λογαριασμών στα social media. Στρατευμένων troll επί της ουσίας που ενεργοποιήθηκαν (με 0,60 ευρώ το μήνυμα ή και περισσότερο) προκειμένου να βάλουν πολλά… διαδικτυακά γκολ στον αντίπαλο. Η μάχη είναι αδυσώπητη και μπορεί μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα να κατακλύσει το Ιντερνετ με τρολαρίσματα. Ειδικά όταν η επικαιρότητα βοηθάει σ’ αυτό.

Πώς λειτουργεί

Ολη η μάχη δίνεται για να δημιουργηθούν οι λέξεις – κλειδιά και να μπουν στην treding list. Μια λέξη ή μια φράση που γίνεται δημοφιλής, ένα hashdag που γίνεται trend σημαίνει ότι διαβάζεται και σχολιάζεται από πολύ κόσμο.

Κι εδώ έρχονται οι ψεύτικοι λογαριασμοί οι οποίοι μπαίνουν, κάνουν tweet και ανεβάζουν ψηλά το συγκεκριμένο θέμα. Οσο μεγαλύτερος είναι ο όγκος των tweets και των retweets, όσο πιο γρήγορα δημοσιεύονται και όσοι περισσότεροι άνθρωποι αλληλεπιδράσουν, τόσο η μάχη έχει νικητή.

Και μη νομίζετε ότι είναι δύσκολο να φτιάξετε ψεύτικους λογαριασμούς. Χιλιάδες τέτοιοι λειτουργούν, φτιάχνοντας το «βαθύ κράτος» του Ιντερνετ. Και είναι σχεδόν πάντα trolls, δηλαδή προωθούν πολιτική προπαγάνδα.

Για παράδειγμα, παρατηρήθηκε «έκρηξη» της δραστηριότητας συγκεκριμένων λογαριασμών από τη μία πλευρά, όταν αποκαλύφθηκαν οι χλιδάτες διακοπές του Αλέξη Τσίπρα στη θαλαμηγό.

Μηνύματα όπως «ήμουν κι εγώ στο κότερο», ο «Τσίπρας ο σκαφάτος», «έχω και κότερο πάμε μια βόλτα», εν ριπή οφθαλμού γέμισαν το Διαδίκτυο. Οπως και οι αντίστοιχες «φτιαγμένες» φωτογραφίες που δείχνουν τον Πρωθυπουργό ναύτη ή κροίσο, με πούρο στο χέρι, χρυσές αλυσίδες αλλά και τις φωτογραφίες του Τσε και του Αρη δίπλα.

Τη μάχη εκείνες τις ημέρες κέρδισαν τα «γαλάζια» troll καθώς οι φιλοκυβερνητικοί λογαριασμοί, επίσημοι και ανεπίσημοι, πάγωσαν αρχικά.

Ομως, δεν άργησαν να πάρουν τη ρεβάνς οι «κόκκινοι» χρήστες του Facebook και του Twitter.

Η θέση του Κυριάκου Μητσοτάκη για την 7ήμερη λειτουργία επιχειρήσεων, σε συνεννόηση με τους εργαζόμενους, ήταν το «μάννα εξ ουρανού» για την κυβέρνηση. Και το καλύτερο «δωράκι» στα διαδικτυακά καλικαντζαράκια που δεν ενδιαφέρονται άλλωστε για την αλήθεια. Το photoshop πήρε φωτιά, ο πρόεδρος της ΝΔ μεταμορφώθηκε σε Λουδοβίκο ενώ η γραμμή που δόθηκε ήταν ξεκάθαρη: «Δείξτε πόσο νεοφιλελεύθερος είναι ο Μητσοτάκης. Πείστε τους χρήστες ότι η ΝΔ θα μας κάνει όλους να δουλεύουμε 7 ημέρες την εβδομάδα».

Το ίδιο έγινε φυσικά και με την πρόταση Μητσοτάκη για αγορά ιδιωτικών υπηρεσιών στα δημόσια νοσοκομεία. Τα πληκτρολόγια πήραν φωτιά, κομματικοί στρατοί «όπλισαν» από ψεύτικους λογαριασμούς και ο πρόεδρος της ΝΔ έγινε… πωλητής του δημόσιου συστήματος υγείας.

Τα… γκολ διαδέχονται το ένα το άλλο, γι’ αυτό και η δήλωση Τσίπρα ότι είναι πιο κοντά στον Χριστό μέσα σε λίγα λεπτά τον… μεταμόρφωσε σε ιερωμένο ή στον Ιησού πάνω σε σταυρό.

Τελικά ποιοι κερδίζουν;

Εμπειροι αναλυτές του φαινομένου των troll προσπαθούν να δουν κατά πόσο ο πόλεμος που διεξάγεται καθημερινά επηρεάζει τους χρήστες των social media. Και ως προς την πολιτική τοποθέτησή τους στα γεγονότα αλλά και ως προς την επιλογή του κόμματος που θα ψηφίσουν.

Υπάρχουν εκείνοι που πιστεύουν ότι τελικά οι διαδικτυακοί καλικάντζαροι λίγο μόνο επηρεάζουν την κοινή γνώμη. Υπάρχουν κι άλλοι, όμως, που εκτιμούν ότι ο βομβαρδισμός μηνυμάτων και φωτογραφιών από τη μία ή την άλλη πλευρά τελικά μπορεί να γείρει την πλάστιγγα.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι στον ανώνυμο κόσμο του Διαδικτύου τα trolls παίζουν τον ρόλο του δούρειου ίππου. Μόνο που η Τροία είναι η Δημοκρατία.

Γράψτε το σχόλιο σας

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ